Fitness Seller

log chrisk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zou een pak druivensap gezonder zijn dan een zak snoep?

Wel aardig wat carbs maar vult ook weer minder maar als het gezonder is misschien wel de moeite waard.
Nauwelijks gezonder. Gewoon kcal voor kcal vrijwel alleen suiker.

Rood druivensap zit nog iets van gezonde kleurstof in. Maar dat is bij snoep tegenwoordig vaak ook natuurlijke kleurstof die ‘gezond’ is. Bietensap of een ander sapextract.

Ik geloof dat druivensap per liter 110gram suikers bevat en geen vezels. Dat is dan gelijkwaardig aan iets van 120-130 gram snoep. Beetje afhankelijk van de hoeveelheid water in de snoep.

Beter alternatief is een kilobak druiven.
 
Nauwelijks gezonder. Gewoon kcal voor kcal vrijwel alleen suiker.

Rood druivensap zit nog iets van gezonde kleurstof in. Maar dat is bij snoep tegenwoordig vaak ook natuurlijke kleurstof die ‘gezond’ is. Bietensap of een ander sapextract.

Ik geloof dat druivensap per liter 110gram suikers bevat en geen vezels. Dat is dan gelijkwaardig aan iets van 120-130 gram snoep. Beetje afhankelijk van de hoeveelheid water in de snoep.

Beter alternatief is een kilobak druiven.
16/100 staat op mijn pak, ongeveer net zoveel als gewoon druiven. Wel lekker, alleen 5 minuten later weer honger.

Weet niet waar jij een kilobak druiven haalt maar die bakjes zijn slechts 500 gr. Geen zin om daar 2 bakken per dag van te gaan eten. Ook erg veel vezels dan.

En dat vervangt slechts de helft van m'n snoep carbs... 2 kg druiven per dag gaat het niet worden.
 
Dat zijn wat meer oefeningen dan anders. Je hebt een vrij klein volume is het niet? Is het een schema of train je meer waar je die keer zin in hebt?
Ongeveer hetzelfde als al de trainingen het afgelopen jaar. Zit nu alleen even te kijken wat ik voor dips of decline bench wil, vond die niet fijn na incline nog te moeten doen. face pull en band pull apparts had ik geen zin meer in dus zijn deze keer alleen streepjes en laat ik staan zodat ik de volgende training gewoon weer kan kopieren en plakken en weet wat ik eigenlijk wil doen.

Weet niet wat je klein volume noemt, ik ga inderdaad geen dozijn verschillende borst oefeningen doen. Maar meestal wel gewoon 8-12 sets per training. 4-6 per oefening. Een compound, een assistance, misschien een iso maar daar zie ik voor borst even geen optie voor. Wat heb je nog meer nodig?
 
16/100 staat op mijn pak, ongeveer net zoveel als gewoon druiven. Wel lekker, alleen 5 minuten later weer honger.

Weet niet waar jij een kilobak druiven haalt maar die bakjes zijn slechts 500 gr. Geen zin om daar 2 bakken per dag van te gaan eten. Ook erg veel vezels dan.

En dat vervangt slechts de helft van m'n snoep carbs... 2 kg druiven per dag gaat het niet worden.
Wat is precies je doel? Kcals aanvullen of snoep vervangen?

Druivensuiker is wel iets dat je een mega insulinepiek geeft. Ik zou iets heel anders kiezen als je kcals moet. De vezels in druiven houden iig die piek in bedwang. Van een kilo druiven zit je iig even vol.

Een handje noten zou een alternatief zijn. Of zetmeelhoudend voedsel als je carbs wilt. Liefst met veel vezels. Anders
 
Wat is precies je doel? Kcals aanvullen of snoep vervangen?
Voornamelijk snoep vervangen. Later ook nog een pizza. 375 gr carbs wat gezonder maken.

