XXL Nutrition

Mening over schema (FB) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BelgianBAMF

Cool Novice
Lid geworden
22 dec 2019
Berichten
35
Waardering
18
Lengte
1m69
Massa
92kg
Vetpercentage
28%
Goededag iedereen
ik zou graag dat jullie even een kijkje namen op mijn schema, een maat die PT is heeft me deze schema opgemaakt. Hij volgt alles van studies etc en doet dan zelf nog extra onderzoek etc etc
Nouja mijn doel is afvallen, weeg zelf 104kg, 26% bf misschien iets hoger dusja afvallen en vet verminderen is hoofddoel, heb evencniet meer getraind door blessures en dergelijk dusja nu langzaam aan weer beginnen. Ik was altijd van het principe van compounds fb, dag 1 en 3 squats, bench, rows, ohp 3x5 en lichte isolaties/prehad als extra en dag 2 deadlifts als hoofdoefening en daarna iets extra zoals legpress/incline db ofja in die soort
Nu van hem heb ik deze schema gekregen, ziet er volledig anders dan ik gewend ben hij zei ook dat dit de bedoeling was heb ook het indruk dat het enorm veel volume is maar kan mis zijn. Hoofd focus is gewicht verlies de rest bekijken we hoe progressie is, wat vinden jullie hiervan?
Zelf moet ik 2200 kcals eten

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

Day 1
Sumo squats 3x12
Bulgarian split squats 3x12
Db bench press 3x12,10,8
Wide grip lat pulldown 3x12
Reverse grip bb rows 3x12
Seated ohp 3x12,10,8
Lateral raises seated 3x12
Tricep pushdown + hammer curls rope 3x12
Lying keg raises 3x12

Day 2
Deadlift 3x10,8,6
Sldl 3x12
Seated leg curla 3x12
Leg extensions 3x12
Lat pulldown supinated grip 3x12
Bb bench press 3x12,10,8
Incline forward lean row 3x12
Front raises 3x12
Upright rows 3x12
Tricep/bicep 3x12
Mountain climbers 3x20
Hyperextensions low 3x12

Day 3
Hip thrusta 3x12
Leg adduction 3x12
Reverse lunges 3x20
Incline db bench 3x12,10,8
Horizontal rows seated 3x12
Seated bd ohp 3x12
Face pulls 3x12
Seated front raises 3x12
Lat pulldown narrow grip 3x12
Bicep/tricep 3x12
Lying leg raise 3x12
 
Laatst bewerkt:
Bump
 
Wat een flutschema, veel te veel volume. Zie je maar weer dat die zelfbenoemde PT's er niks van snappen.
 
Al sport je niets en eet je 2200 kcal pd op 104kg bw ga jij zoiezo van afvallen.

Als je 3 dagen sport per week, probeer dan iets van upperbody/lowerbody, 2 dagen rust en dan full body.

Met jou huidige schema (teveel volume) mag je blij zijn als je in 2/3uur klaar bent terwijl je in 60min eigenlijk heel eind klaar zou moeten zijn.
 
Al sport je niets en eet je 2200 kcal pd op 104kg bw ga jij zoiezo van afvallen.

Als je 3 dagen sport per week, probeer dan iets van upperbody/lowerbody, 2 dagen rust en dan full body.

Met jou huidige schema (teveel volume) mag je blij zijn als je in 2/3uur klaar bent terwijl je in 60min eigenlijk heel eind klaar zou moeten zijn.
Ben sowiezo in ongv 1uur klaar. Rust is 60 seconden, enkel compounds 90seconden, doe zelf supersets maar vond zelf dat het teveel volume is en daarom dat ik liefst hier ook vraag. Het is nog bevestigd.
 
27 werksets x 60 seconden rust,no way dat dat in een uur past :p.
Volgende dag 36 werksets :roflol: Veel plezier met je 2200 kcal.
 
Laatst bewerkt:
27 werksets x 60 seconden rust,no way dat dat in een uur past :p.
Volgende dag 36 werksets :roflol: Veel plezier met je 2200 kcal.
Niet in 1u, maar en beetje erna haha bv 1u10 ongv (dankzij de supersets) I know het is echt veel zal het anders aanpakken, denk via bb.com viking bare bones of eric helm upper lower novice evt, enige andere aanraders anders ivm training?
 
