Fitness Seller

Het grote Avondklok/Lockdown topic

Bezoekers in dit topic

Ik kan je helemaal volgen, maar wat kan er nu dan gedaan worden om de zorg te ontlasten? Of moeten we het gewoon maar over ons heen laten komen?
Omdat de maatregelen niet werken ga je maatregelen nemen die niet werken. Lekker logisch weer. Zoals ik en mn mede wappies in April '20 al hebben gezegd: Geen maatregel gaat helpen om een ontwrichte zorg te ontlasten. O ja iedereen boven de 70 2 weken op bed vastbinden zonder eten, drinken en ander menselijk contact zal de zorg wel voor een 10-tal jaar ontlasten.
 
Minde transmissie misschien, maar leg je dan de grens kwa leeftijd?
Jongeren massaal vaccineren omdat het misschien helpt lijkt mij een heel slecht idee. Die QR maatschappij laat zien dat jongeren het nog steeds verspreiden als ze gevaccineerd zijn en het ze een vals gevoel van veiligheid geeft.

Ik zou de grens stellen adhv risicogroep.

Eigenlijk zou ik gewoon alles opengooien. Alle maatregelen weg. Elk huishouden een uitgebreid vitamine en mineralen pakket thuisturen voor aankomende maanden. Met name hoge concentraties Vit D, zink, vit C. Ook elk huishouden een grote hoeveelheid thuistests sturen zodat men zichzelf kan testen, bij positief gewoon thuisblijven. Mensen stimuleren meer te bewegen. Tijdelijk de btw op gezonde voedingsmiddelen verlagen of zelfs helemaal verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Jongeren massaal vaccineren omdat het misschien helpt lijkt mij een heel slecht idee. Die QR maatschappij laat zien dat jongeren het nog steeds verspreiden als ze gevaccineerd zijn en het ze een vals gevoel van veiligheid geeft.

Ik zou de grens stellen adhv risicogroep.

Eigenlijk zou ik gewoon alles opengooien. Alle maatregelen weg. Elk huishouden een uitgebreid vitamine en mineralen pakket thuisturen voor aankomende maanden. Met name hoge concentraties Vit D, zink, vit C. Ook elk huishouden een grote hoeveelheid thuistests sturen zodat men zichzelf kan testen, bij positief gewoon thuisblijven. Mensen stimuleren meer te bewegen. Tijdelijk de btw op gezonde voedingsmiddelen verlagen of zelfs helemaal verwijderen.
Ergens heb je wel gelijk, maar als alleen Nederland dat zou doen en onze omringde landen er anders overdenken was de economische schade nog vele malen groter dan nu.
 
Met alle voorgaande waves, momenteel 20-250k geregistreerde besmettingen, aannemelijk dat een vrij grote groep zich niet laat testen (vader positief, moeder ook maar die laat zich niet testen want vrij obvous etc), en een hoge vaccinatiegraad zou je toch haast zeggen dat we hier in Nederland wel een bepaalde vorm van immuniteit hebben opgeobuwd toch? Van bepaalde vaccins begint de bescherming nu wel wat af te nemen maar vooralsnog.

Ik weet zo niet wat de quick maths zijn van aantal besmettingen totaal + vaccinaties maar ben benieuwd hoe lang het nog duurt tot de curve afflakt. Ergens moet de piek liggen toch. :emo:
 
Ten eerste gaat het niet alleen maar om het aantal doden. En ten tweede zou je de sterftecijfers van het vaccin er naast moeten leggen als de gevaren van het vaccin aangehaald worden als reden om je niet te laten vaccineren.

Tellen andere bijwerkingen, of een verslechtering van het eigen immuunsysteem ook mee of mag je niet mopperen als je er niet binnen het jaar aan dood gaat? Aat gebeurt er na vele prikken jaar in jaar uit. Niemand die het weet.
 
Ik kan je helemaal volgen, maar wat kan er nu dan gedaan worden om de zorg te ontlasten? Of moeten we het gewoon maar over ons heen laten komen?
Die vraag kan je ook omdraaien:
Als je de vraag nu nog verder uitkleedt, wat houd je dan over?

Maar om je vraag te beantwoorden:
Maak de zorg weer aantrekkelijk voor het (weggelopen) personeel, en je probleem is opgeloste. Er zijn letterlijk tienduizenden mensen die wel geschoold zijn, maar bedanken om (nog langer) in de zorg te werken. En gelijk hebben ze.
Beter salaris, betere voorzieningen zoals bijvoorbeeld kinderopvang, boodschappen, laten merken dat ze gehoord worden, en het probleem is opgelost.

Het huidige probleem (en daardoor dreigende lockdown) is een keuze
 
Heb je daar cijfers van? 1 tot 20 jarigen die overleden zijn aan covid.
Ik doelde op mensen onder de 35, ook daar heb ik geen cijfers van. Maar ken wel iemand ie na maanden nog steeds amper kan lopen. Dan ben ik nog liever dood dan zo de rest van m'n tijd uit te zitten.
 
Ik doelde op mensen onder de 35, ook daar heb ik geen cijfers van. Maar ken wel iemand ie na maanden nog steeds amper kan lopen. Dan ben ik nog liever dood dan zo de rest van m'n tijd uit te zitten.
Dat is wel flink kut idd. Maar geen ontkomen aan helaas. We gaan allemaal covid krijgen. De 1 krijgt langdurige klachten, de ander niet.
Bij kinderen is dit gelukkig zeldzaam, net als ziekenhuis opname en IC-opname.
 
Tellen andere bijwerkingen, of een verslechtering van het eigen immuunsysteem ook mee of mag je niet mopperen als je er niet binnen het jaar aan dood gaat? Aat gebeurt er na vele prikken jaar in jaar uit. Niemand die het weet.
Alles mag je mee tellen, maar dan moet dat ook aan de infectie kant.
 
Maar om je vraag te beantwoorden:
Maak de zorg weer aantrekkelijk voor het (weggelopen) personeel, en je probleem is opgeloste. Er zijn letterlijk tienduizenden mensen die wel geschoold zijn, maar bedanken om (nog langer) in de zorg te werken. En gelijk hebben ze.
Beter salaris, betere voorzieningen zoals bijvoorbeeld kinderopvang, boodschappen, laten merken dat ze gehoord worden, en het probleem is opgelost.
Hoe veel groter kan je de zorgcapaciteit dan maken? Nog veel groter dan in Duitsland is nodig om zonder restricties aan iedereen de nodige zorg aan te bieden.
 
Ach gelukkig is er in Duitsland overcapititeit kunnen we deze winter daar weer patientjes naar toe sturen.
 
Hoe veel groter kan je de zorgcapaciteit dan maken? Nog veel groter dan in Duitsland is nodig om zonder restricties aan iedereen de nodige zorg aan te bieden.
Ik zeg verkleinen max 200 ic bedjes
 
Ik zeg verkleinen max 200 ic bedjes
Nee joh we gaan het voor de beeldvorming gewoon in een keer goed doen en weer een paar noodhospitalen inrichten.


Lol GIF
 
Ik doelde op mensen onder de 35, ook daar heb ik geen cijfers van. Maar ken wel iemand ie na maanden nog steeds amper kan lopen. Dan ben ik nog liever dood dan zo de rest van m'n tijd uit te zitten.
Vriend van me is begin 20, kerngezond voorheen sportte 2/3x pw. Corona gehad (gevaccineerd ja) en nu 4 maanden later kan ie bar weinig 2 halve dagen pw werken en alles buiten het werk om doet ie al niet meer. Naast de lichamelijke klachten merk ik dat ie steeds meer psychische achteruit gaat en in isolement begint te raken met alle ellende die dit met zich meebrengt.

Nu zeg ik niet dat als ik zo leefde ook liever dood ging, want 4 maanden is relatief “niets, maar stel je voor dat dit 4 jaar worden of langer…..
 
Vriend van me is begin 20, kerngezond voorheen sportte 2/3x pw. Corona gehad (gevaccineerd ja) en nu 4 maanden later kan ie bar weinig 2 halve dagen pw werken en alles buiten het werk om doet ie al niet meer. Naast de lichamelijke klachten merk ik dat ie steeds meer psychische achteruit gaat en in isolement begint te raken met alle ellende die dit met zich meebrengt.

Nu zeg ik niet dat als ik zo leefde ook liever dood ging, want 4 maanden is relatief “niets, maar stel je voor dat dit 4 jaar worden of langer…..
Inb4: Waarom zou je je dan nog laten vaccineren?
 
Inb4: Waarom zou je je dan nog laten vaccineren?
Ik heb liever dat jij je is gaat afvragen hoe er honderden miljarden naar 'climate change' gaan, maar het onmogelijk is de ic's met 750 man/vrouw/vierkant te verhogen.
 
Back
Naar boven