MuscleMeat

Eerste cut 2022 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AJmiami

Novice
Lid geworden
26 jun 2016
Berichten
24
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
85kg
Ik heb nu 2 jaar langzaam aan gebulkt en kamp met een schouderblad blessure al een tijdje waardoor me rug en linkerschouder lastig te trainen zijn. Desondanks toch geprobeerd al die tijd te trainen. Ik neem nu 4 weken rust met massages en schouderstabiliteit trainningen etc en ben van plan er weer tegen aan te gaan. Ik wil na veel excuses me eerste echte cut beginnen en in juni/juli op 12/13% vetpercentage komen. Ik ben al een tijd meer aan het letten op me voedsel en me heupjes beginnen al minder te worden. Ik hoop dat deze log me zal motiveren om elke maand weer resultaat te behalen.

Start 1 Januari:
Screenshot_20220119-145527_Snapchat.jpg

Screenshot_20220119-145531_Snapchat.jpg



Shape vandaag 19 Januari:
Snapchat-1729930628.jpg


Snapchat-2093043937.jpg
Snapchat-1123454187.jpg
 
4 weken niet trainen... lijkt me ook niet bevorderlijk.
Hoe ga je dat afvallen doen ?
Calorieën te kort of extra cardio, deed je cardio ?
Succes :thumb:
 
4 weken niet trainen... lijkt me ook niet bevorderlijk.
Hoe ga je dat afvallen doen ?
Calorieën te kort of extra cardio, deed je cardio ?
Succes :thumb:
Hey ik doe alleen krachttraining geen cardio. 4 weken is gewoon zodat de blessure afneemt en ik in de toekomst niet nog erger word. Ik ga onder mijn calorie behoefte eten, hoog in eiwitten zitten en knallen. Ik doe ondertussen nog wel squats etc. Is 12/13% haalbaar met miin huidige shape ?
 
Allereerst succes!

Ik spot wat onduidelijkheid en dus mogelijk een verbetering in je doel.

Ik wil na veel excuses me eerste echte cut beginnen en in juni/juli op 12/13% vetpercentage komen. Ik ben al een tijd meer aan het letten op me voedsel en me heupjes beginnen al minder te worden. Ik hoop dat deze log me zal motiveren om elke maand weer resultaat te behalen.

- Je bent aan het letten op je voeding en bent al aan het afvallen, dus je bent nu al aan het cutten?
- Hoe wil je het gaan meten die 12/13%?

Cutting made simple reeks

Als je de bovenstaande kijkt kun je er heel veel uithalen, maar in combinatie met jou verhaal en mijn eigen fouten in de laatste 2 jaar: 8 tot 12 weken 0,5 - 1 % bodyweight per week is aan te raden en daarna een periode van factor 1 tot 1,5 maintenance of hoger.

Ik ging na 2 succesvolle cuts, toch teveel terug omhoog qua vet waardoor de 2e cut vooral veel van hetzelfde werk was. Dat komt enerzijds door mijn eigen laksheid, maar het is ook eigenlijk common knowledge dat wanneer je het nieuwe gewicht wil volhouden die maintenance fase misschien nog wel belangrijker is. E.g. van 100kg in 12 weken max 12 kilo eraf. Zware cut dus daarna factor 1,5 maintenance fase wat dus 18 weken betekent waarin je je gewicht met kleine marge naar boven vasthoudt en daarna weer een cut naar het volgende niveau.

Succesvolle cut is 1, langdurig vasthouden is 2.

Wat ik in jou verhaal eigenlijk spot is een cut (je eet onder onderhoud want valt af) en gaat straks echt beginnen met cut 2.0? Heel goed als je dus het tegendeel kunt bewijzen, maar weet waar het fout gaat als je al je motivatie opgebruikt hebt in de cut en de maintenance fase compleet verpest op de lange termijn :D
 
Puntjes van advies:
1- Blijf je benen trainen, heb je je schouders niet bij nodig.
2- Zorg dat je minimaal 2g eiwitten per gram lichaamsgewicht binnen krijgt.

