MuscleMeat

log chrisk

Bezoekers in dit topic

Had je ergens een andere indruk opgedaan?
Dacht dat jij voorstander was van kort cutten met grotere deficits e.g. 1000kcal. Kort klopt, grotere deficit onduidelijk ;)

Ben dat nu aan het testen met 2 weken on/2weken off voor 2 a 3 keer. Waarom? Gewoon benieuwd of ook anders of beter kan.
 
Dacht dat jij voorstander was van kort cutten met grotere deficits e.g. 1000kcal. Kort klopt, grotere deficit onduidelijk ;)

Ben dat nu aan het testen met 2 weken on/2weken off voor 2 a 3 keer. Waarom? Gewoon benieuwd of ook anders of beter kan.
Voor mezelf hebben heel grote tekorten prima gewerkt, maar dan op basis van cardio en niet door bijna niks meer te eten zoals velen doen. Gewoon maintenance eten zoals altijd en dan 1000-1500 kcal lopen en fietsen per dag. Ongeveer 1% per week afvallen, niet zo gek en niet zo moeilijk. Moet niet lang nodig zijn. Soms ook wel rustiger gecut als ik geen zin had in weer dezelfde rondjes door dit zielloze landschap fietsen.

2 weken lijkt me onhandig, begin je net te wennen schakel je weer om. 2 weken breaks dragen zo ook weinig bij, rekt de belasting van het cutten in totaal alleen maar dubbel zo lang uit en maakt het moeilijker om vol te houden. Als je al weet dat je maar 4-6 weken nodig hebt waarom niet in 1 keer.

Meestal is de duratie van belang voor mensen die heel hoog staan en ten eerste geen groot kcal tekort aankunnen (is zeker niet voor iedereen handig) en ten tweede dat desondanks nog veel te lang uit zouden moeten houden, dan is het handiger om blokken van 4-6 weken cutten en onderhouden te hanteren tot ooit het doel bereikt wordt. Lang genoeg afvallen om significant progressie te maken maar niet te lang dat het moeilijk wordt en lang genoeg pauze om echt een tijd van het cutten af te zijn.
 
Laatst bewerkt:
2 weken lijkt me onhandig, begin je net te wennen schakel je weer om. 2 weken breaks dragen zo ook weinig bij, rekt de belasting van het cutten in totaal alleen maar dubbel zo lang uit en maakt het moeilijker om vol te houden.
Klinkt logisch, begin net aan de 2e keer ON en als de resultaten tegenvallen misschien trek ik het dan nog wel 2 weken door. Wilde het iig niet op basis van 1x concluderen voor mijzelf.

Als je al weet dat je maar 4-6 weken nodig hebt waarom niet in 1 keer.
De test was nu erg korte cycles wat het constant interessant houdt voor lichaam lichaam en geest. Dus geen gewenning mogelijk maken. De gedachte die daarachter zat was dat te lang cutten en teveel gewenning ook niet goed werkt, dus vond het nu interessant om te kijken wat dan een korte periode zou doen. Misschien blijkt dan dat er wel enige tijd nodig is en dat er eigenlijk ook een minimum nodig is.

De waarom niet in 1 keer kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. e.g. maar 2 weken kunnen cutten per maand of 1 of andere reden. Niet de reden voor mij, hier is het gewoon nieuwsgierigheid.
 
Klinkt logisch, begin net aan de 2e keer ON en als de resultaten tegenvallen misschien trek ik het dan nog wel 2 weken door. Wilde het iig niet op basis van 1x concluderen voor mijzelf.


De test was nu erg korte cycles wat het constant interessant houdt voor lichaam lichaam en geest. Dus geen gewenning mogelijk maken. De gedachte die daarachter zat was dat te lang cutten en teveel gewenning ook niet goed werkt, dus vond het nu interessant om te kijken wat dan een korte periode zou doen. Misschien blijkt dan dat er wel enige tijd nodig is en dat er eigenlijk ook een minimum nodig is.

