MuscleMeat

Geen progressie meer en nu achteruitgang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

predjee

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2006
Berichten
188
Waardering
111
hi mede sporters,

Ik zit met het volgende probleem. Ongeveer 10 dagen geleden begon ik geen progressie meer te maken op sommige oefeningen. De laatste twee dagen ervaar ik zelfs achteruit gang op veel oefeningen. Ik vind dit raar, ook omdat ik in week 8 van test only kuur zit (500/750 mg per week).

Nu zijn er twee groepen in mijn vriendengroep die advies roepen. De ene groep roept: Je trained elke dag en ondanks dat er 3 dagen rust per spiergroep tussen zit, moet je meer rust pakken. Deze uitspraak wordt bekritiseerd door de andere groep die zegt: onzin, die jongen heeft andere hormonale waarden en hersteld veel sneller, dus die drie dagen tussenin moet genoeg zijn en een complete dag (of 2) rust ertussen gooien is niet nodig. Wat wel nodig is, is een andere rep range gaan gebruiken.

Een laatste vriend zei: je bent aan het falen in je hoofd, daar zit het probleem.

Wat is jullie mening? ik doe eigenlijk al 12 weken alles 3x8. Trainde eerst gemiddeld 3 oefeningen per spiergroep en nu gemiddeld 4 oefeningen per spiergroep sinds 3 weken geleden. De 'nieuwe' oefeningen die ik er tussen geplaatst heb pak ik nog wel steeds meer gewicht op, maar dat is logisch, want ik begin altijd laag met elke nieuwe oefening die ik plaats.

Maar ik zal wat voorbeelden geven van oefeningen die ik nu al een tijd doe en stil komen te vallen. (ik moet wel zeggen dat ik niet altijd meer consequent 3x8 doe, maar soms 4x8 op sommige oefeningen)

Dumbell push zittend voor schouders bijvoorbeeld: Daar zit ik nu op 3x 26 kilo en ben ik begonnen op 3x14 kilo. Die 26 kilo kom ik maar niet overheen, en de laatste twee keer kon ik die 26 kilo niet eens meer 3x doen en moest ik de laatste set terugvallen naar 24 kilo.
Leg Press ander voorbeeld: begonnen met 3x8 op 140 kilo, nu zit ik op 4x8 220 kilo, maar die krijg ik ineens niet meer omhoog, en moet ik de laatste set op 210 pakken en dan nog haal ik de 8 keer niet, de voorgaande sets van 220 kilo, pakte ik de laatste ook niet meer 8x, maar zes keer.

Ander voorbeeld.

Barbell curl voor biceps. Begonnen op 3x8 30 kilo. Nu 3x8 50 kilo, maar laatste twee keer moest ik terugvallen naar 45 kilo.

In het begin dacht ik, ach, misschien slechte week. Maar zit nu op dag 10 en moest vandaag weer alles minder pakken. Dus ik begin een trend te zien, en dat maakt me bang.

Edit: daarnaast vraag ik me ook af, hoe komt het dat ik het nooit voel branden in de spieren bij oefeningen. Ik heb vaak genoeg te maken met spieren die falen, maar nooit dat mijn spieren branden. Ik begon me daar ongerust over te maken, omdat ik een video te kijken van een amerikaanse body builder en die zei: als je het niet voelt branden, waarom blijf je die oefening dan doen. Nu weet ik dat spierpijn geen indicator is of je goed getrained hebt, maar hoe zit dat met brandende spieren.
 
Laatst bewerkt:
plaats je schema eens. Hoe dicht train je tegen falen aan? Hoe zit het qua slaap en voeding?
Wat bedoel je trouwens met 500mg/750mg per week?

Als deze dingen redelijk zijn en je op alle oefeningen achteruit gaat met meerdere spiergroepen is er een hele goede kans dat je (systemisch) overtraint bent en een deload op zijn plaats is.
 

Als het goed is moet deze link toegang geven tot mijn excel.

Alle barbell oefeningen zijn het totale gewicht inclusief stang, behalve bij de bench presses, daar heb ik soms bij incline/decline het gewicht per zijde staan. Als er iets onduidelijk is laat het maar weten dan kan ik vertellen hoe het zit. (wss als je denkt, dat is echt absurd weinig gewicht voor die oefening, is dat waarschijnlijk dus het gewicht aan 1 zijde, en moet het dus x2 + 20 kilo stang)

Je kan de vetpercentage metingen negeren. Ik meet met caliper en die is onnauwkeurig (hij zegt 26/27/28% terwijl dexa scan 24% aangeeft. Ik gebruik het alleen om koers te bepalen.

Mijn voeding zit nu op 3200 kcal sinds deze week, want had het idee dat ik teveel at, daarvoor zat ik steeds op rond de 3500 kcal. 40% kh, 35% Eiwit, 25% vet. Ik krijg ongeveer 200 tot 250 gram eiwit per dag binnen.