Ik heb deze lockdown een 2000 kcal dieet gevolgd zonder echt op mijn eiwitten te letten. In combinatie met 150 kilometer per week fietsen raakte ik zo'n 4-5 kilo kwijt in 2 weken.
Bijna niks was vet, deel was vocht maar het gros was spiermassa. Wat gewoon jammer is.
 
12% zal wel haalbaar zijn, maar het zal niet gemakkelijk gaan. Waarschijnlijk ga je ook een beetje spieren inleveren.
En wat hou je dan over ?
Misschien eens een periode kijken hoe het gaat en tegelijkertijd bepalen of het goed gaat, of voldoende is. De spiegel en wat foto's voor jezelf tijdens het cutten, kunnen je hierbij helpen.
 
Allereerst succes!

Ik spot wat onduidelijkheid en dus mogelijk een verbetering in je doel.



- Je bent aan het letten op je voeding en bent al aan het afvallen, dus je bent nu al aan het cutten?
- Hoe wil je het gaan meten die 12/13%?

Cutting made simple reeks

Als je de bovenstaande kijkt kun je er heel veel uithalen, maar in combinatie met jou verhaal en mijn eigen fouten in de laatste 2 jaar: 8 tot 12 weken 0,5 - 1 % bodyweight per week is aan te raden en daarna een periode van factor 1 tot 1,5 maintenance of hoger.

Ik ging na 2 succesvolle cuts, toch teveel terug omhoog qua vet waardoor de 2e cut vooral veel van hetzelfde werk was. Dat komt enerzijds door mijn eigen laksheid, maar het is ook eigenlijk common knowledge dat wanneer je het nieuwe gewicht wil volhouden die maintenance fase misschien nog wel belangrijker is. E.g. van 100kg in 12 weken max 12 kilo eraf. Zware cut dus daarna factor 1,5 maintenance fase wat dus 18 weken betekent waarin je je gewicht met kleine marge naar boven vasthoudt en daarna weer een cut naar het volgende niveau.

Succesvolle cut is 1, langdurig vasthouden is 2.

Wat ik in jou verhaal eigenlijk spot is een cut (je eet onder onderhoud want valt af) en gaat straks echt beginnen met cut 2.0? Heel goed als je dus het tegendeel kunt bewijzen, maar weet waar het fout gaat als je al je motivatie opgebruikt hebt in de cut en de maintenance fase compleet verpest op de lange termijn :D
Ok dankjewel ik snap waar je heen wilt. Ik zal proberen hiermee te werken.

Puntjes van advies:
1- Blijf je benen trainen, heb je je schouders niet bij nodig.
2- Zorg dat je minimaal 2g eiwitten per gram lichaamsgewicht binnen krijgt.

Ik heb deze lockdown een 2000 kcal dieet gevolgd zonder echt op mijn eiwitten te letten. In combinatie met 150 kilometer per week fietsen raakte ik zo'n 4-5 kilo kwijt in 2 weken.
Bijna niks was vet, deel was vocht maar het gros was spiermassa. Wat gewoon jammer is.

Me benen blijf ik zeker trainen, ik ga maaltijden bij FuelYourBody bestellen en elke dag 2x bonen, kip met rijst en nog andere eiwit toevoegende dingen eten zoals gekookte eieren etc.
12% zal wel haalbaar zijn, maar het zal niet gemakkelijk gaan. Waarschijnlijk ga je ook een beetje spieren inleveren.
En wat hou je dan over ?
Misschien eens een periode kijken hoe het gaat en tegelijkertijd bepalen of het goed gaat, of voldoende is. De spiegel en wat foto's voor jezelf tijdens het cutten, kunnen je hierbij helpen.
Ik zal kijken hoe het gaat. In het echt heb ik wel best wat massa maar op fotos lijkt dit altijd zo'n vertekend beeld. Er was mij toen op advies verteld te gaan bulken lichtjes en daarna een cut te doen en ben nu wel klaar met het gebulk nu vind ik dat ik gewoon een keer droger moet gaan en van die heupjes af moet voelt niet lekker.
 