De waarom niet in 1 keer kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. e.g. maar 2 weken kunnen cutten per maand of 1 of andere reden. Niet de reden voor mij, hier is het gewoon nieuwsgierigheid.
Denk dat je niet zo bang moet zijn voor die 'gewenning' van het lichaam aan cutten. Dat is echt niet wat je resultaat in de weg zit. Herstellen daarvan duurt waarschijnlijk net die 2 weken, en dan begin je weer. Dus al die tijd heb je niet echt lekker herstelt kunnen trainen en verder kunnen bouwen wat ook weken duurt, en mentaal moet je het alsnog over die hele periode tot je eindresultaat uithouden. Dan kun je dus beter die 2 weken onderhoud ook gewoon cutten, daarmee zit je overall juist minder in die 'gewenning' en herstel ervan en meer tijd van het jaar in bouwen/maintenance.

Die gewenning is misschien enkele %en onbewust effectiever/minder bewegen, dat gaat je kcal tekort nooit teniet doen. Als het al gebeurt want volgens mij ging het om non-exercise activity thermogensis, en bij activiteit waren de metingen weer anders. Het zal hoe dan ook toch de energie kosten die het nou eenmaal minimaal kost om je lichaam over een afstand te doen bewegen.
 
Denk dat je niet zo bang moet zijn voor die 'gewenning' van het lichaam aan cutten. Dat is echt niet wat je resultaat in de weg zit. Herstellen daarvan duurt waarschijnlijk net die 2 weken, en dan begin je weer. Dus al die tijd heb je niet echt lekker herstelt kunnen trainen en verder kunnen bouwen wat ook weken duurt, en mentaal moet je het alsnog over die hele periode tot je eindresultaat uithouden. Dan kun je dus beter die 2 weken onderhoud ook gewoon cutten, daarmee zit je overall juist minder in die 'gewenning' en herstel ervan en meer tijd van het jaar in bouwen/maintenance.

Die gewenning is misschien enkele %en onbewust effectiever/minder bewegen, dat gaat je kcal tekort nooit teniet doen. Als het al gebeurt want volgens mij ging het om non-exercise activity thermogensis, en bij activiteit waren de metingen weer anders. Het zal hoe dan ook toch de energie kosten die het nou eenmaal minimaal kost om je lichaam over een afstand te doen bewegen.
Ja en daaronder, bottom line, zit dan weer wat het meest effectief is voor het individu. Hoe maak ik 'fijn' voor het individu zodat die persoon het de komende 20 jaar kan doen. Enorm subjectief is dat dus, alleen kunnen antwoorden of iets absoluut werkt of nou juist niet werkt en hoe het dan werkt is wel interessant om te kunnen vertellen. Spreken vanuit ervaring is effectiever en zelfs dan moet je meewegen dat wat voor jou werkt bij die ander niet kan werken.

4 kilo eraf in 18 weken is beter dan falen in de meest effectieve vorm

Dus meer onder het mom van ook de 'false' situaties testen :D
 
Ja en daaronder, bottom line, zit dan weer wat het meest effectief is voor het individu. Hoe maak ik 'fijn' voor het individu zodat die persoon het de komende 20 jaar kan doen. Enorm subjectief is dat dus, alleen kunnen antwoorden of iets absoluut werkt of nou juist niet werkt en hoe het dan werkt is wel interessant om te kunnen vertellen. Spreken vanuit ervaring is effectiever en zelfs dan moet je meewegen dat wat voor jou werkt bij die ander niet kan werken.

4 kilo eraf in 18 weken is beter dan falen in de meest effectieve vorm

Dus meer onder het mom van ook de 'false' situaties testen :D
Je kcal bepaalt uiteindelijk, alle rest klinkt meer als smoesjes om een magisch truucje te proberen vinden wat het eigenlijk alleen maar moeilijker maakt. Normaal gesproken zien mensen het als ongewenst, om de 2 weken je dieet falen. Expres vaak wisselen is zelfs gevaarlijke gewoontevorming voor je relatie met voeding.

De subjectiviteit op dit gebied is nou juist wat jezelf voor de gek houdt om toch niet consistent in een tekort te eten.
 
