Fitness Seller

Heb ik gynaecomastie?

  • Topic starter MaxFit
  • Startdatum
  • Reacties 33
  • Weergaven 6K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
362
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste leden,

Al een tijd lang (minimaal 5 jaar) heb ik last van gezwollen tepels. Mijn tepels zijn voornamelijk gezwollen in ‘rust’. Wrijf ik een aantal keer over mijn tepels heen of is het koud, dan trekken ze strak (wat ik er mooi uit vind zien). In gezwollen toestand steken mijn tepels zeker 2/3 cm uit. Achter mijn tepel lijk ik niks te voelen, enkel zacht vet(?). Daarnaast zijn ze ook niet gevoelig en doet het geen pijn. Ik heb er zodanig last van dat het oprecht mijn fysiek verpest, ik mij er onzeker over voel en alleen dikke katoenen shirts kan dragen omdat je het daar niet doorheen ziet. In het verleden heb ik dit onderwerp een keer bij mijn huisarts aangesneden. Zij heeft mij destijds afgewimpeld met ‘komt wel goed’.

Voor alle duidelijkheid, ik ben volledig naturel en doe ruim 5 jaar aan serieuze krachttraining.

Ik heb hier op het forum een aantal middeltjes voorbij zien komen. Echter weet ik niet of deze ook werken als je volledig naturel bent. Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen naar normale tepels.
 
Deel eens een foto, er zijn genoeg kenners op dit forum die adhv een plaatje een redelijke schatting kunnen maken
 
Beste leden,

Al een tijd lang (minimaal 5 jaar) heb ik last van gezwollen tepels. Mijn tepels zijn voornamelijk gezwollen in ‘rust’. Wrijf ik een aantal keer over mijn tepels heen of is het koud, dan trekken ze strak (wat ik er mooi uit vind zien). In gezwollen toestand steken mijn tepels zeker 2/3 cm uit. Achter mijn tepel lijk ik niks te voelen, enkel zacht vet(?). Daarnaast zijn ze ook niet gevoelig en doet het geen pijn. Ik heb er zodanig last van dat het oprecht mijn fysiek verpest, ik mij er onzeker over voel en alleen dikke katoenen shirts kan dragen omdat je het daar niet doorheen ziet. In het verleden heb ik dit onderwerp een keer bij mijn huisarts aangesneden. Zij heeft mij destijds afgewimpeld met ‘komt wel goed’.

Voor alle duidelijkheid, ik ben volledig naturel en doe ruim 5 jaar aan serieuze krachttraining.

Ik heb hier op het forum een aantal middeltjes voorbij zien komen. Echter weet ik niet of deze ook werken als je volledig naturel bent. Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen naar normale tepels.
2/3cm tepels die uitsteken, dat is denk wat overdreven?

Kan zijn door je leeftijd dat je hormonen nu flink op en neer gaan. Gyno merk je wel als je achter je tepel een schijf voelt.
Gevoelige tepels is vrij normaal.
 
Deel eens een foto, er zijn genoeg kenners op dit forum die adhv een plaatje een redelijke schatting kunnen maken
3B1D3ED9-F608-4DB8-8A75-7042459FAF20.jpeg

Naar mijn mening is het erger dan op de foto lijkt.
 
2/3cm tepels die uitsteken, dat is denk wat overdreven?

Kan zijn door je leeftijd dat je hormonen nu flink op en neer gaan. Gyno merk je wel als je achter je tepel een schijf voelt.
Gevoelige tepels is vrij normaal.
Dank voor reactie. Het lijkt me alleen sterk dat dit een kwestie is van hormonen. Ik heb de puberteit al een hele lange tijd achter me gelaten. Daarnaast is mijn tepel dus niet gevoelig, enkel opgezwollen. Zelf denk ik een probleem in mijn test aanmaak, hier zal ik alleen achter komen door een bloedafname te laten onderzoeken.
 
Bekijk bijlage 545416

Naar mijn mening is het erger dan op de foto lijkt.
Ziet er wel uit als gyno aangezien ze wat opgezwollen zijn. Meestal merk je het ook als wat gevoeliger zijn, maar je geeft aan dit niet te hebben. Als je nog in je puberteit zat of wat chubby bent zou ik ook zeggen “komt goed”, maar indien je die tijd gehad hebt zou ik toch even langs de huisarts gaan. Voelt het achter de tepel ook wat harder en een soort van ronde schijf, achter de tepel?
 
Helaas kan ik je zelf niet verder helpen. Ik heb zelf geen verstand van gyno / anabolen etc.. Gelukkig zie ik dat er door kenners al gereageerd wordt. Succes!
 
Wat het ook is, t ziet er uit als een bezoekje aan de dokter.
 
Puffy tepels, wss gewoon vet of vocht. Life sucks heb het zelf ook tijdens bulk.
 
