Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Vindt ie te veel vermogen voor een beginner. Hij zegt neem gewoon eerst 2 jaar zo'n Honda 650 als waar je op lest en kijk dan wat je wilt. :P

Hij is trouwens een liefhebber (en monteur), rijdt zelf op een Intruder.
Ik bedoel ook niet de 1290, maar de 990, die moet jij wel aankunnen, maar hij is tevens rap zat om er jaren plezier van te hebben.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik bedoel ook niet de 1290, maar de 990, die moet jij wel aankunnen, maar hij is tevens rap zat om er jaren plezier van te hebben.
Aha, ja, die is ook leuk. Eerst eens m'n rijbewijs halen en dan wat proefritjes maken. Die naked motoren blijven geweldig om te zien ook qua design. Heb enkel de Z1000 gereden, man, wat een gevoel.
 
Aha, ja, die is ook leuk. Eerst eens m'n rijbewijs halen en dan wat proefritjes maken. Die naked motoren blijven geweldig om te zien ook qua design. Heb enkel de Z1000 gereden, man, wat een gevoel.
Heel praktisch is de KTM 990 SD niet, maar een weekendje Eiffel met een tanktas en een roltas achterop (die in het hotel bleef) was wel te doen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vindt ie te veel vermogen voor een beginner. Hij zegt neem gewoon eerst 2 jaar zo'n Honda 650 als waar je op lest en kijk dan wat je wilt. :P

Hij is trouwens een liefhebber (en monteur), rijdt zelf op een Intruder.
Dat is gewoon een stomme uitspraak, alsof je heel bijzonder (bv een instructeur) moet zijn om op een 1000cc of dikker te kunnen rijden. Vooral als je groot, sterk en handig bent, is dat geen enkel probleem., ook niet voor een beginner.

Overigens kan ik KTM van harte afraden, de oude rc8 en de nieuwe 1290 blokken gaan HEEL vaal kapot. Mijn eigen Husqvarna 701 is een KTM 690 met andere stickers en heeft een paar voor mij onbegrijpelijk slechte onderdelen en constructies. Mijn hydraulische koppeling ging bv. al na 2k kapot en dit blijkt belachelijk vaak voor te komen, soms al op de eerste rit.

Het watergekoelde 950 blok van Ducati dat bv. op de hypermotard wordt gebruikt lijkt daarentegen weer erg betrouwbaar. De Diavel weer niet.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
BB_ een Aprilia Shiver 750 (maar ook 900j heb ik ook altijd wel een leuk model gevonden, die rijd ook niet verkeerd.

Of een MV Agusta Brutale 800, al is dat is denk ik niet een slimme keuze.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Overigens kan ik KTM van harte afraden, de oude rc8 en de nieuwe 1290 blokken gaan HEEL vaal kapot. Mijn eigen Husqvarna 701 is een KTM 690 met andere stickers en heeft een paar voor mij onbegrijpelijk slechte onderdelen en constructies. Mijn hydraulische koppeling ging bv. al na 2k kapot en dit blijkt belachelijk vaak voor te komen, soms al op de eerste rit.
De 990cc lc8 blokken zijn wel redelijk kwa betrouwbaarheid.
 
En als je voor safe wilt gaan, dan moet je gewoon een japanner kiezen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
People think of the Honda Shadow as super reliable motorcycle, and it is. If we rode our KTMs like Shadow riders ride their bikes, we'd never have a problem (except bordom). But if Shadow riders rode their bikes like we do, their bikes wouldn't last a week.

The KTM 950-990s are amoung the most reliable and best motorcycles ever built.
 
Het ligt er ook aan waar de machine voor gemaakt is en hoe je er mee omgaat. Ik heb lang getwijfeld over een Aprilia SXV 550, een 550cc tweecilinder met 70pk, je mag blij zijn als je daar 7500km mee kan rijden voor dat het blok gereviseerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
People think of the Honda Shadow as super reliable motorcycle, and it is. If we rode our KTMs like Shadow riders ride their bikes, we'd never have a problem (except bordom). But if Shadow riders rode their bikes like we do, their bikes wouldn't last a week.

The KTM 950-990s are amoung the most reliable and best motorcycles ever built.
Bordom he. Engels en cursief, dat moet haast wel waar zijn.
 
Het ligt er ook aan waar de machine voor gemaakt is en hoe je er mee omgaat. Ik heb lang getwijfeld over een Aprilia SXV 550, een 550cc tweecilinder met 70pk, je mag blij zijn als je daar 7500km mee kan rijden voor dat het blok gereviseerd moet worden.

Leuke dingen indien je ook speels kunt rijden. Gaaf voor erbij!
 
Over KTM gesproken.. ik zag vandaag twee sdukes 1290 rijden, zwart uitgevoerd met enkele oranje accenten + Akra's. Dat is toch wel een prachtige machine...!
 
Ik zit de Moto GP van Austin te kijken, best vermakelijk. Het snelheidsverschil met de F1 is alleen wel erg groot. Pole time van de Moto GP is 2:04, pole time van F1 was vorig jaar 1:32.
 
Ik zit de Moto GP van Austin te kijken, best vermakelijk. Het snelheidsverschil met de F1 is alleen wel erg groot. Pole time van de Moto GP is 2:04, pole time van F1 was vorig jaar 1:32.
De MotoGP fietsen accelereren harder van bocht naar bocht. En F1 is voor (vroeg)oude mannen. Alleen het verschil in houding van de coureur al...
 
De MotoGP fietsen accelereren harder van bocht naar bocht. En F1 is voor (vroeg)oude mannen. Alleen het verschil in houding van de coureur al...
Ja, als ze met de helft van de snelheid de bocht uitkomen is het ook niet moeilijk om sneller te accelereren. ;)

De motoren accelereren iets harder, maar qua vertraging en vooral bochten snelheid doen ze gigantisch onder. Ik vraag me wel af of een F1 met minimale vleugel uiteindelijk toch ook niet harder accelereert.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit de Moto GP van Austin te kijken, best vermakelijk. Het snelheidsverschil met de F1 is alleen wel erg groot. Pole time van de Moto GP is 2:04, pole time van F1 was vorig jaar 1:32.
Marc had een sterke race
 
Back
Naar boven