Ik heb nu 2 jaar langzaam aan gebulkt

Aan je foto's te zien is dat niet echt gelukt. Ik zou eerst eens goed gaan trainen en eten, om wat spiermassa en kracht op te bouwen. Met meer spiermassa gaat cutten ook sneller. Voor een beetje extra vet nu hoef je niet bang te zijn, dat kleine beetje cut je er straks zo weer af. Succes!
 
  • Sad
Waarderingen: ak
Zolang je onder je kcal behoefte dagelijks eet val je af. Of het haalbaar is in 6 maanden, ABSOLUUT. Of jij het kan, zien we wel over 6 maanden.

.
 
Aan je foto's te zien is dat niet echt gelukt. Ik zou eerst eens goed gaan trainen en eten, om wat spiermassa en kracht op te bouwen. Met meer spiermassa gaat cutten ook sneller. Voor een beetje extra vet nu hoef je niet bang te zijn, dat kleine beetje cut je er straks zo weer af. Succes!
Dat iemand door gaat bulken met zon hoog vet% is gewoon dom. Iemands hormoonhuishouding is totaal verziekt en je eigen test lvl is waarschijnlijk gruwelijk laag door een te hoog bf% waardoor je veel minder spiermassa zult aanmaken.
 
Aan je foto's te zien is dat niet echt gelukt. Ik zou eerst eens goed gaan trainen en eten, om wat spiermassa en kracht op te bouwen. Met meer spiermassa gaat cutten ook sneller. Voor een beetje extra vet nu hoef je niet bang te zijn, dat kleine beetje cut je er straks zo weer af. Succes!
Ik werk op het moment niet en doe niet zoveel dus ik verbrand niet super veel. Dit lijkt in mijn situatie niet echt verstandig. Ik heb al veel uitgeprobeerd en ik kom snel aan. Ik wil gewoon van mijn vet af en daarna een bulk starten is nu wel eens klaar met dat vet
 
Zolang je onder je kcal behoefte dagelijks eet val je af. Of het haalbaar is in 6 maanden, ABSOLUUT. Of jij het kan, zien we wel over 6 maanden.

.
Dankjewel dit motiveerd me :) ik ga proberen zo hoog mogelijk in eiwitten en vitamines te zitten en af te vallen en misschien nog wat massa pakken.
 
Dankjewel dit motiveerd me :) ik ga proberen zo hoog mogelijk in eiwitten en vitamines te zitten en af te vallen en misschien nog wat massa pakken.
Bereken je kcal onderhoud en ga daar 200/500 kcal pd onderzitten net hoeveel haast je zelf ermee hebt. Weeg jezelf elke ochtend op een nuchtere maag, na 7 dagen heb je een weekgemiddelde en week 2 moet 0.2/0.5kg minder zijn. Is dit niet het geval, dan minder kcal eten.

Wat je eet moet je zelf weten. Kunt naar de mac gaan maar dan heb je heel de dag honger.

Simpele vuistregel;
bw x 2 eiwitten
Bw x 1 vetten
Rest koolhydraten.
Indien je macros wat afwijken maakt niks uit, maar zodra je koolhydraten laag zitten ga je dat merken aan je energie/futloos. Maar je werkt toch niet dus weinig energie nodig.

Kunt vetten minderen en meer koolhydraten indien je echt laag in energie zit, maar dan is nog langer niet het geval voor jou. Eet meeste koolhydraten voor/na training voor betere prestaties in de gym en sneller herstel na je sessie.
 
Bereken je kcal onderhoud en ga daar 200/500 kcal pd onderzitten net hoeveel haast je zelf ermee hebt. Weeg jezelf elke ochtend op een nuchtere maag, na 7 dagen heb je een weekgemiddelde en week 2 moet 0.2/0.5kg minder zijn. Is dit niet het geval, dan minder kcal eten.

Wat je eet moet je zelf weten. Kunt naar de mac gaan maar dan heb je heel de dag honger.

Simpele vuistregel;
bw x 2 eiwitten
Bw x 1 vetten
Rest koolhydraten.
Indien je macros wat afwijken maakt niks uit, maar zodra je koolhydraten laag zitten ga je dat merken aan je energie/futloos. Maar je werkt toch niet dus weinig energie nodig.

Kunt vetten minderen en meer koolhydraten indien je echt laag in energie zit, maar dan is nog langer niet het geval voor jou. Eet meeste koolhydraten voor/na training voor betere prestaties in de gym en sneller herstel na je sessie.
Bedankt ik heb al een schema kwa eten gemaakt ( ik eet Melkkan protein yoghurtjes want van normale kwark krijg ik overtollige slijmproductie en last van benauwdheid )

Ochtend:
130g Zilvervlies rijst
150g Gebakken kipfiletblokjes
125g Sperzieboontjes

Tussendoor: Proteine reep, pistache noten

Middag:

Melkkan 20 Gram Protein Yoghurt ( 200 gram )
2 Gekookte Large eieren op volkorenbrood met avocado en bieslook sandwich spread.

Avond:
130g Zilvervlies rijst
150g Gebakken kipfiletblokjes
125g Sperzieboontjes

Voor het slapen:
Melkkan 20 Gram Protein yoghurt ( 200 Gram )
 
Laatst bewerkt:
Dat iemand door gaat bulken met zon hoog vet% is gewoon dom. Iemands hormoonhuishouding is totaal verziekt en je eigen test lvl is waarschijnlijk gruwelijk laag door een te hoog bf% waardoor je veel minder spiermassa zult aanmaken.
Je hebt gelijk met wat je zegt, maar ik heb niet het idee dat zijn bf zo hoog is als jij hier schetst. Door nu te bulken (niet dirty) zal zijn bf langzaam 'wegsmelten' en spiermassa toenemen.
Exacte bron heb ik ff niet, maar dit wordt verkondigd door lui als Rippetoe. Mijn ervaring is dat dit werkt, tot een bepaald niveau.
 
Bedankt ik heb al een schema kwa eten gemaakt ( ik eet Melkkan protein yoghurtjes want van normale kwark krijg ik overtollige slijmproductie en last van benauwdheid )

Ochtend:
130g Zilvervlies rijst
150g Gebakken kipfiletblokjes
125g Sperzieboontjes

Tussendoor: Proteine reep

Middag:

Melkkan 20 Gram Protein Yoghurt ( 200 gram )
2 Gekookte Large eieren op volkorenbrood met avocado en bieslook sandwich spread.

Avond:
130g Zilvervlies rijst
150g Gebakken kipfiletblokjes
125g Sperzieboontjes

Voor het slapen:
Melkkan 20 Gram Protein yoghurt ( 200 Gram )
Zou protein reep vervangen met fruit om volume te creëeren zodat je geen honger feelings krijgt en wellicht als je tekort komt aan eiwitten iets meer kip.
 
Ik werk op het moment niet en doe niet zoveel dus ik verbrand niet super veel. Dit lijkt in mijn situatie niet echt verstandig. Ik heb al veel uitgeprobeerd en ik kom snel aan. Ik wil gewoon van mijn vet af en daarna een bulk starten is nu wel eens klaar met dat vet
Ik ken die situatie, heb hier ook een topic over gehad. Ik snap je redenatie, maar lees starting strength eens betreffende voeding, je zult met een bulk toch wel vet kunnen verliezen.
 
Diezelfde maaltijden ga je niet volhouden, dan is het niet leuk.
Het is al lastig genoeg met lekker eten.
 
Je hebt gelijk met wat je zegt, maar ik heb niet het idee dat zijn bf zo hoog is als jij hier schetst. Door nu te bulken (niet dirty) zal zijn bf langzaam 'wegsmelten' en spiermassa toenemen.
Exacte bron heb ik ff niet, maar dit wordt verkondigd door lui als Rippetoe. Mijn ervaring is dat dit werkt, tot een bepaald niveau.
Dubbel check zijn foto dan even.
 
Dubbel check zijn foto dan even.
Gedaan :o..blijf bij mijn mening. Heb het zelf zo gedaan en het werkte. Ik ga er niet van uit dat ik zo'n fantastische genen heb..
 
Back
Naar boven