Laatst bewerkt:
De subjectiviteit op dit gebied is nou juist wat jezelf voor de gek houdt om toch niet consistent in een tekort te eten.
Dat bedoel ik niet echt, meer de grenzen opzoeken van wat nog effectief kan zijn en 'fijn' kan zijn. Net zoals dat ik heb ondervonden dat cut periodes van 4 maanden psychisch enorm veel kost en ik tot dusver echt kan onderstrepen dat 5-6 weken een fijne periode is die te overzien is. Met de subjectieve redenen die ik daarvoor heb. Dus de positieve kant van 'alle rest'.
 
Dat bedoel ik niet echt, meer de grenzen opzoeken van wat nog effectief kan zijn en 'fijn' kan zijn. Net zoals dat ik heb ondervonden dat cut periodes van 4 maanden psychisch enorm veel kost en ik tot dusver echt kan onderstrepen dat 5-6 weken een fijne periode is die te overzien is. Met de subjectieve redenen die ik daarvoor heb. Dus de positieve kant van 'alle rest'.
Ik hou sowieso niet van het woord subjectief. Alsof je ervaring van je lichaam in de wereld eigenlijk niet bestaat. Je favoriete kleur is misschien nog subjectief te noemen, voorkeur, maar of je miserabel bent door jezelf maanden te verhongeren zal toch echt meetbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
incline, paused
81 x 11-10-9---

bench, bridged decline, close grip, paused
93.5 x 8-8--

lu raises
10 plates x 16-13-12--

side raises, seated
15 x ----

face pull, lying
25 x ----

band pull apart
y x --

Denk dat ik ub compounds alleen nog ga onderhouden, na 1 set lijkt het mentaal al wel alsof ik 3 uur bezig ben. Krijg nergens energie of motivatie uit, ook niet van rust dagen of minder trainen. Nergens anders zin in ook, maar zo trainen is ook niet leuk zo ver het 'leuk' moet zijn.

Beter 1 set en dan isolatie?
 
pullups, deadstop
9-8-7-6--

inverted rows, trx, feet on floor
16-15-14-12-

curls, leaning sideways, one arm
25 x 9-8-----
 
Denk dat ik ub compounds alleen nog ga onderhouden, na 1 set lijkt het mentaal al wel alsof ik 3 uur bezig ben.
Misschien ook wel door de tijd van de dag en dat het hierna alweer bijna donker wordt. Terwijl ik jaren ben gewend om s'ochtends te trainen. Laat wel weer even een stopwatch met de gehele training meelopen om dat gevoel naast te leggen.
 
arnold press, standing, paused
32.5 x 6-6-6-6-5-

pushdown
52.5 x 12-10----
 
dips, rings, paused
+30 x 8-6-5-5--

incline
61 x 15-14-13-12-11-

lu raises
10 plates x 16-13-12-10

face pull, lying
25 x 34-25-20-

band pull apart
o x 50--
 
Zou een pak druivensap gezonder zijn dan een zak snoep?

Wel aardig wat carbs maar vult ook weer minder maar als het gezonder is misschien wel de moeite waard.
 
db seal row
55+ x 9-8-8--

pulldown, one hand
30 x 28-20-14-

curl, incline preacher, one hand, dead stop
20 x 9----- //voelde wat extreem onderin, maar bij 20rm houden?
 
triceps extensions, overhead, ez bar, paused
48.5 x 11-8-8-8--

upright rows, ez bar
58.5 x 20---
 
atg squat, paused, nylon belt
31 x 3
51 x 3
71 x 3
91 x 3
111 x 3
131 x 3-3

gm
71 x 10-8---

natty hamstring curl
---

//volgende keer weer calves standing of seated
 
Laatst bewerkt:
incline, paused
81 x 12-11-10-9--

push ups, paralettes
20-15-12---

side raises, seated
15 x 15-14-13-12-

face pull, lying
25 x ----

band pull apart
y x --
 
Dat zijn wat meer oefeningen dan anders. Je hebt een vrij klein volume is het niet? Is het een schema of train je meer waar je die keer zin in hebt?
 
Back
Naar boven