Met 500/750 mg bedoel ik dat ik niet de exacte waarde weet omdat ik niet weet of 1mg test precies 250 mg is. Dus ik injecteer 750mg per week, maar verwacht dat het ergens tussen de 500 en 750mg werkelijk zal liggen.

Als er een gewicht staat en daarnaast haakjes met cijfer (6) bijv, betekend dat, dat ik maar 6 reps heb gehaald, waar ik er 8 wilde halen.
 
Hmm, ben twee kilo verloren deze week. Heb de hele week op 3200kcal gezeten waar ik de voorgaande weken op 3500 zat. Dat zou wel verklaren waarom ik problemen ondervind met progressie lijkt me. Maar ik vind dat een raar verhaal, want de testosteron zou mijn lichaam anabolisch moeten houden, ondanks het deficit. Aan de andere kant, vandaag maakte ik lichte progressie op de schouders en triceps. Niet absurd veel, maar progressie is wel progressie. Dus ik ga volgende week maar eens op 3300 kcal zitten en dan kijken wat er gebeurd.
 
Je bent toch aan het cutten met test-e

Dan kun je niet veel opbouwen lijkt me. Meer onderhouden?

Als je dadelijk teveel eet, ga je groeien maar zet je ook vet aan, wat je niet wilt
 
Nee hij is blijkbaar aan het bulken op een hoog vetpercentage.

Wat ben je toch aan het doen?
 
Nee hij is blijkbaar aan het bulken op een hoog vetpercentage.

Wat ben je toch aan het doen?
Mijn maint ligt op 3500kcal, dus als ik zou gaan bulken zou ik daar overheen moeten gaan juist toch? Wat ik wil doen is vet kwijt en massa behouden en het liefst aanzetten, wat mogelijk zou moeten zijn met test-e Dus ik heb een deficit van 300kcal in mijn voeding gedaan en daarnaast doe ik zo nu en dan cardio erbij om dat deficit te verhogen. Ik haat honger lijden namelijk, dus wil niet een te groot deficit in voeding.

Wat er nu gedaan is als volgt. Toen ik op 3556 kcal zat per week bleef mijn gewicht hetzelfde, maar verloor ik vet en omtrek.
Nu heb ik de hele week 3200kcal aangehouden en wat meer cardio erbij gedaan. Dit om te kijken of ik sneller vet kon kwijtraken en toch lean mass kon behouden of erbij kon trainen. en ben ik kwa gewicht 2 kilo lichter geworden, maar volgens de bf% berekening ook 0,5 lean mass kwijtgeraakt, naast 1,5 kilo vet.

Tegelijkertijd raakte ik deze week een plateau in kracht op veel oefeningen en bij sommige zelfs verlies in kracht.

Dit alles probeer ik nu te interpreteren
 
Mijn maint ligt op 3500kcal, dus als ik zou gaan bulken zou ik daar overheen moeten gaan juist toch? Wat ik wil doen is vet kwijt en massa behouden en het liefst aanzetten, wat mogelijk zou moeten zijn met test-e Dus ik heb een deficit van 300kcal in mijn voeding gedaan en daarnaast doe ik zo nu en dan cardio erbij om dat deficit te verhogen. Ik haat honger lijden namelijk, dus wil niet een te groot deficit in voeding.

Dat gaat dus niet werken. Ga bulken of cutten. Je zei toch dat je test nam omdat je bang bent voor spierverlies nu jij je kcals drastisch had verlaagd? Ik zou stoppen met aankloten en je kuur goed benutten. Zonde van je tijd dit.
 
Waarop baseer je dat je geen progressie maakt?
 
Dat gaat dus niet werken. Ga bulken of cutten. Je zei toch dat je test nam omdat je bang bent voor spierverlies nu jij je kcals drastisch had verlaagd? Ik zou stoppen met aankloten en je kuur goed benutten. Zonde van je tijd dit.
Dat was primair het doel, tot iemand mij zei: met test-e moet het mogelijk zijn om zelfs licht aan te zetten terwijl je cut.
 
Waarop baseer je dat je geen progressie maakt?
De mil presses, dumbel presses stagneerden. evenals biceps curl barbell, die ging zelfs achteruit op een bepaald punt. Front raise zie ik stagneren. Leg press stagneerde eventjes. Ik moet even het schema weer doorlopen.
 
predjee de test tijdens een cut zal je spierverlies minimaliseren mits je niet te veel KCAL onder je onderhoud gaat zitten. (+/- 500).

Verder sluit ik me aan wat Camelus adviseerd ga cutten of bulken.

