AndroidHealthClinic

Breaking News Oorlog - Rusland valt Oekraïne binnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
39.954
Waardering
52.878
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
De spanningen bouwen weer op nu Rusland steeds meer materieel naar de Oekraïnse grens stuurt. Waar het begin dit jaar nog bleef hij dreigen zou de poep binnenkort wel eens de ventilator kunnen raken.


Nato zegt in te grijpen indien dit gebeurt, waardoor dit conflict zou kunnen escaleren tot een grotere oorlog waarbij de EU betrokken raakt.

Onze opperbevelhebber en verdediger van Westerse waarden en vrijheid heeft morgen een zoomcall met onze grote Russische vijand.

 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik ben benieuwd wat Putin met Xi heeft besproken m.b.t. Taiwan. Je kan er vergif op innemen dat China ook moves gaat zetten.
 
Dat wordt dan een koude winter, als Putin de kraan helemaal dichtdraait.
 
En nu maar hopen dat wij neutraal blijven en de handel met Rusland en China weer kunnen laten floreren.
Ipv de braafste klungel van Europate zijn.
Net als politiek en sport, moet je politiek en handel los van elkaar zien.
 
En nu maar hopen dat wij neutraal blijven en de handel met Rusland en China weer kunnen laten floreren.
Ipv de braafste klungel van Europate zijn.
Net als politiek en sport, moet je politiek en handel los van elkaar zien.
Wij neutraal blijven?
NATO dreigt in te grijpen. Wij zijn lid van de NATO.

NATO is de reden dat de Russen daar dreigen binnen te vallen.
 
Poetin's strategie is om zijn buurlanden te destabiliseren om te voorkomen dat ze worden ingelijfd door de EU en/of NAVO. Voorbeelden te over: de Krim, Georgie, inmenging in Azerbeidzjan en Armenie. Vast nog wel een paar, die ik over het hoofd zie. Ik had ook vernomen dat uit peilingen blijkt dat de Russische bevolking niet zit te wachten op een oorlog met Oekraine/NAVO. Poetin schijnt op het moment niet heel populair te zijn.

Ik vermoed dan ook dat dit pure bluf is van Poetin. Gewoon om onrust te stoken in Oekraine en zodoende te voorkomen dat het wordt ingelijfd door de EU en/of de NAVO.
 
Poetin's strategie is om zijn buurlanden te destabiliseren om te voorkomen dat ze worden ingelijfd door de EU en/of NAVO. Voorbeelden te over: de Krim, Georgie, inmenging in Azerbeidzjan en Armenie. Vast nog wel een paar, die ik over het hoofd zie. Ik had ook vernomen dat uit peilingen blijkt dat de Russische bevolking niet zit te wachten op een oorlog met Oekraine/NAVO. Poetin schijnt op het moment niet heel populair te zijn.

Ik vermoed dan ook dat dit pure bluf is van Poetin. Gewoon om onrust te stoken in Oekraine en zodoende te voorkomen dat het wordt ingelijfd door de EU en/of de NAVO.
Ik betwijfel het. Westerse machtsen doen hun best om Oekraïne in te lijven zodat ze daar vervolgens militaire basissen en raketinstallaties kunnen plaatsen. Dat gaan de Russen terecht niet toelaten.

De NATO expansiedrift moet eens een halt toe worden geroepen.
 
Kan Putin helemaal niet permitteren. Economietje van Rusland is afhankelijk van de EU. niet dat het me een reet boeit of dat corrupte klote land aangevallen wordt
 
Wij neutraal blijven?
NATO dreigt in te grijpen. Wij zijn lid van de NATO.

NATO is de reden dat de Russen daar dreigen binnen te vallen.
Wat heb jij toch met NATO?
 
  • Like
Waarderingen: p.b.
Welke sancties had Putin trouwens opgelegd aan de Yanks toen ze Irak en Afghanistan binnenvielen?



:roflol:
 
J
putin kiss GIF
 
Volgens mij heeft Rusland zelf ook eens Afghanistan binnen gevallen
Ook Irak?
Vietnam
Korea
Tal van Zuid-Amerikaanse landen?

Met name als de president slecht in de peilingen staat is een conflict gewenst. Aangezien Biden het momenteel zo kut doet zou een oorlog binnenkort mij niet verbazen.

Amerika is een oorlogzuchtig land.
 
Ook Irak?
Vietnam
Korea
Tal van Zuid-Amerikaanse landen?
Heel Oost-Europa, de landen aan de zuidgrens van het huidige Rusland en 'militaire steun' aan o.a. Cuba, Syrië, Irak en Vietnam. 'Militaire steun' tussen aanhalingstekens, omdat dat lang niet altijd vrijblijvend een zak met geld of een vrachtwagen met munitie was. Ze hadden er ongetwijfeld graag zelf ingegrepen, maar dat zou in bijvoorbeeld Vietnam al snel een directe oorlog tussen de Russen en de VS worden. Gezien het kernarsenaal kon dat niet geriskeerd worden en moest het via proxy-wars. Je zou kunnen zeggen dat de VS er vaak net iets eerder bij was. Zeker in de eigen achtertuin.

De Russen waren en zijn geen lieverdjes. De VS overigens ook niet hoor. Ik denk dat Poetin eerder reageert op een sterk uitbreidende EU.
 
Geen enkele grootmacht zijn lieverdjes. Dat de Russen en de Yanks al tijden proxyloorlogjes voeren is idd niks nieuws.

Maar Rusland pikt terecht geen gedoe in hun achtertuin. Dat we Oekraïne willen inlijven als EU- en NAVO-lid (Steks) is vragen om problemen.
 
Kunnen we Hans van Baalen en Guy Verhofstadt niet naar het Oostfront sturen? Misschien dat zij iets kunnen betekenen :o.
 
Back
Naar boven