MuscleMeat

Moet ik aan een nieuw trainingsschema beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
4 nov 2021
Berichten
22
Waardering
1
Hoi!

Voor de lockdown in december was ik bezig met een schema die ik voor 10 weken deed. Bijna tijd om te switchen dus. Alleen toen kwam de lockdown. Tijdens de lockdown heb ik een ander schema gevolgd voor 4 weken met alleen maar 2 lichte dumbells. Inmiddels train ik weer zo’n 3 weken met mijn oude schema, en ben ik qua kracht weer op hetzelfde level.
Ik vroeg mij nu af, moet ik al aan een nieuw schema beginnen? Of adviseren jullie om dit schema zo’n 10/12 weken in totaal te doen?

Ik train voor spiermassa.

Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!
 
Hoi!

Voor de lockdown in december was ik bezig met een schema die ik voor 10 weken deed. Bijna tijd om te switchen dus. Alleen toen kwam de lockdown. Tijdens de lockdown heb ik een ander schema gevolgd voor 4 weken met alleen maar 2 lichte dumbells. Inmiddels train ik weer zo’n 3 weken met mijn oude schema, en ben ik qua kracht weer op hetzelfde level.
Ik vroeg mij nu af, moet ik al aan een nieuw schema beginnen? Of adviseren jullie om dit schema zo’n 10/12 weken in totaal te doen?

Ik train voor spiermassa.

Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!
Waarom switchen na x tijd? Tenzij het schema het voorschrijft natuurlijk. Als het schema werkt gewoon blijven volgen.
Ben je beginner (als je bijna elke training kunt verhogen ben je beginner, ongeacht hoe lang je al traint) en welk schema volg je?
 
Waarom zou je een schema amper 10 weken volgen?
Misschien heb je een andere reden, maar ik zou maar van schema wisselen als je het verveeld bent en je toch al enig goed resultaat hebt neergezet.
Maar zolang je op kracht kunt blijven vooruit gaan zou ik niet switchen.
 
Thx voor je reactie!
Ik dacht zelf om de zoveel tijd wisselen, zodat je spieren er niet aan gewend raken. Waardoor je minder progressie maakt.
Ik train nu zo’n 4,5 jaar.
 
Thx voor je reactie!
Ik dacht zelf om de zoveel tijd wisselen, zodat je spieren er niet aan gewend raken. Waardoor je minder progressie maakt.
Ik train nu zo’n 4,5 jaar.
Werd je progressie ook minder na 10/12 weken?
 
Hoi!

Voor de lockdown in december was ik bezig met een schema die ik voor 10 weken deed. Bijna tijd om te switchen dus. Alleen toen kwam de lockdown. Tijdens de lockdown heb ik een ander schema gevolgd voor 4 weken met alleen maar 2 lichte dumbells. Inmiddels train ik weer zo’n 3 weken met mijn oude schema, en ben ik qua kracht weer op hetzelfde level.
Ik vroeg mij nu af, moet ik al aan een nieuw schema beginnen? Of adviseren jullie om dit schema zo’n 10/12 weken in totaal te doen?

Ik train voor spiermassa.

Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!
Misschien heb je hier wat aan: https://www.fit.nl/krachttraining/veranderen-schema
 
Met isolatie oefeningen maak ik nog wel redelijk progressie, maar met compounds eigenlijk niet meer
 
Ben je aan t bulken/cutten?

Oftewel eet je op onderhoud of erboven/eronder?
 
Kom je aan?
Hoeveel per week?
 
Op het moment niet echt eigenlijk. Mijn vet percentage blijft ook een beetje schommelen. Ik zie zelf in de spiegel op het moment ook niet heel erg veel verschil. Maar ik weet ook niet of dit komt doordat ik tijdens de lockdown anders heb moeten trainen (met weinig gewicht close to failure).
 
Met mijn bench zit ik bijvoorbeeld al weken vast op 3x65kg max
Door trainen.
Een herhaling is ook winst.
En wat is 3x65kg nou dan ?
Klinkt een beetje als ' Nederland in beweging' .
Na 10 weken heb je nauwelijks spierkracht gewonnen. Je motoriek voor die beweging is er op vooruitgegaan.
Bij een vast schema, kun je juist zien of je vooruitgaat. Met wisselen ga je waarschijnlijk moeten wennen, voor je zwaar gaat.
Hou het simpel en zwaar.
 
Hoi!

Voor de lockdown in december was ik bezig met een schema die ik voor 10 weken deed. Bijna tijd om te switchen dus. Alleen toen kwam de lockdown. Tijdens de lockdown heb ik een ander schema gevolgd voor 4 weken met alleen maar 2 lichte dumbells. Inmiddels train ik weer zo’n 3 weken met mijn oude schema, en ben ik qua kracht weer op hetzelfde level.
Ik vroeg mij nu af, moet ik al aan een nieuw schema beginnen? Of adviseren jullie om dit schema zo’n 10/12 weken in totaal te doen?

Ik train voor spiermassa.

Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!
Hoe ervaren ben je?

Ik ben zelf geen fan van uitmelken en raad aan te switchen als de resultaten beginnen te zakken. Doorgaan met iets waarvan je merk dat het minder/niet meer werkt is imo weggegooide energie zowel fysiek als mentaal.
 
Back
Naar boven