MuscleMeat

Minder motivatie, maar wel weer beginnen! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja je wil oefening-specifieke warmingups doen, dat zal Chrisk denk ik nooit ontkennen. Maar een 10 minuten cardio vooraf nutteloos noemen is ook nutteloos.
 
Compleet pointless. Wat is de uitleg dan? Ga je meer benchen door eerst op een fiets te zitten trappen? :p

Je kan beter een pak lichter beginnen met je specifieke oefening en dan opgewarmd zijn voor je werksets.
Ik heb haar de roeimachine aangeraden niet de fiets, roeien is naast cardio ook kracht en is uitermate geschikt als warming up.
 
Ja je wil oefening-specifieke warmingups doen, dat zal Chrisk denk ik nooit ontkennen. Maar een 10 minuten cardio vooraf nutteloos noemen is ook nutteloos.

Ik heb haar de roeimachine aangeraden niet de fiets, roeien is naast cardio ook kracht en is uitermate geschikt als warming up.
Wat is dan exact het nut?
 
Wat is dan exact het nut?
Het nut van een warming up of de roeimachine gebruiken om warm te draaien? ik begrijp de vraag niet, zij moet zelf kijken of dat wat voor haar kan zijn.
 
Het nut van een warming up of de roeimachine gebruiken om warm te draaien? ik begrijp de vraag niet, zij moet zelf kijken of dat wat voor haar kan zijn.
Ja raad haar iets aan om te dien voor de daadwerkelijk oefening rustig aan op te bouwen, wat is daar dan het nut van? Ik weet niet hoe ik vraag kan verduidelijken.
 
Exact het nut vraagt om context en een doel. Er wordt gepraat over een algemene warming-up en dat wordt afgedaan als nutteloos omdat je er niet meer van gaat benchen. Wat betreft het advies van roeien was niet mijn conversatie.
 
Exact het nut vraagt om context en een doel. Er wordt gepraat over een algemene warming-up en dat wordt afgedaan als nutteloos omdat je er niet meer van gaat benchen.
Wat doet het dat wel wat gewoon licht beginnen met de oefening niet doet?
 
als nutteloos omdat je er niet meer van gaat benchen

Of Squatten, Rowen, Deadliften, noem maar op.

Als je gaat hardlopen, ga je ook niet zwemmen om 'warm' te worden.
 
Maar je wordt er wel warm van en dat heeft het nut dat ik al uitgelegd heb en het nut dat jullie blijkbaar met de eerste oefening zelf willen bereiken. Ik wordt daar ook niet warm van.

Opwarmen met wat lichte cardio aan het begin van de training kan gewoon prima. Is niks mis mee.

En het zal heus niet hetgene zijn dat je/haar ervan weerhoudt 300kg te squatten.

Wat als ze het gewoon leuk/lekker/fijn vind om mee te beginnen, is dat ook een nut? Komt dan de warmup stasi langs?

Wat is dan exact het nut?
Jij doet toch Brian Alsruhe's giant sets, wat is daar het nut van? Je hele training is dan alleen maar warmup?

Wat doet het dat wel wat gewoon licht beginnen met de oefening niet doet?
Hoeveel b/s/d-ed ze denk je en hoe warm wordt je van enkele nog wat lichtere sets?
 
Maar je wordt er wel warm van en dat heeft het nut dat ik al uitgelegd heb en het nut dat jullie blijkbaar met de eerste oefening zelf willen bereiken. Zelf word ik daar niet warm van.
Wat heeft het voor nut om je hele lichaam op te warmen, wat houdt dat eigenlijk in. En wat heeft het voor nut om daar voornamelijk je benen voor te gebruiken al je daar naar bijv. een UB push training gaat doen.

Jij doet toch Brian Alsruhe's giant sets, wat is daar het nut van? Je hele training is dan alleen maar warmup?
Ik doe het om tijd te besparen.

Hoeveel b/s/d ze denk je en hoe warm wordt je van enkele nog lichtere sets?
Geen idee, maar waarom zou je niet “warm” kunnen worden van een paar lichte sets BP of BW squats?
 
Je warm-up dient niet enkel om 'warm' te worden. Het dient om je mentale focus op je beweging te verbeteren. Je techniek
her en der bij te schaven. Je gewrichten, pezen, etc voor te bereiden op die beweging. Good luck met dat te bereiken met
één of ander cardio toestel.

Als je trouwens niet 'warm' wordt van je warm up, zit je te veel op phone. En rust je te lang tussen je sets.
Of doe je er plain and simple te weinig.
 
