MuscleMeat

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind 100 kcal wel heel voorzichtig. Gooi er eens 200-300 kcal bovenop. Dat hoeft naar 30-40 gram pindakaas of nootjes te zijn en je hebt het al.
 
Ik vind 100 kcal wel heel voorzichtig. Gooi er eens 200-300 kcal bovenop. Dat hoeft naar 30-40 gram pindakaas of nootjes te zijn en je hebt het al.
Herhaling is de kracht van het leren.
 
Pluspunt is wel dat ik deze hoeveelheid KCal's nu prima aankan. Afgelopen week geen maag- of darmproblemen gehad en ik heb ook genoeg trek, dus ik hoef nooit met tegenzin te eten.
Dat is wel fijn natuurlijk, benieuwd wat het op langere termijn voor je brengt!
 
Gewichtsverloop van een bulk lijkt wel gelijkenissen te hebben met een cut; een weekgemiddelde wat gedurende een paar weken maar niet omhoog wil en nu ineens met 0,7 kg is gestegen! Ook afgelopen week geen maag- of darmproblemen gehad en ik hoefde ook nooit met tegenzin te gaan eten om de 3800 KCal te halen. Trainen gaat ook lekker consistent en met de onderrug gaat het ook nog steeds vooruit. De training is door die onderrug, die nog steeds niet 100% is, wel erg 'machine based', maar ik kan wel voluit gaan op alle oefeningen die ik doe. Het gaat lekker dus! :)

voeding.jpg


weekgewicht.jpg

Training vanaf 1 oktober (na de contest):
(rood = legs, blauw = pull, groen = push)

training.jpg
 
Laatst bewerkt:
Trend gaat mooi omhoog. Heb ik ook bij mijn gewichtsverloop. 3 weken gebeurt er niets en dan ineens .7 tot 1 of erbij in 2 dagen haha. Maar over het algehele plaatje gaat het dan wel periodiek omhoog . Goed bezig! Hopelijk gaat de onderrug snel wat voorruit.
 
Ga je de trainingen ook weer loggen?
 
Trend gaat mooi omhoog. Heb ik ook bij mijn gewichtsverloop. 3 weken gebeurt er niets en dan ineens .7 tot 1 of erbij in 2 dagen haha. Maar over het algehele plaatje gaat het dan wel periodiek omhoog . Goed bezig! Hopelijk gaat de onderrug snel wat voorruit.
Dank je. Ik heb er op dit moment wel vertrouwen in dat het ooit weer helemaal verdwenen zal zijn. Heb wel verhalen van anderen gehoord over (onder)rugklachten die erg lang aan kunnen slepen. It is what it is...
 
Ga je de trainingen ook weer loggen?
De motivatie om alle trainingen hier weer nauwkeurig te gaan loggen is op dit moment vrij laag. Redenen:
1. Ik gebruik nu voornamelijk machines. Gewichten die daarbij gebruikt worden, zeggen vrij weinig.
2. Ik denk dat er weinigen geïnteresseerd zijn in de naar DBB-maatstaven pussyweights die ik verplaats.
 
De motivatie om alle trainingen hier weer nauwkeurig te gaan loggen is op dit moment vrij laag. Redenen:
1. Ik gebruik nu voornamelijk machines. Gewichten die daarbij gebruikt worden, zeggen vrij weinig.
2. Ik denk dat er weinigen geïnteresseerd zijn in de naar DBB-maatstaven pussyweights die ik verplaats.
Een log hou je ook vnl bij voor jezelf. En ook bij machines maak je progressie als je gewichten verhoogt. Pussy weights is maar net wie t zegt. Iemand die 1,5x zo zwaar is als jij zal dat wss zeggen. Maar gewicht is voor iedereen anders.
Dus het gaat er imo om of je zelf je progressie voor jezelf wil loggen.
Maar das mijn mening :o
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
 
Dus het gaat er imo om of je zelf je progressie voor jezelf wil loggen.
Dat doe ik al. Ik noteer tijdens de training alle oefeningen, sets, reps en gewichten in een notitieboekje en vergelijk dat met de vorige training.
 
Re-introducing skwaaaaats!

Vandaag leg day en ik had zin om weer te herbeginnen met wat oefeningen die ik een tijd heb weggelaten vanwege mijn rugprobleem. Het leek me slim om niet alles tegelijk te doen, maar de compounds 1 voor 1 er terug in te brengen. Mocht er dan de volgende dag reactie komen vanuit de rug (meer pijn of stijfheid), dan weet ik in ieder geval waar het aan ligt.

Woensdag 17 november.

Barbell box squat, paused, high bar, diepte: 34,6 cm.
- opwarmen
- 10x20
- 10x30
- 10x32½
- 10x35
- 10x37½
- 10x40

Dit voelde 100% goed en 'in control'.
Ik verwacht niet alsnog een reactie vanuit de rug, maar je weet maar nooit...
Daarna nog de gebruikelijke machine oefeningen die ik altijd al deed.
 
