MuscleMeat

Nieuwe supplementen valt niet goed in de maag, door welke stof? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

djuuls

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2017
Berichten
185
Waardering
184
Lengte
1m97
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Geachte lezer,

Ik was bezig met nieuwe supplementen uittesten. Ik heb twee nieuwe gekocht maar ze vallen totaal niet lekker op de maag en ben benieuwd waarom en welke stof dat wellicht veroorzaakt zodat ik deze in de toekomst kan mijden. Ze veroorzaken een borrelig gevoel in de maag en constant een soort pijn, intern veel boeren.

De ene is een pre-workout de ander is een soort alles in een Shake.

De stoffen waarvan ik zeker weet waar het niet aan ligt zijn;

- Creatine
- Citrulline
- Beta alanine
- Taurine
De BCAA Aminozuren.

Ben graag benieuwd naar jullie bevindingen. Ik zelf heb de ingrediënten opgezocht maar kon niet 123 vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn. De smaak is prima maar zodra het in mijn maag komt begint het te borrelen als de malle. Heb de supplementen zelf 5 dagen gebruikt ( wellicht moest me lichaam eraan wennen maar dit is niet het geval ).
 

Bijlagen

  • 9E81B5DC-2F3F-45E8-BEB2-2EC36E988C42.jpeg
    9E81B5DC-2F3F-45E8-BEB2-2EC36E988C42.jpeg
    81,8 KB · Weergaven: 72
  • A0265B42-DDEC-4A28-AFE7-7BF1EDB05D98.jpeg
    A0265B42-DDEC-4A28-AFE7-7BF1EDB05D98.jpeg
    107,8 KB · Weergaven: 64
Nee, meestal wel goede maaltijd van te voren
Oké. Als je maag borrelt omdat je moet kakken, zou ik gokken op de cafeïne. Ter vergelijking, in een bakje senseo zit ongeveer 70 gram.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Wat misschien slim is om een paar dagen alleen de preworkout te pakken en daarna een paar dagen de Alles in 1 shake, dan weet je in ieder geval alvast welke van de 2 het is. Ben je alweer een stukje verder in je zoektocht.

Waarschijnlijk als ze zo slecht vallen als je omschrijft weet je het met 2 dagen welke van de 2 de boosdoener is.
 
Oké. Als je maag borrelt omdat je moet kakken, zou ik gokken op de cafeïne. Ter vergelijking, in een bakje senseo zit ongeveer 70 gram.
Zou kunnen ik drink zelf geen koffie of gebruik cafeïne misschien dat daarom me lichaam het niet gewend is. Red bull etc verdraag ik allemaal prima.
Wat misschien slim is om een paar dagen alleen de preworkout te pakken en daarna een paar dagen de Alles in 1 shake, dan weet je in ieder geval alvast welke van de 2 het is. Ben je alweer een stukje verder in je zoektocht.

Waarschijnlijk als ze zo slecht vallen als je omschrijft weet je het met 2 dagen welke van de 2 de boosdoener is.
Eens. Maar ze vallen allebei niet echt heel lekker. Heb vandaag alleen de pre gehad moest met 45 min naar huis anders kotste ik daar de hele boel onder haha. En zelfde geld voor de alles in een keer apart genomen ook niet te houden. Wellicht kan mijn maag de zuren die er inzitten niet aan. Maar de een is limoen smaak de ander Sinaasappel en dat zijn juist mijn favoriete smaken haha. Dacht eerst aan dat er teveel zuren inzatten maar dat dagelijkse hoeveelheid valt heel erg mee.. wou wellicht wat Yakult erbij nemen die misschien helpen de Darm flora op orde te houden, verder weet ik het ook niet.
 
Pak je nog los creatine of dat niet? Aangezien je wel echt een shitload aan creatine binnen krijgt dan... 7500mg/100g in de Alles-in-1 shake + 3000 mg in de preworkout is wel redelijk veel. Mijn buik gaat niet zo lekker op zoveel creatine en ook niet op 250mgs caffeine.

Edit: als je rekent met 1 scoop = 35g dan krijg je 2625mgs binnen via de alles-in-1 + 3000mgs via de preworkout = 5625mgs. Dat is opzich nog niet zo veel. Maar mocht je er dan bijvoorbeeld thuis nog 5g bij scoopen. Dan tik je bijna 11g creatine per dag aan. Mijn buik zou daar zeker niet geweldig op gaan.
 
Pak je nog los creatine of dat niet? Aangezien je wel echt een shitload aan creatine binnen krijgt dan... 7500mg/100g in de Alles-in-1 shake + 3000 mg in de preworkout is wel redelijk veel. Mijn buik gaat niet zo lekker op zoveel creatine en ook niet op 250mgs caffeine.

Edit: als je rekent met 1 scoop = 35g dan krijg je 2625mgs binnen via de alles-in-1 + 3000mgs via de preworkout = 5625mgs. Dat is opzich nog niet zo veel. Maar mocht je er dan bijvoorbeeld thuis nog 5g bij scoopen. Dan tik je bijna 11g creatine per dag aan. Mijn buik zou daar zeker niet geweldig op gaan.
Nee, door deze Shakes gebruik ik los geen andere supplementen meer. Toen ik alles los gebruikte dus zelf een beetje mixen creatine + beta alanine en citrulline effe mixen opdrinken voor de training en rammen maar geen problemen. Zelfde geld gewoon BCAA in me beker tijdens het trainen geen probleem. Maar nu sta ik gewoon continu te boeren en misselijk gevoel in de gym. Is overigens de eerste keer dat ik een pre-workout gebruik maar misschien is het wel gewoon te veel van het goede. Supplementen zijn natuurlijk niet nodig en overrated. Dus misschien gewoon houden aan mijn oude patroon. Wellicht heb ik wel een gevoelige maag / darmen die dit niet kunnen verdragen. Maar ben jong 24 jaar moet wel tegen wat kunnen natuurlijk. Thuis nam ik 3 gram beta-alanine 3 gram citrulline en 3-5 gram creatine.
 
Oké. Als je maag borrelt omdat je moet kakken, zou ik gokken op de cafeïne. Ter vergelijking, in een bakje senseo zit ongeveer 70 gram.
Klinkt bekend 🤔
 
Back
Naar boven