Grtzz
 
Ok, dan hou ik hem op 3200kcal want Camelus vindt me te dik, waar die een punt heeft ;) Maar hij zal me wss een fool gaan noemen wanneer ik hem vertel dat de kuur wss een b/c gaat worden van 12 maanden :')
 
Ok, dan hou ik hem op 3200kcal want Camelus vindt me te dik, waar die een punt heeft ;) Maar hij zal me wss een fool gaan noemen wanneer ik hem vertel dat de kuur wss een b/c gaat worden van 12 maanden :')

Alleen omdat je geen verstand hebt van hoe het spelletje werkt.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Alleen omdat je geen verstand hebt van hoe het spelletje werkt.
Ik kan je niet helemaal ongelijk geven dat de beslissing te impulsief is genomen 7 weken geleden, maar dat had Galen onder andere ook al geconstateerd. Maar de weg is ingeslagen dus zal ik moeten leren door te falen. Dus excuus dat ik zo tegen je uitviel, dat was waarschijnlijk ook omdat ik ergens wist dat je gelijk hebt.
 
Ik kan je niet helemaal ongelijk geven dat de beslissing te impulsief is genomen 7 weken geleden, maar dat had Galen onder andere ook al geconstateerd. Maar de weg is ingeslagen dus zal ik moeten leren door te falen. Dus excuus dat ik zo tegen je uitviel, dat was waarschijnlijk ook omdat ik ergens wist dat je gelijk hebt.

Waarom kies je er eigenlijk voor om na 12 maanden off te gaan?
 
Waarom kies je er eigenlijk voor om na 12 maanden off te gaan?
Het plan was in eerste instantie 10 weken test-e te nemen voor de ervaring. Maar eerlijk? Ik weet niet of het ooit stopt. Simpelweg om de reden dat 1: je kent mijn achtergrond, de 80 ga ik niet halen dus permitteer ik mezelf wat meer op ander vlak en 2: mijn zaad is al 10 jaar dood door medicatie en ligt netjes opgeslagen in de vriezer in het ziekenhuis, dus kinderen op de natuurlijke manier zit er sowieso nooit meer in. 3: los van het feit dat het fijn is om snellere eiwit synthese te hebben ervaar ik de energie die ik had voordat ik überhaupt in de situatie terechtkwam waarin ik nu zit. Ik kan 3,5 uur sporten per dag en nog steeds daarna 3 uur de boeken in duiken om te studeren. Dat zaadje werd eigenlijk geplant omdat iemand zei: weet je, sommigen kiezen er gewoon voor om er nooit meer mee te stoppen en accepteren dat ze eeuwig gaan prikken. Het wordt hun levenstijl. Dit in combinatie met de arts die zei: op je ziekte heeft het geen effect, hebben me 2 weken geleden heel erg aan te twijfelen gebracht. In die zin dat ik begon te denken: waarom ook eigenlijk niet? Dus ik nader nu week 10. Dat werd in mijn hoofd al week 12. Dat werd toen in mijn hoofd: waarom niet een blast en cruise voor langere tijd, en dat is nu zelfs geworden: waarom überhaupt stoppen.

Maar er is niks besloten ;) Ik heb nog 4 weken om na te denken. De nakuur ligt sowieso klaar, dus mss stopt het wel na 12 weken, kuur ik hem na, en ga ik eerst doen wat jij al allereerst zei: gooi nou maar eerst die BF omlaag. En ondanks dat ik koppig als de pest ben, neem ik zeker in al mijn overwegingen mee de dingen die jullie zeggen.
 
Dat was primair het doel, tot iemand mij zei: met test-e moet het mogelijk zijn om zelfs licht aan te zetten terwijl je cut.


Een recomp bedoel je, dan moet je op onderhoud eten. Maar zoals Camelus al zei. Je kunt beter cutten of bulken.
 
Dan kun je mss in je cruise recompen en in je blast bulken?
 
Als we het verleden het verleden laten en een nieuwe ijkpunt maken, maandag doe ik opnieuw een dexa zodat ik een ijkpunt heb waar die drie kilo verlies aan gewicht deze week vandaan komt. Zou het dan mogelijk zijn/zin hebben om tot eind januari (dan wordt het totaal 14 weken) terug te gaan naar 3500/3600 kcal, en dan begin februari de dosis terug te schroeven naar 250mg/week voor opnieuw twaalf weken. Om in die twaalf weken maint aan te houden en deficit maken dmv cardio?

Ik heb namelijk voor eind januari, 12 dexa scans ingekocht zodat ik wekelijks/ twee wekelijks exact kan meten.

Dan beschouw ik deze week als ‘falend voorwaarts’ gaan en kan ik nieuwe koers bepalen aan de hand van jullie kennis.

No worries, zie het zo: jullie hebben nu een biologische machine waar je je test case van kan maken en je theorieën kan toetsen aan de praktijk 😂 Maar dan kunnen we de discussie loslaten over wat had gemoeten
 
Back
Naar boven