Druivensuiker is wel iets dat je een mega insulinepiek geeft. Ik zou iets heel anders kiezen als je kcals moet. De vezels in druiven houden iig die piek in bedwang. Van een kilo druiven zit je iig even vol.
Ja ik neem het nu bij de pizza dus dan helpt het vet en de granen nog een beetje vertragen. Er was een tijd dat ik dagelijks een bakje druiven at maar nu moet ik er dus nog veel veel meer en het geeft alsnog snel weer honger omdat het eigenlijk alleen maar water en zuiker en een paar gram vezels zijn. Heb dan mentaal nog het gevoel dat ik eigenlijk niks gegeten heb, totaal niet voldaan. Stomme van snoep is wel dat het goed vult en ook best lang honger tegenhoud.

Een handje noten zou een alternatief zijn. Of zetmeelhoudend voedsel als je carbs wilt. Liefst met veel vezels. Anders
Noten bevatten nauwelijks carbs dan kom ik eerder op 400 gr vet, dat schiet niet op. De voornaamste noten (amandelen, walnoten) vallen in de categorie kruisallergie met hooikoorts (berkenpollen).

Zetmeelhoudend voedsel oftewel aardappelen zijn 20gr/100 dus moet je ook meerdere kilo's van eten om op genoeg carbs uit te komen. En kruisallergie met hooikoorts (berkenpollen).


Iets van broodjes met vlees zou prima zijn maar overal bakken ze er soja of andere vegetarische olietroep bij in.
 
Ken je dat gevoel dat je fysiek wel vol zit maar alsnog honger hebt omdat het eigenlijk konijnenvoer is?
 
Voornamelijk snoep vervangen. Later ook nog een pizza. 375 gr carbs wat gezonder maken.


Ja ik neem het nu bij de pizza dus dan helpt het vet en de granen nog een beetje vertragen. Er was een tijd dat ik dagelijks een bakje druiven at maar nu moet ik er dus nog veel veel meer en het geeft alsnog snel weer honger omdat het eigenlijk alleen maar water en zuiker en een paar gram vezels zijn. Heb dan mentaal nog het gevoel dat ik eigenlijk niks gegeten heb, totaal niet voldaan. Stomme van snoep is wel dat het goed vult en ook best lang honger tegenhoud.


Noten bevatten nauwelijks carbs dan kom ik eerder op 400 gr vet, dat schiet niet op. De voornaamste noten (amandelen, walnoten) vallen in de categorie kruisallergie met hooikoorts (berkenpollen).

Zetmeelhoudend voedsel oftewel aardappelen zijn 20gr/100 dus moet je ook meerdere kilo's van eten om op genoeg carbs uit te komen. En kruisallergie met hooikoorts (berkenpollen).


Iets van broodjes met vlees zou prima zijn maar overal bakken ze er soja of andere vegetarische olietroep bij in.
Een pizza is ook echt qua insulinereactie niet top. Als je fit bent niet perse een groot probleem. Maar als je hongergevoel wilt verminderen zou ik iig veel tonijn en groenten op de pizza doen…

Waarom niet wat popcorn als tussendoortje? Of gewoon op een ander moment een extra boterham?

Als je honger wilt dempen zou ik zelf gaan voor eiwit, dus een bak kwark als toetje na je pizza. Als het nodig is met suiker. Of gewoon een grotere pizza, als je die zelf maakt kan dat best met een beperkte hoeveelheid vet.
 
Een pizza is ook echt qua insulinereactie niet top. Als je fit bent niet perse een groot probleem. Maar als je hongergevoel wilt verminderen zou ik iig veel tonijn en groenten op de pizza doen…
Wat is er mis met insuline? Proteine (whey) shake geeft daar net zo'n flinke reactie van als simpele carbs. Bedoel je niet bloedzuiker?

Waarom niet wat popcorn als tussendoortje? Of gewoon op een ander moment een extra boterham?
Popcorn niet aan gedacht, niet echt mijn ding. Wel wat carbs, maar hoeveel gram is een portie? Is dat te doen daar een paar honderd grab carbs van te nemen? Kan zoete nemen met caramel ofzo maar komt het niet eigenlijk weer op snoep neer?

Geen boterham want daar zit soja of soortgelijke vegetarische olie troep in. Of misschien is tarwe zelf ook een probleem voor m'n allergie.