Daar is ie weer, de wekelijkse update. Alles loopt nog steeds op rolletjes. En bij deze verklaar ik mijn onderrug (na een half jaar ellende!) weer voor genezen. O.K., 's ochtends is ie nog wat stijfjes en de belastbaarheid is nog niet 100%, maar die laatste restjes trekken ook wel weg. Ik kon afgelopen week in ieder geval eindelijk weer een lange wandeling maken, zonder dat ik vreselijk moe werd in mijn rug (de spieren gingen niet meer verstijven en verkrampen). De gewichtstoename is wel traag; sinds 1 juni, dus over een half jaar gezien, volgens de trendlijn gemiddeld 15 gram per dag = ruim 100 gram per week = 0,4-0,5 kg per maand. Beter zo, dan een te snelle toename met te veel vet gains, denk ik dan maar. Ik zal de huidplooien ook weer eens meten, want die zijn volgens mij, ondanks de erg langzame gewichtstoename, toch ietsje pietsje toegenomen.

Voeding:

voeding.jpg


weekgewicht.jpg

Training (rood= legs, blauw = pull, groen = push):

training.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wekelijkse update. KCals niet gehaald deze week. Op de rustdag (donderdag) haalde ik slechts ±2800 KCal en dat heb ik de rest van de week niet meer volledig kunnen compenseren. Daarom het target voor deze week op 3900 KCal gezet, om dit tekort weer (deels) aan te vullen. Traning verloopt nog goed op schema. Wel een beetje frustrerend dat ik eigenlijk niet sterker meer word. Zal wel met de leeftijd te maken hebben. Inmiddels 5 squat-sessies achter de rug en zit nu op 4x10x50 (elke training +2½ kg) en 4 RDL sessies, nu 4x10x60. Alleen de barbell OHP gaat waarschijnlijk nooit meer terugkomen, maar voor de rest kan ik alles weer.

voeding.jpg


weekgewicht.jpg
 
Traning verloopt nog goed op schema. Wel een beetje frustrerend dat ik eigenlijk niet sterker meer word.
Goed om te horen dat je de goede kant op gaat.

Wat bedoel je precies met bovenstaande, loop je op je huidige oefeningenselectie vast met gewicht?
 
Nog steeds mooie trend omhoog. Succes met de 3900 ;)
Gaat lukken!

Wat bedoel je precies met bovenstaande, loop je op je huidige oefeningenselectie vast met gewicht?
Als ik de compounds vergelijk met een jaar geleden, word ik niet meer sterker. Bench is zelfs achteruit gegaan. En ik train jaar in jaar uit, week in week uit consistent. Dat is een beetje frustrerend.
 
Gaat lukken!


Als ik de compounds vergelijk met een jaar geleden, word ik niet meer sterker. Bench is zelfs achteruit gegaan. En ik train jaar in jaar uit, week in week uit consistent. Dat is een beetje frustrerend.
Nu had ik het idee dat jouw voornaamste doel was om meer spiermassa te bouwen.

Even wat mogelijk ongefundeerde gedachten:
Uiteindelijk ben je nog steeds vrij licht voor je lengte, misschien als je vetpercentage hoger wordt er ook meer kracht komt, of dat je als kracht je doel is op een andere manier zou moeten trainen?

Voor spiermassa heeft het mogelijk meer zin om het in een uitbreiding van de sets te zoeken?

Het achteruitgaan van de compounds kan mogelijk ook te maken hebben met een slechter herstel van de totale trainingsbelasting en/of opgebouwde vermoeidheid?
 
Nu had ik het idee dat jouw voornaamste doel was om meer spiermassa te bouwen.

Even wat mogelijk ongefundeerde gedachten:
Uiteindelijk ben je nog steeds vrij licht voor je lengte, misschien als je vetpercentage hoger wordt er ook meer kracht komt, of dat je als kracht je doel is op een andere manier zou moeten trainen?

Voor spiermassa heeft het mogelijk meer zin om het in een uitbreiding van de sets te zoeken?

Het achteruitgaan van de compounds kan mogelijk ook te maken hebben met een slechter herstel van de totale trainingsbelasting en/of opgebouwde vermoeidheid?
Ik maak voor mezelf niet echt onderscheid tussen kracht en spiermassa. Mijn doel is om beide op peil te houden nu ik ouder word. Ik doe nooit 1 RM testen. De werksets op de compounds waarbij ik bijna tot failure ga, zeggen mij genoeg. Ik probeer nu iets verder van failure weg te blijven, omdat ik het idee kreeg dat ik te veel op hoge RPE trainde en daardoor vastliep.
 
Gaat lukken!


Als ik de compounds vergelijk met een jaar geleden, word ik niet meer sterker. Bench is zelfs achteruit gegaan. En ik train jaar in jaar uit, week in week uit consistent. Dat is een beetje frustrerend.
Altijd straight sets, full range of motion?
Probeer eens wat anders, piramide, partials of beast mode en gooien met die gewichten. Eet like an animal, train like an animal.
Altijd hetzelfde doen, en andere resultaten verwachten werkt niet. Ga op zoek naar wat werkt voor jou, experimenteer, en zorg dat je die spieren raakt. Hoeveel je kunt bankdrukken wordt pas interessant als je boven de 200kg komt, dus dat boeit toch niet... niet meer.
 
Back
Naar boven