Wat heeft het voor nut om je hele lichaam op te warmen, wat houdt dat eigenlijk in. En wat heeft het voor nut om daar voornamelijk je benen voor te gebruiken al je daar naar bijv. een UB push training gaat doen.

Gaat dan om het verhogen van de lichaamstemperatuur, hartslag verhogen, afhankelijk van de modaliteit misschien wat losbewegen, klaar worden voor zwaardere activiteit.

Specifiek de eerste beweging opbouwen zal zoals ik al zei alsnog gebeuren, dus het is niet tijd-efficient, maar daar hoef je weer niet perse warm van te worden en er is gewoon niks mis met eerst wat lichte cardio willen doen als dat je goed uitkomt.

Voor lichaamstemperatuur en hartslag hoef je niet dezelfde lichaamsdelen te gebruiken als de oefening die je gaat doen waarvoor je warm wilt zijn. Misschien juist handig om het daarbij betrokken lichaamsdeel niet al te vermoeien en antagonist spiergroepen actief te maken. Vermoeiing is natuurlijk sowieso een aandachtspunt bij warmups.

Ik doe het om tijd te besparen.
Wat heeft dat voor nut? Ga je daar meer van benchen of squatten of rowen of deadliften?

Geen idee, maar waarom zou je niet “warm” kunnen worden van een paar lichte sets BP of BW squats?
Omdat het weinig werk verzet, licht gewicht voor weinig totaal reps. Ik kan een half uur rekken en strekken en losbewegen en nog in 10 sets naar m'n doel gewicht opbouwen en dan nog meerdere worksets nodig hebben voordat m'n lichaam een beetje warm wordt. Toen ik eerst naar de gym toe kon warmlopen kwam ik al warm aan en had ik daar allemaal veel minder van nodig om goed aan de slag te kunnen.
 
Het cardiovasculaire systeem activeren met een vorm waarbij zoveel spiergroepen gebruikt worden met zo min mogelijk energieverlies als ideale uitgangspunt. Heb je de hele dag gezeten? Prima keuze. Is het heel koud? Prima keuze. Vervolgens ga je door naar de oefening-specifieke oefening. Bij een squat is het advies alleen de squat ook nutteloos advies omdat je simpelweg heel veel context mist. Niet iedereen kan met deze warming-up in de juiste squat komen. De één heeft hele andere oefeningen nodig dan de ander waarbij het voornamelijk draait om mobiliseren, activeren en het motorische patroon voor te bereiden.

Warming up doe je met de oefening die je gaat doen. Niet met een cardio toestel.
Dit is het advies wat gegeven wordt met als vervolg:
Compleet pointless.

We willen beide hetzelfde resultaat, onszelf klaarstomen voor de oefening die op het programma staat. Daarvoor kan je een bepaalde afweging maken die je gaat doen. Hier is cardio -> oefening-specifiek een prima volgorde. Merk je zelf dat de cardio niet nodig is? Prima, het heeft hetzelfde nut.

Ik zie niet in waarom een paar minuten cardio bestempeld wordt als nutteloos.
 
Je warm-up dient niet enkel om 'warm' te worden. Het dient om je mentale focus op je beweging te verbeteren. Je techniek
her en der bij te schaven. Je gewrichten, pezen, etc voor te bereiden op die beweging. Good luck met dat te bereiken met
één of ander cardio toestel.
Je gewrichten en pezen raken ook al voorbereid door de warmte en doorbloeding, dan komt er bijvoorbeeld meer vocht bij waardoor ze soepeler kunnen bewegen. Maar zoals ik tig keer gezegd heb voor de techniek en mentale focus en whatever (mobiliteit?) zou je sowieso alsnog de oefening zelf en eventuele gerichte mobiliteit doen. Niemand zegt dat je 20 minuten moet hardlopen en dan meteen 300kg in het rack laad om je eerste set te squatten.

Als je trouwens niet 'warm' wordt van je warm up, zit je te veel op phone. En rust je te lang tussen je sets.
Of doe je er plain and simple te weinig.
Nee.
 
Wat heeft dat voor nut?
Ik ben dan minder lang bezig.

Toen ik eerst naar de gym toe kon warmlopen kwam ik al warm aan en had ik daar allemaal veel minder van nodig om goed aan de slag te kunnen.
Wie zegt dat TS niet een dermate goede conditie heeft dat een stukje warmlopen geen zinvol effect heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven