MuscleMeat

Aankomen in spieren en tegelijkertijd vetpercentage omlaag. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Malik2000.

Novice
Lid geworden
14 nov 2021
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Hallo allemaal,

Een aantal maanden geleden plaatste ik een topic waarbij ik skinnyfat was. Ik werd als gevolg hiervan door men op dit forum geadviseerd om te gaan cutten en mijn vet percentage om laag te halen, en tegelijkertijd hard te trainen om spieren te kweken. Zoals jullie op de foto kunnen zien heb ik niet ontzettend veel massa, maar heb ik mijn vetpercentage met 5% omlaag gekregen ( vind ik zelf niet veel).

Mijn vraag is dus nu:
Wat is de reden dat ik niet veel massa aankom? en zouden jullie mij nu aanraden om door te gaan met onder mijn onderhoudsniveau te eten en blijven hard te trainen.

Een aantal belangrijke gegevens:

178cm
70 kg
19% vetpercentage

Ik train zelf nu 5 keer per week en mijn schema ziet er als volg uit:

Maandag - Push (Borst, Schouders & Triceps)
Dinsdag - Pull (Rug & Biceps)
Woensdag -rust
Donderdag - Push (Borst, Schouders & Triceps)
Vrijdag - Pull (Rug & Biceps)
Zaterdag - Buikspieren

Ik let heel erg op mijn voeding en gebruik ook de formules die op deze site worden aangeraden.


Alvast bedankt voor alle hulp!
 
vetpercentage met 5% omlaag gekregen ( vind ik zelf niet veel).
Is toch goede prestatie :dunno:
Wat is de reden dat ik niet veel massa aankom?
Naturel gaat het nu eenmaal niet zo snel en je zit nog op/onder onderhoud dus dan kom je niet veel tot geen massa aan

zouden jullie mij nu aanraden om door te gaan met onder mijn onderhoudsniveau te eten en blijven hard te trainen.
Ik zou nog even zo door doen, het lijkt me dat het gewoon goed verloopt
 
+benen trainen
 
Wat is de reden dat ik niet veel massa aankom?
Omdat je in een cut zit en het zelfs in een bulk wss minder snel gaat dan je zou denken, welkom in de echte wereld :D
zouden jullie mij nu aanraden om door te gaan met onder mijn onderhoudsniveau te eten en blijven hard te trainen.
Als je al langer dan 12 weken aan het afvallen bent is het soms beter om even op onderhoud te eten en dan weer een cut te doen totdat je het vet% hebt wat je wil. Puur voor motivatie etc. is dit beter op de lange termijn. Rushen doe je alleen als je een bruiloft of iets dergelijks hebt en in een pak moet passen :D

Maar bouwen vanaf een goede basis qua vetjes is wel fijner ja. De spiegel vertelt je dat wel op een gegeven moment
Ik train zelf nu 5 keer per week en mijn schema ziet er als volg uit:
Alles trainen dus niet benen skippen

Ik let heel erg op mijn voeding en gebruik ook de formules die op deze site worden aangeraden.
Goedzo, let ook op je voortgang qua gewicht en training. 10 weken voor je gevoel cutten en niks vooruit gaan of 3x10x60kg bankdrukken voor eenzelfde periode is shit.

Succes man!
 
Naturel gaat het nu eenmaal niet zo snel en je zit nog op/onder onderhoud dus dan kom je niet veel tot geen massa aan
Dat eerste is heel erg genetisch bepaald. Ik kreeg na 3 maanden de vraag of ik gebruikte, zo hard ging het. Met eten op of net boven onderhoud gaat dat idd niet lukken, zult dan minimaal 500kcal surplus aan moeten houden, liefst meer.
 
Ik weet niet waar het advies vandaan kwam om en te gaan cutter en massa op te bouwen maar in mijn ervaring is dat zeker voor een natural geen goede keus.

Richt je schema (voeding&trainen) in in fasen waarbij je of op het een of op het ander focus.
 
Helpt dat nou echt voor de overige aanmaak van spieren (buiten beenspieren om natuurlijk)?
Naast dat de deadlift en squat meer spieren gebruiken dan de beenspieren en het dus eigenlijk al een ja is, helpt het 100% voor andere belangrijke dingen. Posture, meer spieren dus meer verbranding en elke gezonde gebalanceerde training, train alle grote spiergroepen. Alsof je je linkerarm traint en rechter niet.

Grootste misvatting vind ik nog wel de hoop dat alles snel gaat groeien en ze daarom ook gaan verzinnen dat ze daarom niet benen trainen ivm voetbal (myself included destijds) terwijl pijnlijk duidelijk is dat trainingresultaten qua massa tegenvallen en ze in principe niet bang hoeven zijn om deze te trainen en te groot te worden :D
 
Back
Naar boven