Fitness Seller

log chrisk

Bezoekers in dit topic

chinups, deadstop
13----- 0RIR

inverted rows, trx, feet elevated
18----

curls, twist
17.5+ x 20-15-12-10--
 
arnold press, standing, paused
35+ x 8-5-5-5-5- // PR

face pull, lying
27.5 x 32-21-15-

pushdown
32.5 x 25-20-15-
 
rdl
71 x 9
101 x 9
131 x 9
161 x 9

elevated pistol squat, paused
niet

toes raises
35-25-17

calf raises, squatted
35-25-17 //eens kijken om met gewicht op de knieën te doen
 
Verschrikkelijk moe nog, kon weer niet wakker worden. Ook weer best vaak last van hooikoorts nog terwijl ik dat meestal nu de grassen bezig zijn nooit zo heb, misschien last van de ontbijtkoek die ik weer probeer ook al staat er niks op de ingredientenlijst dat mij triggert. Of misschien toch ook de graan achtige stoffen. Was al niet zo'n fan van brood/tarwe producten maarja waar kan ik dan gezond nog carbs vandaan halen??
Toch weer even ontbijtkoek proberen in plaats van pizza. Toen was de temperatuur en luchtvochtigheid ook weer een extreme combo wat de airborn allergieën in de hand werkt.

Kan nu beter zonder die factor weer wat proberen en ik zie dat de ontbijtkoek rogge is, terwijl de pizza toch tarwe en tomaat zal bevatten. Heb ook nog steeds heel erg veel slaap nodig om niet moe te zijn, en dan nog continu depri gevoel wat (naast kutleven) ook van allergenen kan komen. Ik weet nu dat tarwe dus een issue op zich is, misschien maakt dat me moe en rogge niet. Kijken of het per graansoort of wat het ook is nog verschilt, of gewoon allen.

Boekwijt is ook nog een optie, een keer pannenkoeken van bakken.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon roggebrood al eens geprobeerd?
Boekweit is goed te doen bij gluten intolerantie.
 
Gewoon roggebrood al eens geprobeerd?
Boekweit is goed te doen bij gluten intolerantie.
Vast eens gegeten toen ik <10 jaar oud was, maar is vies. Ontbijtkoek is basically hetzelfde maar dan lekker. :o

Ik heb denk ik geen gluten intolerantie. Het is tenminste de tarwe zelf dat een kruisreactie met hooikoorts maakt. Volgens mij doen gluten dat op zich niet. Misschien wel meer granen ook, waaronder mogelijk zowel rogge als boekweit, maar dat kan ik nog testen als ik de juiste producten weet te vinden. Boekweitmeel in pannenkoek vorm proberen zou een makkelijke en heldere test zijn, zit dan verder geen enkele andere graansoort of voor mij mogelijk allergeen in.

Ik weet even niet hoe ik zou moeten merken dat gluten op zich een probleem zijn naast een tarwe allergie?
 
Heb je je al eens verdiept in histamine arme voeding?

Boekweit is trouwens geen graansoort.
 
Heb je je al eens verdiept in histamine arme voeding?

Boekweit is trouwens geen graansoort.
Komt een beetje op hetzelfde neer of heeft veel denkwijze gemeen I guess, alleen doe ik het gericht op specifieke allergie/kruisreacties. Uiteindelijk gaat dat om histamine. Maar het heeft weinig zin om te stoppen met eten dat ik prima kan hebben, wanneer ik al die histamine zelf produceer. Ook alleen al door stoffen in de lucht, dan heb ik nog niet eens wat gegeten.

Of wat het ook is.. Vandaar dat het mogelijk kan.

Despite its name, buckwheat is not closely related to wheat.

Ze doen het weer Steks :mad:
 
Er is voeding die in de basis al veel histamine bevat, bijv tomaat, waarvan de bewerking veel histamine toevoegt, bijv zuurkool en waardoor je lichaam veel histamine kan aanmaken, bijv chocola. Het kan best zinvol zijn je daar in te verdiepen.
 
Er is voeding die in de basis al veel histamine bevat, bijv tomaat, waarvan de bewerking veel histamine toevoegt, bijv zuurkool en waardoor je lichaam veel histamine kan aanmaken, bijv chocola. Het kan best zinvol zijn je daar in te verdiepen.
Ik ken histamine als stof die geproduceerd wordt bij een immuunreactie. Is het geen misvatting dat het in het voedsel zelf zou zitten? Dan zou iedereen toch last krijgen van bijvoorbeeld tomaat?

Sommige lijstjes laten ook echt niks over, dan moet ik breatharian worden en daar ben ik ook juist allergisch voor.
 
weet even niet hoe ik zou moeten merken dat gluten op zich een probleem zijn naast een tarwe allergie?
Ik weet niet (meer) precies wat je klachten zijn. Maar een echte gluten allergie merk je direct. Buikpijn, diarree, benauwd, uitslag en meer klachten. Je voelt je iig echt hondsberoerd.
 
Ik weet niet (meer) precies wat je klachten zijn. Maar een echte gluten allergie merk je direct. Buikpijn, diarree, benauwd, uitslag en meer klachten. Je voelt je iig echt hondsberoerd.
Nah dat heb ik allemaal niet, alleen wat irritatie aan de keel/mond en misschien vermoeidheid. Weet je toevallig ergens boekweit koekjes te koop?
 
Dat is bij de normale supermark lastig.
Dan moet je echt via internet bestellen
 
Ik ken histamine als stof die geproduceerd wordt bij een immuunreactie. Is het geen misvatting dat het in het voedsel zelf zou zitten? Dan zou iedereen toch last krijgen van bijvoorbeeld tomaat?
Daarom vroeg ik.
Heb je je al eens verdiept in histamine arme voeding?
Weet jij er iets van dan? Of het bestaat en een valide concept is :o

Dat is bij de normale supermark lastig.
Dan moet je echt via internet bestellen
Dat mag, als je die weet! Ik kan alleen maar recepten vinden, niets te bestellen (zonder weer andere dingen zoals soja er in). Ik ga sowieso niet meer naar supermarkten of winkels :o
 
Weet jij er iets van dan? Of het bestaat en een valide concept is :o
Een collega van mijn volgt al een flinke tijd een histamine arm dieet en heeft daadoor haar exceem zo goed onder controle dat ze geen hormoonzalf meer hoeft te gebruiken.
 
Kun je niet eerst testen met een aantal dagen hooikoorts tabletten (citrizine etc.) om het effect van evt. verhoogd histamine gehalte te elimineren en te kijken of het aan histamine ligt?
 
Kun je niet eerst testen met een aantal dagen hooikoorts tabletten (citrizine etc.) om het effect van evt. verhoogd histamine gehalte te elimineren en te kijken of het aan histamine ligt?
Je kan het testen door specifieke voedingsmiddelen te eten en een dag later een monster van je ontlasting op te sturen.
 
Je kan het testen door specifieke voedingsmiddelen te eten en een dag later een monster van je ontlasting op te sturen.
Ja dat weet ik, maar met pillen onderdrukken is toch een goede eerste test? Solo thuis zonder kosten etc. ;)

Of werkt dat niet?
 
Koekjes is lastig omdat er best veel toevoegingen zijn.
Crackers zijn eenvoudiger.


En ook lekker is hele boekweit in kwark/yoghurt oid. Het is crunchy zeg maar. Je kan ook Googlen onder kasha. Dat is geroosterde boekweit. Ook erg lekker. Grootverkoop in de link.

 
Back
Naar boven