XXL Nutrition

Legday advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jan307

Cool Novice
Lid geworden
23 jul 2021
Berichten
33
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Beste mensen

Ik heb een vraag en is er iemand die mij adviezen kan geven over het trainen van de benen.
Momenteel train ik 2 x in de week benen.
De oefeningen zijn:
Squatten
Leg extention
Legpress
Calf raises
Hamstring curls

Ik probeer elke week een overload te creeren met een extra rep of extra gewicht.
Doe eigenlijk squatten
4 x 10/12/14 ligt eraan waneer ik spierfalen krijg
Of 5x 8
Derest van de oefeningen doe ik 12 x 3 of 8x 4
Kuiten doe ik 3 sets van 40 plus herhalingen.

Ik ben eigenlijk voor de lockdown 4 maanden net begonnen met krachtraining.
Had ik voeding wel op orde .
Alleen maakte ik de fout om alleen de legpress te doen.
Mijn benen lopen het meeste achter van mijn lichaam, dat is waarom ik er extra aandacht aan wil besteden.

Iemand mij die mij wat tips kan geven om benen te laten groeien?
Ik zat zelf te denken aan een extra squat dag?
Kan dit of staat dit de groei in de weg?

Elk advies is welkom en ik waardeer het .
 
Twee keer per week is zat, zou er geen derde squat dag bij doen.

Ik zou persoonlijk wel meer oefeningen voor de hamstrings toevoegen. Dus bijvoorbeeld de eerste leg day zoals je hebt staan, en de tweede leg day doe je dan stiff leg deadlifts ipv leg extensions. Kuiten zou ik ook meer oefeningen toevoegen tenzij je kuiten van nature al ontwikkeld zijn.

Als je voeding in orde is, en je progressive overload toepast zoals je aangeeft gaan je benen hiermee zeker groeien ;)
 
Twee keer per week is zat, zou er geen derde squat dag bij doen.

Ik zou persoonlijk wel meer oefeningen voor de hamstrings toevoegen. Dus bijvoorbeeld de eerste leg day zoals je hebt staan, en de tweede leg day doe je dan stiff leg deadlifts ipv leg extensions. Kuiten zou ik ook meer oefeningen toevoegen tenzij je kuiten van nature al ontwikkeld zijn.

Als je voeding in orde is, en je progressive overload toepast zoals je aangeeft gaan je benen hiermee zeker
Bedankt voor de reactie.
Zal is gaan kijken naar die deadlift, welke oefeningen voor kuiten kan ik nog meer doen?
 
Bedankt voor de reactie.
Zal is gaan kijken naar die deadlift, welke oefeningen voor kuiten kan ik nog meer doen?
Standing calf raises en seated calf raises. Meer heb je niet nodig.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven