XXL Nutrition

Estrogen verlagen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Denzoy

Cool Novice
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
67
Waardering
48
Lengte
1m87
Ik zit momenteel op een dosis ''TRT'' van 150 mg per week, ik heb net mijn bloedtest resulaten terug gekregen en nu vraag ik me af hoe ik het beste mijn Estradiol kan verlagen, ik heb al een keer Arimidex geprobeerd maar dat heeft mijn estrogen toen gecrashed.
Ik zat te denken aan Masteron toe te voegen, wat denken jullie? zat ook te denken om mijn dosis verder nog te verlagen.


test1.png
test2.png
 
Laatst bewerkt:
Waarom wil je het verlagen?
 
Was je libido hersteld in de periode dat je Arimidex nam? En nam je acne af?
 
Was je libido hersteld in de periode dat je Arimidex nam? En nam je acne af?
Is al een poosje geleden, maar toen ik Arimidex nam voelde ik me echt super slecht, moe,laag energie dus na een paar weken ook mee gestopt, ik denk niet dat ik het lang genoeg heb gebruikt om daarmee effect op mijn acne te hebben, wel viel ik een paar kilo watergewicht af in een paar dagen, maar watergewicht vind ik juist wel fijn opzich.
 
In de regel zie je een verslechtering van het libido bij verlaging van het oestradiol, en geen verbetering van acne (vandaar dat ik het vroeg of het misschien in jouw situatie had geholpen). Libido komt meestal door andere oorzaken en acne is bij uitstek een androgeen probleem. Oestrogenen veroorzaken/vergeren het niet.

Voor acne zou je het volgende kunnen proberen:
Je dosering wat verlagen naar een échte TRT dosering (75-100 mg wekelijks)
Vitamine D (1000-4000 IE dagelijks)
Omega-3-vetzuren (1 g EPA, 1 g DHA dagelijks)
Zink (tot 40 mg dagelijks)
Evt. benzoylperoxide (2.5-5%) eenmaal daags aanbrengen op de gebieden waar je het hebt, of, als je het kunt krijgen op recept, adapaleen 0.3% (beginnen met tweemaal per week, 's avonds aanbrengen).
 
In de regel zie je een verslechtering van het libido bij verlaging van het oestradiol, en geen verbetering van acne (vandaar dat ik het vroeg of het misschien in jouw situatie had geholpen). Libido komt meestal door andere oorzaken en acne is bij uitstek een androgeen probleem. Oestrogenen veroorzaken/vergeren het niet.

Voor acne zou je het volgende kunnen proberen:
Je dosering wat verlagen naar een échte TRT dosering (75-100 mg wekelijks)
Vitamine D (1000-4000 IE dagelijks)
Omega-3-vetzuren (1 g EPA, 1 g DHA dagelijks)
Zink (tot 40 mg dagelijks)
Evt. benzoylperoxide (2.5-5%) eenmaal daags aanbrengen op de gebieden waar je het hebt, of, als je het kunt krijgen op recept, adapaleen 0.3% (beginnen met tweemaal per week, 's avonds aanbrengen).
Zink,Omega-3,Vitamine D slik ik al. Ik ga mijn dosis verlagen en dan over een paar maanden weer een bloedtest doen, Benzoyl nog niet geprobeerd maar die houd ik in mijn achterhoofd.
Misschien nog iets om weten, ik heb van nature al een hoge Estradiol, voordat ik met TRT begon had ik lage test waardes maar een Estradiol waarde van 200.
 
Hoeveel verdeel je de injecties per week?

Welke testosteron esther gebruik je?

En hoeveel dagen is deze bloedtest na de injectie?

Je test verlagen zal ook zorgen voor oestrogeen verlaging. 62nmol testosteron is eigenlijk geen trt dit is wel erg hoog. Ik zou rond de 25-30 nmol gaan zitten dit voor de meeste mensen wel de perfecte waarde waarbij oestrogeen dus ook vaak redelijk in balans valt, maar dit zal uit testen zijn om de optimale dosis te vinden voor jou lichaam.
 
Hoeveel verdeel je de injecties per week?

Welke testosteron esther gebruik je?

En hoeveel dagen is deze bloedtest na de injectie?

Je test verlagen zal ook zorgen voor oestrogeen verlaging. 62nmol testosteron is eigenlijk geen trt dit is wel erg hoog. Ik zou rond de 25-30 nmol gaan zitten dit voor de meeste mensen wel de perfecte waarde waarbij oestrogeen dus ook vaak redelijk in balans valt, maar dit zal uit testen zijn om de optimale dosis te vinden voor jou lichaam.
Ik pin elke 2 dagen (EOD), en ik gebruik enanthate.
1 dag na de injectiedag heb ik de bloedtest afgenomen, ik zat hiervoor op 42mg elke 2 dagen, heb het vorige week verlaagd naar 32mg.
Ben een paar dagen geleden ook wat watergewicht afgevallen, ik weet bijna zeker dat mijn estrogen nu lager is, en daarom ga ik over een maand weer een bloedtest afnemen om te kijken wat mijn waarden nu zijn, maar so far so good.
 
Back
Naar boven