MuscleMeat

Advies gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchGoose

Novice
Lid geworden
4 jan 2022
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
99kg
Vetpercentage
19%
Een goeiedag,

Ik train momenteel al dik 3 a 4 jaar en ben van een VP 26,5% naar 19% VP gegaan. Ik ben momenteel 99KG en ben 1.84m.

Ik zit sinds vorig jaar september te kijken of een kuur mogelijk zou zijn. Nou heb ik een advies gekregen van iemand waar ik mee train en ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden en wellicht kunnen jullie mij verder adviseren. De jongen gaf het volgende aan:

Test e 375 mg per week, aromasin voor eventuele side effects, nolvadex en clomid voor nakuur.

Nu ben ik benieuwd of ik nu al kan beginnen met de kuur of dat ik toch nog even moet doortrainen, Cutten naar 16-17% en dan de kuur starten. Alleen dan zit ik midden in de zomerperiode.

Alvast bedankt
 
Cutten naar 10%, heb je veel meer profijt van.
Insuline gevoeligheid veel beter, je ziet je groei beter, minder sides etc.

Geen aromasin op voorhand nemen, nolva en clomid niet nemen als nakuur. Wel evt. HCG mee laten lopen 2x500 IU tijdens je kuur
 
Cutten naar 10%, heb je veel meer profijt van.
Insuline gevoeligheid veel beter, je ziet je groei beter, minder sides etc.

Geen aromasin op voorhand nemen, nolva en clomid niet nemen als nakuur. Wel evt. HCG mee laten lopen 2x500 IU tijdens je kuur
Cutten naar 10% is me nooit gelukt. Ik heb helaas veel vet zitten rond mijn bovenbenen en billen. Hierdoor wordt mijn bovenlijf zo droog als gort, maar blijf ik het vet in mijn onderlichaam houden. 13% is destijds wel gelukt, maar dan steken mijn botten uit door pectus excavatum en flared ribs :(. Maar uit jouw antwoord begrijp ik dat ik gewoon lekker de cut moet oppakken en zo laag mogelijk moet komen.

Ik blijf 6x in de week trainen. upper, lower & legs.

Ik neem geen Aromasin op voorhand, dat neem ik pas wanneer side-effects komen spelen. Waarom Nolva en clomid niet als nakuur, zou je mij hier wat meer uitleg vanuit jouw kant kunnen geven.
 
Cutten naar 10% is me nooit gelukt. Ik heb helaas veel vet zitten rond mijn bovenbenen en billen. Hierdoor wordt mijn bovenlijf zo droog als gort, maar blijf ik het vet in mijn onderlichaam houden. 13% is destijds wel gelukt, maar dan steken mijn botten uit door pectus excavatum en flared ribs :(. Maar uit jouw antwoord begrijp ik dat ik gewoon lekker de cut moet oppakken en zo laag mogelijk moet komen.

Ik blijf 6x in de week trainen. upper, lower & legs.

Ik neem geen Aromasin op voorhand, dat neem ik pas wanneer side-effects komen spelen. Waarom Nolva en clomid niet als nakuur, zou je mij hier wat meer uitleg vanuit jouw kant kunnen geven.
Uit studies is gebleken dat dit niets doet als nakuur. Alhoewel iedereen hier een andere persoonlijke mening over heeft, maar wetenschap/studies boven bro science.
 
Uit studies is gebleken dat dit niets doet als nakuur. Alhoewel iedereen hier een andere persoonlijke mening over heeft, maar wetenschap/studies boven bro science.
Hmm, zelf ben ik niet zoiets tegengekomen. Ik zal wel wat meer gaan zoeken, wellicht dat ik dit soort studies tegen kan komen en weer even flink kan lezen.
 
Als je al het doorzettingsvermogen mist om te cutten tot een acceptabel vetpercentage kun je beter ver weg blijven van steroïden.
Je geeft aan een acceptabel VP. Maar waarom is 10% perse een acceptabel VP? Ik begrijp zo laag mogelijk voor de best mogelijke resultaten. Maar dan zal 12-13% in dit geval al voldoende zijn om als acceptabel te worden gezien?
 
Uit studies is gebleken dat dit niets doet als nakuur. Alhoewel iedereen hier een andere persoonlijke mening over heeft, maar wetenschap/studies boven bro science.
Terugkomend op de wetenschap. Zojuist heb ik toch wat onderzoeken gelezen, komt er niet echt een harde conclusie dat het niet zou werken. Wellicht dat jij nog weet waar je dit kan vinden?
 
12-13% is eigenlijk een beetje de bovengrens. Maar goed, wat zeggen vetpercentages als dit niet op een fatsoenlijke manier gemeten is. Het beste post je wat fysiekfoto's want 9 vd 10 keer zegt een vetpercentage niks omdat dit of verkeerd gemeten wordt of verkeerd ingeschat.
Begrijpelijk. Ik laat de meting verrichten doormiddel van een huidplooi meting. Momenteel zit ik op de 19%. Maar gelet op jullie advies denk ik eerst de cut op te pakken en later in het jaar zal ik foto's plaatsten wanneer ik een laag VP% heb behaald. Vanuit daar zal ik de kuur opnieuw bespreken.
 
Mijn ervaring is dat huidplooimetingen over het algemeen lager uitvallen dan je vetpercentage daadwerkelijk is.
Die weegschalen zijn ook niet echt optimaal. Dan zou ik zo'n scan moeten gaan doen, maar dat is ook niet echt ideaal om te doen want kost flink wat geld als je dat per jaar een paar keer gaat doen.
 
Die weegschalen zijn ook niet echt optimaal. Dan zou ik zo'n scan moeten gaan doen, maar dat is ook niet echt ideaal om te doen want kost flink wat geld als je dat per jaar een paar keer gaat doen.
Wat hij ook bedoelt te zeggen is

Weegschalen -> crap
Huidplooi meting -> minder crap, maar nog steeds crap

Scan is volgens mij wel goed, maar inderdaad kostbaar.

Beste prijs/kwaliteit verhouding is foto's posten en dan kunnen de kenners oordelen. Ook is de spiegel dus beter dan die 2 eerstgenoemde metingen.
 
Ik neem geen Aromasin op voorhand, dat neem ik pas wanneer side-effects komen spelen. Waarom Nolva en clomid niet als nakuur, zou je mij hier wat meer uitleg vanuit jouw kant kunnen geven.
Bij welke side effects ga je aromasin nemen?
 
Back
Naar boven