Volgens jou is dit niet te behandelen?
Als het geen gyno is niet nee, bij mij is het pas weg wedstrijd droog en komt daarna gewoon weer terug.

Mss liposuctie? Geen idee
 
Had/heb iets soortgelijks. Meerdere keren voor naar plastische chirurg gegaan, kunnen ze zo goed als niks aan doen zolang er geen gyno zit. Hetgeen wat hij zou kunnen doen was liposuctie, maar stond al relatief droog. Dusja, veel was er niet om weg te zuigen. En als ik dat zou willen doen, zoveel geld voor amper iets weg te zuigen? Beetje zonde.

Bij mij was het ook zo goed als weg toen ik droger stond, niet wedstrijd droog maar iets rond de 11% ongeveer.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Had/heb iets soortgelijks. Meerdere keren voor naar plastische chirurg gegaan, kunnen ze zo goed als niks aan doen zolang er geen gyno zit. Hetgeen wat hij zou kunnen doen was liposuctie, maar stond al relatief droog. Dusja, veel was er niet om weg te zuigen. En als ik dat zou willen doen, zoveel geld voor amper iets weg te zuigen? Beetje zonde.

Bij mij was het ook zo goed als weg toen ik droger stond, niet wedstrijd droog maar iets rond de 11% ongeveer.

Dank voor reactie. Ik heb morgen 9:00 een afspraak bij de huisarts. Ik zal jullie laten weten wat hier uit komt. Er MOET een oplossing zijn.
 
Dank voor reactie. Ik heb morgen 9:00 een afspraak bij de huisarts. Ik zal jullie laten weten wat hier uit komt. Er MOET een oplossing zijn.
Ben benieuwd! Succes morgen.
 
En wat heeft de huisarts erover gezegd?
 
Allereerst, de huisarts snapt dat ik hiervoor op bezoek ben gekomen en dat ik mij hier onzeker over voel.

Echter vindt de huisarts naar eigen zeggen de gynaecomastie meevallen en daarbij niet ernstig genoeg om te ‘behandelen’. Volgens hem wordt behandelen pas een ‘ding’ zodra mijn tepels gevoelig aanvoelen en/of mijn tepels een melkachtige substantie beginnen te produceren. Naast het feit dat er volgens hem überhaupt weinig behandelmethodes bestaan, en dus mijn enige optie plastische chirurgie is, raadt hij mij dit sterk af.

Hij raadt mij dit af omdat:
1. Hij denkt dat mijn tepels er niet mooier van zullen worden (littekens etc.)
2. De zorgverzekering dit in deze toestand niet zal dekken (niet erg genoeg + nog vrij jong)
3. Hij er niet zeker van is dat het daarna niet meer terug zal komen.

Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om mijn testosteronproductie en dat ik denk dat dit de oorzaak is. Hij heeft aangegeven dat deze zorgen niet nodig zijn omdat ik relatief veel spiermassa heb en omdat ik (nog steeds) regelmatig wakker word met een ochtenderectie.

Dus kortom; ik ben nog steeds niet verder geholpen met mijn probleem + het lijkt erop dat er geen voor de hand liggende oplossing is.

Terugkomend op mijn testosteron, is er iemand die weet waar ik deze waardes kan laten testen zonder dat de huisarts hier aan te pas moet komen?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
 
Allereerst, de huisarts snapt dat ik hiervoor op bezoek ben gekomen en dat ik mij hier onzeker over voel.

Echter vindt de huisarts naar eigen zeggen de gynaecomastie meevallen en daarbij niet ernstig genoeg om te ‘behandelen’. Volgens hem wordt behandelen pas een ‘ding’ zodra mijn tepels gevoelig aanvoelen en/of mijn tepels een melkachtige substantie beginnen te produceren. Naast het feit dat er volgens hem überhaupt weinig behandelmethodes bestaan, en dus mijn enige optie plastische chirurgie is, raadt hij mij dit sterk af.

Hij raadt mij dit af omdat:
1. Hij denkt dat mijn tepels er niet mooier van zullen worden (littekens etc.)
2. De zorgverzekering dit in deze toestand niet zal dekken (niet erg genoeg + nog vrij jong)
3. Hij er niet zeker van is dat het daarna niet meer terug zal komen.

Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om mijn testosteronproductie en dat ik denk dat dit de oorzaak is. Hij heeft aangegeven dat deze zorgen niet nodig zijn omdat ik relatief veel spiermassa heb en omdat ik (nog steeds) regelmatig wakker word met een ochtenderectie.

Dus kortom; ik ben nog steeds niet verder geholpen met mijn probleem + het lijkt erop dat er geen voor de hand liggende oplossing is.

