XXL Nutrition

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Weekly update - 2021 week 49.

Ben tevreden over hoe het gaat. Qua training squats en RDL's weer rustig aan het opbouwen en geen rugproblemen. 3900 KCal niet gehaald, maar gewicht blijft wel langzaam omhoog gaan, dus we gaan mooi zo verder.

voeding.jpg


weekgewicht.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weekly update - 2021 week 50.

Ik zit in dubio hoe nu verder. De twijfel zit er in of ik nu in de harde lockdown nog zwaar genoeg kan blijven trainen om spiermassa te blijven opbouwen. En dan bedoel ik vanwege:
1. Het gebrekkige materiaal (elastieken van de Action, 1 losse verstelbare dumbbell tot max 15 kg, een los gewicht van 15 kg in de vorm van een accu met handvat en een parkje voor bijvoorbeeld dips en pullups)
2 De mindere motivatie zonder gym.

Als het me lukt, zou ik rustig door kunnen bulken, maar anders zou op onderhoud gaan zitten misschien verstandiger zijn. Ook is het even kijken of mijn onderhoud ook gaat zakken in de lockdown vanwege minder beweging.

weekgewicht.jpg


voeding.jpg


kcal_week.jpg
 
Weekly update - 2021 week 50.

Ik zit in dubio hoe nu verder. De twijfel zit er in of ik nu in de harde lockdown nog zwaar genoeg kan blijven trainen om spiermassa te blijven opbouwen. En dan bedoel ik vanwege:
1. Het gebrekkige materiaal (elastieken van de Action, 1 losse verstelbare dumbbell tot max 15 kg, een los gewicht van 15 kg in de vorm van een accu met handvat en een parkje voor bijvoorbeeld dips en pullups)
2 De mindere motivatie zonder gym.

Als het me lukt, zou ik rustig door kunnen bulken, maar anders zou op onderhoud gaan zitten misschien verstandiger zijn. Ook is het even kijken of mijn onderhoud ook gaat zakken in de lockdown vanwege minder beweging.

Bekijk bijlage 543852

Bekijk bijlage 543851

Bekijk bijlage 543853
Doorbulken t/m minstens 70 kg, dan kijken naar de verwachte opening van de sportscholen.

Doorbulken stimuleert wellicht meer om wel te gaan trainen?
 
Weekly update - 2021 week 50.

Ik zit in dubio hoe nu verder. De twijfel zit er in of ik nu in de harde lockdown nog zwaar genoeg kan blijven trainen om spiermassa te blijven opbouwen. En dan bedoel ik vanwege:
1. Het gebrekkige materiaal (elastieken van de Action, 1 losse verstelbare dumbbell tot max 15 kg, een los gewicht van 15 kg in de vorm van een accu met handvat en een parkje voor bijvoorbeeld dips en pullups)
2 De mindere motivatie zonder gym.

Als het me lukt, zou ik rustig door kunnen bulken, maar anders zou op onderhoud gaan zitten misschien verstandiger zijn. Ook is het even kijken of mijn onderhoud ook gaat zakken in de lockdown vanwege minder beweging.

Bekijk bijlage 543852

Bekijk bijlage 543851

Bekijk bijlage 543853
Waarom doe je geen sprinttraining? Korte, felle sprints, het liefst tegen een heuvel op, 20-30m alles geven. Of extreme intervaltraining op de fiets, waarbij je heel langzaam rondfietst, het liefst in heuvelachtig gebied, en dan van tijd tot tijd op een zwaar verzet een stukje flink losgaan op de pedalen.

Edit: de sprinttraining kan je aanvullen met zware calisthenics zoals opdrukken met voeten op een bank; handstand shoulderpress, eventueel met je voeten tegen een muur of boom; pullups aan een boomtak.
 
Doorbulken t/m minstens 70 kg, dan kijken naar de verwachte opening van de sportscholen.
Doorbulken stimuleert wellicht meer om wel te gaan trainen?
Daar zit wat in. Met doorbulken dwing ik mezelf als het ware om door te blijven trainen in deze lockdown.

Nu krijg je net de kans om wat bij te komen...
Klopt. Maar doorbulken zonder fatsoenlijke krachttraining betekent voornamelijk aankomen in vet. Niet dat ik dat niet kan hebben, maar het liefst bulk je natuurlijk in een periode van hard trainen.

