MuscleMeat

Meal timing = overrated ?! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 1737

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 feb 2019
Berichten
1.113
Waardering
2.991
Lengte
1m65
Hi,

Ik hoor verschillende meningen/advies over meal timing. Hoe lang voor je training eten/gelijk na je training eten?


Ik heb nu altijd 2u voor m'n training (ontbijt ) in dit geval gegeten. En m'n pre workout 1u voor training.


Maar meningen zeggen dat het niet echt wat uitmaakt als je u ontbijt + pre workout een uurtje voor je training eet..

Ik hoor graag jullie meningen/ reacties over Meal timing.
 
Mijn pre workout meal is 500gr aardappels 125gr kip met appelmoes. Als ik dit uur voor ik naar de gym at dan zou ik gegarandeerd eerst 30min op de wc zitten al helemaal icm de pre workout.

2/2.5uur voor ik begin pre workout meal
30min vooraf pre workout
10min vooraf poepen

Post workout meal is vrij identiek als pre alleen net ietsjes meer + groente en die eet ik vaak binnen een uur na de workout, ga eerst altijd rustig douch en opfrissen.
 
Ik heb me hier uren in verdiept, verspilde tijd. De wetenschap, meningen en ervaringen lopen zo erg uiteen, dat mijn conclusie is dat je voor jezelf moet uitzoeken wat optimaal is.
 
Hi,

Ik hoor verschillende meningen/advies over meal timing. Hoe lang voor je training eten/gelijk na je training eten?


Ik heb nu altijd 2u voor m'n training (ontbijt ) in dit geval gegeten. En m'n pre workout 1u voor training.


Maar meningen zeggen dat het niet echt wat uitmaakt als je u ontbijt + pre workout een uurtje voor je training eet..

Ik hoor graag jullie meningen/ reacties over Meal timing.
Begrijp ik het dus eigenlijk goed dat je zo vroeg op staat zodat je en je ontbijt en je pre workout meal voor je training kunt eten?
 
Wat zegt Roel hier over ?
 
Het enige waarvan wetenschappelijk onderbouwd kan worden dat het meerwaarde heeft is een spreiding van je eiwitinname.



In conclusion, this study adds to the evidence that you probably need to consume a minimum of 3 meals a day with at least 0.3 g/kg protein in each meal for maximum muscle growth.

Koolhydraten zijn ook wel wat overrated..


Conclusion

If you eat 3 meals a day and pay careful attention to the distribution of your daily protein intake and food quality, you can probably stimulate maximum muscle growth. What matters mostly is that your body has elevated levels of amino acids in the blood when it needs them for muscle growth, not how many meals you consume per se.

If you do not pay attention to your protein distribution or food quality, then consuming 4+ meals a day is the safer course of action. Any benefits of going from 3 or even 2 meals to 4 meals a day will likely be small compared to the effects of total macronutrient intake, however, so for adherence reasons, consuming fewer, bigger meals be worth it for some people regardless.



-------------------------------------------------------------------------

Met drie over vier maaltijden waarbij je eiwitinname voldoende is gespreid is, blijft er dus veel ruimte over voor je persoonlijke voorkeur.
 
Begrijp ik het dus eigenlijk goed dat je zo vroeg op staat zodat je en je ontbijt en je pre workout meal voor je training kunt eten?
Neen .. niet speciaal voor te eten. Maar als ik wakker ben ( ik sta automatisch zo vroeg op) dus kan beter gelijk eten dan haha
 
Meningen zijn verdeeld.

Ik hoor ook graag andere meningen/ervaringen.


Ik train ook smorgens. Sta om 6 op.
7.00u wheyshake
8.00 vlees en groente.
9.30 trainen (meestal banaantje van te voren)
11.00 complete maaltijd
Tot het avondeten vooral kh, beetje eiwitten tussendoor.
Ik neem de meeste eiwitten dus in de morgen en avond, overdag meer kh.
 
Laatst bewerkt:
Zeker overrated.

Zolang je natuurlijk normaal blijft nadenken en niet alles in 1x maaltijd eet. Als je gewoon 3x eet op een dag prima.
 
Zoals bokito zegt zolang je je eiwitten een beetje verspried over de dag maakt het geen fuck uit. Ik zelf heb nooit verschil gemerkt in timing, of uberhaupt meer/minder carbs of andere sources. Als je elk procentje wilt uitmelken zorg je voor 4-6 maaltijden x 0,3-0,4g x bodyweight aan kwalitatieve eiwit (whey, vlees, ei, zuivel en dergelijk dus geen groentes/carbs er bij op tellen) per maal;tijd (100kg = 40g eiwit) per meal, post alleen wat snellere eiwitten (whey ofzo) zonder vetten en pre bed eiwit + vet. Maar of je er einde van de streep er door anders uit gaat zien denk ik niet. Zou vooral gewoon eten wawt je goed verteert en wat je lang kan volhouden. Consistentie gaat je meer leveren dan zulke marginale veranderingen.

Ik zelf eet aardig laat. 12:30 50g ish, 17:00 40-50g, 20:00 40g 22:00 50-70g ofzo.
 
Het probleem is dat mensen hun eigen mening en ervaring altijd verheffen tot wetenschappelijke feiten.

''Ik doe het zo, en ik voel dat het werkt, dus dat is de beste manier!''

:hamer:
Deels eens. Maar bodybuilding is wel een vak apart. Je kan zeggen wat je wilt maar broscience werkt gewoon. Er is geen een goed presterende prof die niet aan meal timing doet, een bro split hanteert en weet ik het wat voor andere "fabeltjes" die in het hoekje van de bayesian/bell coaching hoek weggezet worden als fabels. "Ja de meeste gains maak je als je 2,56 reps van falen weg blifjt want anders overtrain je en een calf raise mag je alleen op RPE 6 uitvoeren omwille van de combi van fast en slow twitch fibers"

De reden dat al die profs huge zijn zijn echt niet alleen te wijten aan AAS. Combi van genetics en AAS en blijkbaar toch broscience. Als je overal een procentje kan wegschrapen kan het einde van de streep toch aardig optellen. Intra working EAA's indien je een decent pre workout meal hebt gehad zou dwijlen met de kraan open zijn, maar toch doet iedereen het. Dat zijn van die dingetjes die geen moeite kosten misschien einde van de streep wat extra opleveren.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ik eet gewoon wanneer ik zin heb :roflol: soms eet ik 3x per dag, soms 7
Voor dat meal timing gebeuren heb ik oprecht een te fucked up ritme door werk en school
 
Als je in een stevige bulk zit en je doet niet aan meal timing dan succes aan het eind vd dag. Op gevoel eten in een bulk is leuk als je 3k calorieeen zit, maar moet je rond de 5k eten dan is timing echt zeer belangrijk anders kom je gegarandeerd in de knoei dat je voor het slapen nog ff 2k calorieeen moet vreten.
 
Als je in een stevige bulk zit en je doet niet aan meal timing dan succes aan het eind vd dag. Op gevoel eten in een bulk is leuk als je 3k calorieeen zit, maar moet je rond de 5k eten dan is timing echt zeer belangrijk anders kom je gegarandeerd in de knoei dat je voor het slapen nog ff 2k calorieeen moet vreten.
Magere melk, 100 gram instant oats, 100 gram pindakaas, 30 gram caseine, beetje water easy 1000+ kcal
Mocht je iets dirty'er willen vervang je de magere melk door chocomel zit je op 1500+ kcal
Dat zijn natuurlijk nood-oplossingen, maar is niet zo'n probleem
Edit: Met 5K is het idd wel een ander verhaal
 
Laatst bewerkt:
Denk dat timing vooral relevant is als het invloed heeft op je energie tijdens je training, of je anderzins belemmert (zoals te volle buik met een zware beentraining).
 
Magere melk, 100 gram instant oats, 100 gram pindakaas, 30 gram caseine, beetje water easy 1000+ kcal
Mocht je iets dirty'er willen vervang je de magere melk door chocomel zit je op 1500+ kcal
Dat zijn natuurlijk nood-oplossingen, maar is niet zo'n probleem
Edit: Met 5K is het idd wel een ander verhaal
Als je moeite met voeding hebt zou ik zelf eerder isolaat of reguliere whey doen. Casseine is nogal dik geloof ik?

Ik zelf drink alleen isolaat of XXL milkshake. XXL milkshake + 200ml melk en fucking veel ijsklontjes in de blender is echt absurd lekker voor goede macros.
 
Ik eet gewoon wanneer ik zin heb :roflol: soms eet ik 3x per dag, soms 7
Voor dat meal timing gebeuren heb ik oprecht een te fucked up ritme door werk en school

Idem ..
 
Denk dat timing vooral relevant is als het invloed heeft op je energie tijdens je training, of je anderzins belemmert (zoals te volle buik met een zware beentraining).
Jaa, merk wel als ik bv inderdaad benen in de ochtend ga trainen dat ik niet een uur voor m'n training nog moet ontbijten anders denk ik dat alles eruit is terug haha 🤣
 
Back
Naar boven