Als je honger wilt dempen zou ik zelf gaan voor eiwit, dus een bak kwark als toetje na je pizza. Als het nodig is met suiker. Of gewoon een grotere pizza, als je die zelf maakt kan dat best met een beperkte hoeveelheid vet.
Je begrijpt het niet goed, ik eet juist pizza en snoep omdat die wel tegen honger werken. (en geen soja bevatten) Neem al een shake voor m'n pizza. Kwark is ranzig en helpt mij niet tegen honger, vult alleen maar fysiek.
 
Geen boterham want daar zit soja of soortgelijke vegetarische olie troep in. Of misschien is tarwe zelf ook een probleem voor m'n allergie.
Welke pizza’s eet je?
 
Rijstwafels met jam of appelstroop. Kan je best veel van weghappen.
 
Welke pizza’s eet je?
AHI_43545239373332393333_2_LowRes_JPG.JPG


Rijstwafels met jam of appelstroop. Kan je best veel van weghappen.
Jam zou wel chill zijn want is erg lekker maar helaas triggeren aardbeien de allergie. Zou denken dat ze voldoende verhit of verwerkt zouden zijn ofzo maar helaas. Wil ook juist weinig weg hoeven te happen voor veel carbs, niet hele pakken aan rijstwafels :P
 
Als je zulke pizza’s kunt eten icm je allergieën moet je toch ook wel veel andere dingen kunnen vinden.
 
Bekijk bijlage 538381


Jam zou wel chill zijn want is erg lekker maar helaas triggeren aardbeien de allergie. Zou denken dat ze voldoende verhit of verwerkt zouden zijn ofzo maar helaas. Wil ook juist weinig weg hoeven te happen voor veel carbs, niet hele pakken aan rijstwafels :P
De hele basis van die pizza is tarwe...en zooi... heb je daar geen last van?

Er bestaat meer dan alleen aardbeienjam ;) er zijn tal van smaken. Lekkerste die ik ooit gehad heb was rabarberjam.
 
Als je zulke pizza’s kunt eten icm je allergieën moet je toch ook wel veel andere dingen kunnen vinden.
Ja hoor heel veel konijnenvoer met 0 kcal of alleen maar vet.

Eigenlijk bevat de pizza ook zelfs nog allergie triggerende tomaat, maar door het verhitten valt het mee. Zelf broodjes afbakken kan dan ook zou je denken maar is inconsistent, denk dat ze soms toch stiekem in contact zijn geweest met soja of iets dergelijks. Maar kan ook de tarwe alleen al zijn, kreeg van de kellogg's smacks ook weer last en dat is alleen maar tarwe en zuiker geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
De hele basis van die pizza is tarwe...en zooi... heb je daar geen last van?
Ik denk door het verhitten niet zo, maar zie verhaal afbakbroodjes in vorige post. En verder net zooi waar ik geen last van krijg. Alleen die guarpitmeel vind ik verdacht omdat guargom ook wel triggert maar misschien de pitmeel ervan weer net niet of dankzij het verhitten niet.

Er bestaat meer dan alleen aardbeienjam ;) er zijn tal van smaken. Lekkerste die ik ooit gehad heb was rabarberjam.
Jaa ik moet het wel lusten en ik denk dat het allergische redelijk hetzelfde op gaat voor al die in bomen groeiende rode vruchten; kersen enzo ook. Rabarber denk ik ook wel, maar klinkt sowieso niet als iets wat ik vrijwillig zou eten.
 
Druivensap werkt overigens ok hoor, vraag me alleen af of het zoveel gezonder is en het niet gewoon zuikerwater met een vleugje druif voor de smaak is. Misschien nog 100 gr druifjes er bij nemen voor wat vezels.

Maar van veel gezonde dingen die fysiek wel vullen krijg ik gauw weer honger, dat is wel irritant. Soort smaak honger ofzo, trek in echt voer zoals vlees of troep.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn wat meer oefeningen dan anders. Je hebt een vrij klein volume is het niet? Is het een schema of train je meer waar je die keer zin in hebt?
Had je trouwens suggesties voor dingen die ik beter kan doen op dit vlak? Ik ben niet geheel tevreden met m'n schema/aanpak dus inspiratie is altijd welkom.
 
chinups, deadstop
10-9-8-7--

inverted rows, trx, feet elevated
16-14-12-10-

curls, twist, seated, deadstop
27.5+ x 11-9--
 
Back
Naar boven