Ga lekker in een kleine calorie deficit zitten en pak een beginner schema waarmee je kracht probeert op te bouwen terwijl je afvalt, ik ga er vanuit dat je een beginner bent en dan is dat zeker mogelijk.
 
Ik vind push-pull en fullbody schema's sowieso altijd een heel gedoe om niks. Wat is er mis met de oldskool mentaliteit om 1-2 spiergroepen per dag aan te pakken.
 
Waarom ben je gestopt met je 3x5 schema op de compounds?

Als je 3x p/w FB wilt trainen, dan zou ik gewoon bij de 3x5 blijven op de compounds en dat aanvullen met wat assistance oefeningen.
 
Ga lekker in een kleine calorie deficit zitten en pak een beginner schema waarmee je kracht probeert op te bouwen terwijl je afvalt, ik ga er vanuit dat je een beginner bent en dan is dat zeker mogelijk.
Trainde vroeger vaak is de laatste 3/4jaar wat verminderd. Welke schema kan jij mij aanraden?
 
Waarom ben je gestopt met je 3x5 schema op de compounds?

Als je 3x p/w FB wilt trainen, dan zou ik gewoon bij de 3x5 blijven op de compounds en dat aanvullen met wat assistance oefeningen.
Gestopt omdat ik even niet meer wist wat te doen. Dusja die maat/PT is redelijk gekend hier (veel klanten hebben goeie resultaat) maar vond deze aanpak dan ook beetje te voor mij qua oefeningen en volume. Daarmee best dat ik naar hier kwam voor die extra bevestiging. Maar denk idd best 3x5 en dan idd wat assistance. Weet echter niet FB of U/L te gaan
 
(veel klanten hebben goeie resultaat)
Je gaat hier zeker mee afvallen met dit schema, maar betwijfel of je veel spiermassa zal overhouden met zo'n deflict en volume te combineren. Dus wat wordt aangeraden is zeker een betere optie. Btw als hij een goede coach was geweest had hij het schema eerst overlegd/afgestemd met jouw i.p.v. zomaar iets in elkaar te flansen.
 
Gestopt omdat ik even niet meer wist wat te doen. Dusja die maat/PT is redelijk gekend hier (veel klanten hebben goeie resultaat) maar vond deze aanpak dan ook beetje te voor mij qua oefeningen en volume. Daarmee best dat ik naar hier kwam voor die extra bevestiging. Maar denk idd best 3x5 en dan idd wat assistance. Weet echter niet FB of U/L te gaan
Als je U/L gaat én 3x per week wilt gaan dan is imo het totale volume per week te laag (dan spreek je, afhankelijk van de week, je upper- of lower body maar 1x per week aan), in dat geval zou ik 4x p/w gaan.
 
Je gaat hier zeker mee afvallen met dit schema, maar betwijfel of je veel spiermassa zal overhouden met zo'n deflict en volume te combineren. Dus wat wordt aangeraden is zeker een betere optie. Btw als hij een goede coach was geweest had hij het schema eerst overlegd/afgestemd met jouw i.p.v. zomaar iets in elkaar te flansen.
Ja inderdaad, heb hem zelf viking bare bones gezegd en hij zei dat hij zijn eigen ding ging maken. Welke deficit denk je dat ik zou moeten hebben?
170cm, 30j, 104kg, 25+% bf ongv denk ik
 
Als je U/L gaat én 3x per week wilt gaan dan is imo het totale volume per week te laag (dan spreek je, afhankelijk van de week, je upper- of lower body maar 1x per week aan), in dat geval zou ik 4x p/w gaan.
Upper lower zou lukken, 4x id week dus denk best daarvoor gaan dan?
 
Ik heb even naar het schema zitten kijken, maar met een paar aanpassingen zou het schema al een stuk beter zijn in mijn ogen. Ik zou zelf enkele overbodige oefeningen eruit halen.

Hamstring curl is niet nodig bij een FB schema als je al deadlift, SLDL, bulg split squat, lunges en hipthrust in je schema hebt. Net als de hipadduction, dit voegt niets toe. Frontraises zou ik ook weg laten.

Hoe zit je momenteel qua herstel? Hoe ver zit je van spierfalen af?

Volume alleen zegt nog niet heel veel. Ik zou zelf bij voorkeur met een hogere intensiteit trainen, maar met minder "junk" volume.
 
Back
Naar boven