Waarom doe je geen sprinttraining? Korte, felle sprints, het liefst tegen een heuvel op, 20-30m alles geven. Of extreme intervaltraining op de fiets, waarbij je heel langzaam rondfietst, het liefst in heuvelachtig gebied, en dan van tijd tot tijd op een zwaar verzet een stukje flink losgaan op de pedalen.

Edit: de sprinttraining kan je aanvullen met zware calisthenics zoals opdrukken met voeten op een bank; handstand shoulderpress, eventueel met je voeten tegen een muur of boom; pullups aan een boomtak.
Je weet dat ik geen 20 meer ben? Door veel te gaan wandelen in de vorige lockdown kreeg ik al overbelastingspijntjes aan de voet. Voluit heuvelop gaan sprinten lijkt me erg blessuregevoelig voor een 50-plusser die niet hardloopt. En wielrennen heb ik overdag geen tijd voor. Bodyweight krachttraining deed ik ook in de vorige lockdowns en nu dus ook weer.
 
Daar zit wat in. Met doorbulken dwing ik mezelf als het ware om door te blijven trainen in deze lockdown.


Klopt. Maar doorbulken zonder fatsoenlijke krachttraining betekent voornamelijk aankomen in vet. Niet dat ik dat niet kan hebben, maar het liefst bulk je natuurlijk in een periode van hard trainen.


Je weet dat ik geen 20 meer ben? Door veel te gaan wandelen in de vorige lockdown kreeg ik al overbelastingspijntjes aan de voet. Voluit heuvelop gaan sprinten lijkt me erg blessuregevoelig voor een 50-plusser die niet hardloopt. En wielrennen heb ik overdag geen tijd voor. Bodyweight krachttraining deed ik ook in de vorige lockdowns en nu dus ook weer.
Sorry, dacht dat jij ook aan hardlopen deed.

Waarom schaf je niet een Tacx aan voor je fiets? Kan je thuis of in de schuur specifieke krachttrainingen uitvoeren
 
Sorry, dacht dat jij ook aan hardlopen deed.
Waarom schaf je niet een Tacx aan voor je fiets? Kan je thuis of in de schuur specifieke krachttrainingen uitvoeren
Wielrennen doe ik niet meer. Ben ik mee gestopt (op wedstrijdniveau) in 2015. Hardlopen (wegwedstrijden t/m marathon) deed ik in de vorige eeuw. Ik denk er wel eens aan om het hardlopen weer te gaan oppakken. Zeker nu met al die lockdowns een leuk alternatief om in beweging te blijven, maar ben dan toch wel bevreesd voor het blessurespook, want toen ik nog jong was, was ik al vrij blessuregevoelig m.b.t. hardlopen...
 
Laatst bewerkt:
Wielrennen doe ik niet meer. Ben ik mee gestopt (op wedstrijdniveau) in 2015. Hardlopen (wegwedstrijden t/m marathon) deed ik in de vorige eeuw.
Wonderbaarlijk dat je dan nog zo extreem droog bent. Ik nam, op basis van wat ik als afgetraindheid interpreteerde, aan dat je of net gestopt was met intensieve duursport, of nog bezig.
 
Ik denk persoonlijk dat je met dat "gebrekkige materiaal" nog wel een degelijke training kunt hebbe als ik naar je gym sessies kijk
 
Ik denk persoonlijk dat je met dat "gebrekkige materiaal" nog wel een degelijke training kunt hebbe als ik naar je gym sessies kijk
Hams en glutes vind ik lastig om goed te raken. De overige spiergroepen kan ik nog wel tot failure trainen met enige creativiteit. Maar het is, zoals bij velen denk ik, vooral de combinatie van gebrekkig materiaal en het missen van de sfeer in de gym, die het lastig maken om er vol voor te blijven gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hams en glutes vind ik lastig om goed te raken. De overige spiergroepen kan ik nog wel tot failure trainen met enige creativiteit. Maar het is, zoals bij velen denk ik, vooral de combinatie van gebrekkig materiaal en en het missen van de sfeer in de gym, die het lastig maken om er vol voor te blijven gaan.
Probeer eens de sliding hamstring curl. Als met beide benen te makkelijk is. Probeer single leg, raakt de hams lekker!!!
 
Wonderbaarlijk dat je dan nog zo extreem droog bent. Ik nam, op basis van wat ik als afgetraindheid interpreteerde, aan dat je of net gestopt was met intensieve duursport, of nog bezig.
Ik ben mijn hele leven al slank, ook in tijden dat ik niets aan sport deed en niet met voeding bezig was. Verder ben ik ook altijd al een 'grote eter' geweest. Zal wel voor een groot deel 'genetics' zijn. Liever zo, dan iemand die makkelijk aankomt, denk ik dan.
 
Ik ben afgelopen zondag direct begonnen met thuis trainen. Ik heb gekozen voor korte, overzichtelijke trainingen. Van de vorige lockdowns weet ik dat ik dat het makkelijkst volhoud. Dit kan ik vanwege het lage volume 7 dagen per week doen. Ik heb er dus al weer 5 trainingen opzitten.

lower:
1. Pistol squat met een stoel
2. Bulgarian split squat
3. Unilateral glute bridge
4. Unilateral RDL

upper:
1. Push-up, verzwaard met rugzak
2. Inverted row aan een tafelblad, feet elevated
3. Dumbbell shoulder press, unilateral
4. Pulldown met bands

Alle oefeningen 4 werksets.
 
Weekly update - 2021 week 51.

Een rare, afwijkende week, vanwege de lockdown en Kerst. Door de lockdown beweeg ik minder, dus daalt mijn onderhoud iets. Daarom heb ik mijn doel-intake met 200 KCal verlaagd. Toch is m'n gewicht flink gestegen. En met de kerstdagen is het wat lastiger om alle voeding te tracken, omdat je anders eet en niet alles eenvoudig kunt tracken. Maar dat is me toch prima gelukt.

voeding.jpg


weekgewicht.jpg

Intake laatste 11 weken:
kcal_week.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weekly update - 2021 week 52.

Deze keer even iets anders. Na de DBB contest heb ik mijn huidplooien niet meer gemeten. De start van het nieuwe jaar leek me een goed moment om dit weer eens te doen. Voor mijn gevoel is er de afgelopen maanden weinig vet bijgekomen en de metingen bevestigen dit. De eerste twee metingen zijn aan het begin en aan het eind van de DBB contest.

Huidplooimetingen:

datum5-6-202130-9-20213-1-2022
week01230
gem. weekgewicht64,266,068,0
bovenbeen4
navel44
borst3
heup (suprailiac)2
biceps222
triceps33
totaal17½16½18½
 
Laatst bewerkt:
Voor de volledigheid ook nog even de 'usual data' van de afgelopen week. Heb besloten mijn intake nog met 100 KCal naar beneden bij te stellen, omdat ik minder beweeg in deze lockdown.

voeding.jpg

weekgewicht.jpg
 
Weekly update - 2022 week 1.

Het bulken gaat erg makkelijk. Misschien iets te makkelijk. Heb mijn intake weer met 100 KCal naar beneden bijgesteld om het gewicht niet te snel te laten oplopen. Blijkbaar is mijn energieverbruik in de lockdown toch meer gedaald dan ik vooraf had gedacht.

Intake:

voeding.jpg


Intake (grafisch) de laatste 13 weken:
kcal_week.jpg

Gewichtsverloop:
weekgewicht.jpg
 
Weekly update - 2022 week 1.

Het bulken gaat erg makkelijk. Misschien iets te makkelijk. Heb mijn intake weer met 100 KCal naar beneden bijgesteld om het gewicht niet te snel te laten oplopen. Blijkbaar is mijn energieverbruik in de lockdown toch meer gedaald dan ik vooraf had gedacht.

Intake:

Bekijk bijlage 545631

Intake (grafisch) de laatste 13 weken:
Bekijk bijlage 545632
Gewichtsverloop:
Bekijk bijlage 545633
0.3 kg in 2 weken tijd is toch niet te snel, als je naar de laatste 3 meetmomenten kijkt (68, 68, 68.3)?
 
0.3 kg in 2 weken tijd is toch niet te snel, als je naar de laatste 3 meetmomenten kijkt (68, 68, 68.3)?
Maar pak je de week daarvoor er ook bij, dan is het 1,1 kg in 3 weken. ;) Het gaat natuurlijk om de trendlijn (die zit op 110 gram per week over de volledige 31 weken) en op dit moment kom ik daar bovenuit. Omdat de lockdowntraining verre van optimaal is voor spiergroei en ik al langer dan 5 jaar consistent train, dus de spiergroei momenteel echt minimaal is (als die er al is) ben liever iets te voorzichtig met aankomen, dan dat het te hard gaat.
 
Back
Naar boven