Terugkomend op mijn testosteron, is er iemand die weet waar ik deze waardes kan laten testen zonder dat de huisarts hier aan te pas moet komen?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ik en meerdere op dit forum gebruiken https://www.bloedwaardentest.nl/

Kost 48,90 om je totale testosteron te laten testen (dus geen vrije testosteron).
 
Allereerst, de huisarts snapt dat ik hiervoor op bezoek ben gekomen en dat ik mij hier onzeker over voel.

Echter vindt de huisarts naar eigen zeggen de gynaecomastie meevallen en daarbij niet ernstig genoeg om te ‘behandelen’. Volgens hem wordt behandelen pas een ‘ding’ zodra mijn tepels gevoelig aanvoelen en/of mijn tepels een melkachtige substantie beginnen te produceren. Naast het feit dat er volgens hem überhaupt weinig behandelmethodes bestaan, en dus mijn enige optie plastische chirurgie is, raadt hij mij dit sterk af.

Hij raadt mij dit af omdat:
1. Hij denkt dat mijn tepels er niet mooier van zullen worden (littekens etc.)
2. De zorgverzekering dit in deze toestand niet zal dekken (niet erg genoeg + nog vrij jong)
3. Hij er niet zeker van is dat het daarna niet meer terug zal komen.

Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om mijn testosteronproductie en dat ik denk dat dit de oorzaak is. Hij heeft aangegeven dat deze zorgen niet nodig zijn omdat ik relatief veel spiermassa heb en omdat ik (nog steeds) regelmatig wakker word met een ochtenderectie.

Dus kortom; ik ben nog steeds niet verder geholpen met mijn probleem + het lijkt erop dat er geen voor de hand liggende oplossing is.

Terugkomend op mijn testosteron, is er iemand die weet waar ik deze waardes kan laten testen zonder dat de huisarts hier aan te pas moet komen?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Bloed prikken via een commercieel bedrijf prijzen zijn te doen.
Een gyno operatie lees het soms hier op het forum, maar die prijzen zijn te doen 1000/1500€ lees ik regelmatig.
 
Ik leef ook al heel men leven met puffy nips, in men pubertijd was dit wat lastiger omdat ik me toen onzekerder voelde bv op strand enzo. Maar heb er al lang mee leren leven :) uiteindelijk zijn het maar je nips :p ik ben natuurlijk ook al lang gesettled met men vrouwtje, mss dat ik daarom een andere kijk heb geen idee. Maar stoor me er al heel heel lang niet meer aan, niemand is perfect maat. Mensen hebben veel ergere dingen die zichtbaar en niet te behandelen zijn
 
Allereerst, de huisarts snapt dat ik hiervoor op bezoek ben gekomen en dat ik mij hier onzeker over voel.

Echter vindt de huisarts naar eigen zeggen de gynaecomastie meevallen en daarbij niet ernstig genoeg om te ‘behandelen’. Volgens hem wordt behandelen pas een ‘ding’ zodra mijn tepels gevoelig aanvoelen en/of mijn tepels een melkachtige substantie beginnen te produceren. Naast het feit dat er volgens hem überhaupt weinig behandelmethodes bestaan, en dus mijn enige optie plastische chirurgie is, raadt hij mij dit sterk af.

Hij raadt mij dit af omdat:
1. Hij denkt dat mijn tepels er niet mooier van zullen worden (littekens etc.)
2. De zorgverzekering dit in deze toestand niet zal dekken (niet erg genoeg + nog vrij jong)
3. Hij er niet zeker van is dat het daarna niet meer terug zal komen.

Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om mijn testosteronproductie en dat ik denk dat dit de oorzaak is. Hij heeft aangegeven dat deze zorgen niet nodig zijn omdat ik relatief veel spiermassa heb en omdat ik (nog steeds) regelmatig wakker word met een ochtenderectie.

Dus kortom; ik ben nog steeds niet verder geholpen met mijn probleem + het lijkt erop dat er geen voor de hand liggende oplossing is.

Terugkomend op mijn testosteron, is er iemand die weet waar ik deze waardes kan laten testen zonder dat de huisarts hier aan te pas moet komen?

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Bij gynecomastie gaat het om een stuk klierweefsel onder de tepel dat is gaan groeien. Er heeft zich dan een schijf gevormd onder je tepel die je (duidelijk) kunt voelen. Op je foto is dit - in elk geval voor mij - niet zichtbaar, dus daar zou ik het niet uit kunnen afleiden. Wel zie ik een opgezette tepel met tepelhof. Dat kan er mee samenhangen, maar hoeft niet. Je geeft zelf al aan dat je niks voelt; dan valt daar chirurgisch, naar mijn beste weten, ook niets aan te doen. Ook heeft het dan niets met je testosteronhuishouding te maken (sowieso is gynecomastie, in het algemeen, een zeer slechte indicator van een eventuele testosterondeficiëntie).
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven