Fitness Seller

Wat zijn de beste oefeningen voor je borst? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FlaneerDuif

Novice
Lid geworden
23 jun 2021
Berichten
24
Waardering
11
Lengte
2m06
Massa
160kg
Vetpercentage
32%
Wat is de beste oefening om je zwellichaampjes te trainen?
 
Laatst bewerkt:
Er is geen beste oefening in algemene zin voor borst. De oefening waar jij je het beste bij voelt en wekelijks progressie op kan maken met perfecte vorm zonder tegen blessures aan te lopen zal het beste werken voor optimale gains.

Doe persoonlijk het volgende momenteel, nooit minder dan 8-10 reps:

Dumbbell press
1 werkset 10+ reps
1 back off set 70-80%

Incline plate loaded press (hammer strength)
2-3 werksets

Machine flyes (hammer strength)
3 werksets

Flat plate loaded press (hammer strength)
1 clusterset of 2 sets met dropset

Cable flyes
2 werksets
 
Spierpijn krijg je van 100 reps met lege db's.. is geen directe indicatie voor groei. Onderkant borst gaat bij mij goed op flat bench 3x5, 4x4 ofzo iig zwaar. De tweede borsttraining van de week pak ik dan incline bb press 3x8, vrij zwaar. Assistance/isolatie naar keuze 3x10-15 (opbouwen qua reps, max reps bereikt gewicht erbij). Compounds progressief laden.
 
Er is geen beste oefening in algemene zin voor borst. De oefening waar jij je het beste bij voelt en wekelijks progressie op kan maken met perfecte vorm zonder tegen blessures aan te lopen zal het beste werken voor optimale gains.

Doe persoonlijk het volgende momenteel, nooit minder dan 8-10 reps:

Dumbbell press
1 werkset 10+ reps
1 back off set 70-80%

Incline plate loaded press (hammer strength)
2-3 werksets

Machine flyes (hammer strength)
3 werksets

Flat plate loaded press (hammer strength)
1 clusterset of 2 sets met dropset

Cable flyes
2 werksets
Klinkt heerlijk, ik heb vandaag chest dus zal hem gelijk uitproberen :)
 
Spierpijn krijg je van 100 reps met lege db's.. is geen directe indicatie voor groei. Onderkant borst gaat bij mij goed op flat bench 3x5, 4x4 ofzo iig zwaar. De tweede borsttraining van de week pak ik dan incline bb press 3x8, vrij zwaar. Assistance/isolatie naar keuze 3x10-15 (opbouwen qua reps, max reps bereikt gewicht erbij). Compounds progressief laden.
Zal dit ook proberen dan op m’n 2de dag chest id week thanks :)
 
Hey kasten.

Vraag van mij naar jullie toe: Wat zijn nou echt de meest beste oefeningen voor je chest? De beste combinaties van oefeningen of beste volgordes.

Ik zelf volg een PPL schema 6 dagen in de week.

De een zegt bankdrukken, de ander zegt dumbells, de ander zegt machines.

Maar wat zijn nou echt de killer oefeningen dat je weer is echt lekker ouderwets spierpijn krijgt de dagen daarna.

Voor mij was dat altijd dumbell fly’s op schuine bank, Helaas doet dat hem niet meer. Ik wil graag m’n chest meer ontwikkelen ivm een beetje manboobs. Me onderkant chest is nogal beetje onder-ontwikkeld. Graag hoor ik jullie persoonlijke favoriete setjes, herhalingen etc.

Groetjes
Hier ook voorliefde voor schuine bank en onderontwikkelde lower pecs (waardoor het vet daar meer opvalt). Wat bij mij hiertegen werkte waren "pec dips", waarbij ik voorover hang en meer onderkant pec voel en train dan de triceps.
 
Spierpijn krijg je van 100 reps met lege db's.. is geen directe indicatie voor groei. Onderkant borst gaat bij mij goed op flat bench 3x5, 4x4 ofzo iig zwaar. De tweede borsttraining van de week pak ik dan incline bb press 3x8, vrij zwaar. Assistance/isolatie naar keuze 3x10-15 (opbouwen qua reps, max reps bereikt gewicht erbij). Compounds progressief laden.
Bij mij doet bankdrukken, ondanks dat het mijn favoriete oefening is, weer erg weinig voor onderkant borst.
 
Push day1
Bench
Plate loaded incline press
Pronated cable fly

Push day2
Incline db press
Plate loaded bench press
Incline cable fly

Alles 3/4 werksets, uiteraard op beide push dagen nog schouder/tricep, maar bovenstaand is mijn push workout
 
Hier ook voorliefde voor schuine bank en onderontwikkelde lower pecs (waardoor het vet daar meer opvalt). Wat bij mij hiertegen werkte waren "pec dips", waarbij ik voorover hang en meer onderkant pec voel en train dan de triceps.
Dips idd super handig, zal ik die dan 3x15 doen of 4x8-12?
 
Geen idee, ik ben zelf zo zwaar en slap dat ik alleen maar iets van 8,7,6 kan. Zelfs dan vond ik die oefening goed werken.
Ahjoh, is ff wennen vriend. Ik was ook slap, nu zit ik best goed op kracht weer. Kwestie van doorpakken. Enigste wat ik nu mis is kennis van voeding, set volume’s en beste technieken voor bepaalde doelen
 
Fly machine heeft mijn schouder verneukt, af en toe voel ik nog pijn aan de voorkant van de schouder, nu ben ik zat videos tegengekomen waarin de fly wordt afgeraden, ik heb van alles geprobeerd maar blijf gewoon last van de schouder krijgen. Geen fly meer voor mij tenzij wovano mij kan overtuigen dat het wel goed te doen is.

Om de pijn te beschrijven, ik kan mijn schouder alle kanten op bewegen maar wanneer ik dus een punch beweging wil maken zoals bij het boksen begin ik het te voelen aan de voorkant van mijn schouder.
 
Laatst bewerkt:
Fly machine heeft mijn schouder verneukt, af en toe voel ik nog pijn aan de voorkant van de schouder, nu ben ik zat videos tegengekomen waarin de fly wordt afgeraden, ik heb van alles geprobeerd maar blijf gewoon last van de schouder krijgen. Geen fly meer voor mij tenzij wovano mij kan overtuigen dat het wel goed te doen is.

Om de pijn te beschrijven, ik kan mijn schouder alle kanten op bewegen maar wanneer ik dus een punch beweging wil maken zoals bij het boksen begin ik het te voelen aan de voorkant van mijn schouder.
Misschien je schouders naar achter houden en je borst vooruit, Als je het goed doet dan zit je met je schouderbladen tegen de rugleuning van het bankje met een holle rug een beetje, Waardoor je focus meer op je borst ligt.. zo heb ik het geleerd ivm ook last van me schouder - front-delt. Maar misschien vertel ik je nu iets wat je al wist en helpt dat ook al niet 😂. Schouders zijn altijd een pain in the ass
 
Misschien je schouders naar achter houden en je borst vooruit, Als je het goed doet dan zit je met je schouderbladen tegen de rugleuning van het bankje met een holle rug een beetje, Waardoor je focus meer op je borst ligt.. zo heb ik het geleerd ivm ook last van me schouder - front-delt. Maar misschien vertel ik je nu iets wat je al wist en helpt dat ook al niet 😂. Schouders zijn altijd een pain in the ass
Je polsen zijn ook belangrijk, minder force via je pols betekent dat je meer gaat generen via je borst en dit voel je ook, ik beschrijf nu de fly machine, maar ik blijf de schouder voelen hoe dan ook. Ik weet niet hoe ik het moet schrijven in correcte body build termen, ik begon de fly bij de borst pas te voelen nadat ik minder kracht via de polsen begon te zetten, niet hard maar subtiel drukken alsof je in slow motion bent, je gaat dan veel meer je borst voelen ipv front delt.
 
Laatst bewerkt:
Fly machine heeft mijn schouder verneukt, af en toe voel ik nog pijn aan de voorkant van de schouder, nu ben ik zat videos tegengekomen waarin de fly wordt afgeraden, ik heb van alles geprobeerd maar blijf gewoon last van de schouder krijgen. Geen fly meer voor mij tenzij wovano mij kan overtuigen dat het wel goed te doen is.

Om de pijn te beschrijven, ik kan mijn schouder alle kanten op bewegen maar wanneer ik dus een punch beweging wil maken zoals bij het boksen begin ik het te voelen aan de voorkant van mijn schouder.
Geen enkele oefening voor welke spiergroep dan ook is per definitie de beste. De oefeningen die voor jou goed aanvoelen en die je met een goede vorm kan uitvoeren zijn ook de oefeningen die je de meeste gains zullen opleveren.

Nu moet ik zeggen dat het per fly machine ook weer kan verschillen. Fly machine van hammer strength is voor mij superieur tov welk ander merk dan ook.
 
Ik vind fly machines lastig , er zijn Er in mijn gym 3, maar allemaal ben ik aan de lange kant voor. Cable crossovers doen het. Voor mij wel prima, icm bench en mp. Dips voelen goed maar verneuken mijn schouder.

Deed ook wel incline bench en small grip, maar die zijn er voor nu even uit.

P. S. Ik krijg regelmatig spierpijn van hoog volume flat bench.
 
Klinkt alsof je even wat aandacht aan je schouders moet geven in de vorm van mobilteitsoefeningen. En misschien een deload waarbij je je techniek onder de loep legt.
 
Back
Naar boven