MuscleMeat

Nieuw in de supermarkt! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

9E77F1F5-EFF8-471C-AEB5-4053F77A3955.png

Niet te zuipen
 
Laatst bewerkt:
Is persoonlijk per persoon, toch @hell93(?)
 
Gast, de aldi? XD
Vaak dezelfde leverancier/verdeler en magazijnen met een product onder een andere naam. Dus kan gewoon zijn dat ze dit bij de Delhaize onder een andere naam verkopen maar wel 2 x de prijs.

Aldi is een goede winkel met veel meer keuze dan vroeger. Enkel niet echt aangenaam om te winkelen.
 
:D
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211013-165722_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211013-165722_Samsung Internet.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 111
  • Screenshot_20211013-164544_Instagram.jpg
    Screenshot_20211013-164544_Instagram.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 112
Vaak dezelfde leverancier/verdeler en magazijnen met een product onder een andere naam. Dus kan gewoon zijn dat ze dit bij de Delhaize onder een andere naam verkopen maar wel 2 x de prijs.

Aldi is een goede winkel met veel meer keuze dan vroeger. Enkel niet echt aangenaam om te winkelen.
Dit is altijd mooi als je een barcode scant in MFP (bijv een jumbo product) en er dan een lidl naam bij komt te staan met dezelfde voedingswaarde
Ook heeft Aldi met sommige producten gewoon echt de beste prijs/kwaliteit verhouding t.o.v andere supermarkten
Zo vind ik bijv de pistache noten & de witte druiven van de aldi beter dan die van welke supermarkt dan ook
 
Waar is die kwark te krijgen dan

Zelf nog niet naar gezocht, kwam er vandaag pas achter. Ik ga morgen naar de jumbo en AH om te kijken. Volgens insta verkopen ze sowieso bij jumbo
 
Lidl heeft geen nieuwe, maar wel goede zakken met curry en tajinegroenten. Echt prima. Ik eet rustig alleen zo'n zak leeg. 50kcal/100 gram.
Wel eens gezien ja, ook prima volgens mij. Voordeel is dat de Appie deze zakken regelmatig 1+1 gratis heeft. Dan is het wel aantrekkelijk om een klein voorraadje in te slaan.
Lekker, clean label, snel klaar.. Soms echt super praktisch. :thumbup:
 
Wel eens gezien ja, ook prima volgens mij. Voordeel is dat de Appie deze zakken regelmatig 1+1 gratis heeft. Dan is het wel aantrekkelijk om een klein voorraadje in te slaan.
Lekker, clean label, snel klaar.. Soms echt super praktisch. :thumbup:
Klopt, het is 100% groenten, clean label is niet echt belangrijk (meeste e-nummers zijn veiliger dan de natuurlijke ingredienten waar ze bij gaan) - maar het is op zo ongeveer elke manier een gezond product. Veel (en verschillende )groenten, bonen, linzen, veel vezel, relatief veel eiwit, weinig kcals.
 
clean label is niet echt belangrijk

In zoverre vind ik dat wel belangrijk. Ik wil geen geld uitgeven aan shitzooi die voor het grootste gedeelte uit suiker, vulstoffen en waardeloze ongezonde troep zit. :)
Ook wel eens lekker, maar die reserveer ik voor een goede cheat.. :roflol:
 
In zoverre vind ik dat wel belangrijk. Ik wil geen geld uitgeven aan shitzooi die voor het grootste gedeelte uit suiker, vulstoffen en waardeloze ongezonde troep zit. :)
Ook wel eens lekker, maar die reserveer ik voor een goede cheat.. :roflol:
Clean label gaat vooral over e-nummers en additieven, suiker is clean label. Vulstoffen zijn vaak ook clean label. Zo zit vruchtensap vol met appelsap of druivensap als vulmiddel, desnoods is het gedeioniseerd (smaak en zuren eruit gehaald, in essentie zit de suiker er nog in) en in het beste geval sinaasappel. Het meest populaire vulmiddel is water, daarna is lucht ook populair. Pas daarna komen suikers, zouten, vetten, meestal is dat clean label, maar niet altijd.

Een paar additieven (meestal zuren, of buffers, aroma wat natuurlijke kleurstoffen) kunnen geen kwaad. Waar jij op doelt qua wat je niet wilt (en waar ik het mee eens ben) is het verwijderen van smaak en voedingsstoffen uit voedsel en vervangen voor vulmiddel om alles goedkoper te maken. In feite gelegaliseerde nepperij. Perziksap 0,3% zodat ze een perzik op de verpakking mogen zetten, dat soort dingen.

Probleem is dat clean label dat dus helemaal niet voorkomt. Sterker nog, het heeft het alleen maar erger gemaakt, want nu worden dus trucs gebruikt zoals die appelsap.
 
Screenshot_20211018-111155_Samsung Internet.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20211018-111146_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211018-111146_Samsung Internet.jpg
    82,1 KB · Weergaven: 41
Back
Naar boven