AndroidHealthClinic

Ik kom spiermassa aan in een cut, en val niet af

Bezoekers in dit topic

Limonadesiroop

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2022
Berichten
43
Waardering
13
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
20%
goedemiddag forum, ik train nu 4 maanden in de sportschool omdat ik wil afvallen. Ik begon op 85kg en ben nu 75kg maar helaas sinds 3 weken val ik niet meer af. Ik ben iets minder cardio gaan doen en meer met gewichten aangezien ik volgens mijn sporthorloge meer calorieën verbrand dan op de fiets (ook omdat ik gewichtheffen langer vol houdt). Volgens MyFitnessPal zou ik 0,8kg per week moeten kwijtraken mits ik me aan mijn calorieën en macros houdt. Ik houd me al 4 maanden aan mijn calorieën en macros maar sinds deze maand gaat er gewoon niks meer af maar ik kom juist in spiermassa aan terwijl ik juist droog wil worden. In de eerste 3 maanden verhongerde ik mij zelf door maar 1000/1100 calorieën op een dag te eten. En sinds begin januari eet ik 1900kcal per dag terwijl dit nog steeds onder mijn calorie behoefte zit zou ik toch moeten afvallen? Ik fitness 5x per week en tijdens het fitnessen gooi ik alles er uit wat er in me zit zonder resultaat blijkbaar.

Weet iemand hoe ik alsnog van die kilos afkom?
Want afvallen hoort eigenlijk simpel te zijn “zit onder je caloriebehoefte en je valt af” blijkbaar niet bij mij..
Btw: volgens mijn weegschaal heb ik een bmr van 1709
Alvast bedankt!💪🏻
 
Dit lijkt me uitermate sterk
Dat kan jij niet weten zonder dat je de intensiteit van zijn cardio/krachttraining weet...

OT: Minder eten of meer cardio of beide en weegschalen zijn ver maar dan ook ver van accuraat mbt bmr...

Daar heb je je gewicht lengte, vetpercentage en activiteitsniveau(zowel werk als gym) voor nodig.

Kans is groot dat je bmr bij 75 kilo hoger uitkomt dan 1709.
 
Dat kan jij niet weten zonder dat je de intensiteit van zijn cardio/krachttraining weet...

OT: Minder eten of meer cardio of beide en weegschalen zijn ver maar dan ook ver van accuraat mbt bmr...
Wat snap je niet aan "dit lijkt me"?
 
Dat kan jij niet weten zonder dat je de intensiteit van zijn cardio/krachttraining weet...

OT: Minder eten of meer cardio of beide...
Daar dacht ik idd ook al aan maar ik had dus gelezen dat als je echt ver onder je caloriebehoefte zit dat je een veel langzamer metabolisme krijgt en aangezien ik 3 maanden lang zo weinig at dacht dat ik dan juist meer moest eten om weer uit dat langzame metabolisme te komen. Want het lijkt me nog steeds sterk dat ik nog minder moet eten aangezien ik zo’n 1000kcal per training verbrand
 
Dit lijkt me uitermate sterk
Ik snap dat je dit denkt maar ik heb een goed sporthorloge die mijn hartslag meet o.a. en ik train met een hoge intensiteit
 
Daar dacht ik idd ook al aan maar ik had dus gelezen dat als je echt ver onder je caloriebehoefte zit dat je een veel langzamer metabolisme krijgt en aangezien ik 3 maanden lang zo weinig at dacht dat ik dan juist meer moest eten om weer uit dat langzame metabolisme te komen. Want het lijkt me nog steeds sterk dat ik nog minder moet eten aangezien ik zo’n 1000kcal per training verbrand
Je let teveel op onzinnigheden als bmr en hoeveel je verbrand volgens een of andere fancy app. Het is simpel, track je macros, val je niet af dan meer cardio of minder eten of beide tot je wel weer afvalt.
 
Ik snap dat je dit denkt maar ik heb een goed sporthorloge die mijn hartslag meet o.a. en ik train met een hoge intensiteit
De meeste accurate sporthorloge zit er gemiddeld 27% omhoog of omlaag naast dus ook dit is onzin helaas.
 
Laatst bewerkt:
goedemiddag forum, ik train nu 4 maanden in de sportschool omdat ik wil afvallen. Ik begon op 85kg en ben nu 75kg maar helaas sinds 3 weken val ik niet meer af. Ik ben iets minder cardio gaan doen en meer met gewichten aangezien ik volgens mijn sporthorloge meer calorieën verbrand dan op de fiets (ook omdat ik gewichtheffen langer vol houdt). Volgens MyFitnessPal zou ik 0,8kg per week moeten kwijtraken mits ik me aan mijn calorieën en macros houdt. Ik houd me al 4 maanden aan mijn calorieën en macros maar sinds deze maand gaat er gewoon niks meer af maar ik kom juist in spiermassa aan terwijl ik juist droog wil worden. In de eerste 3 maanden verhongerde ik mij zelf door maar 1000/1100 calorieën op een dag te eten. En sinds begin januari eet ik 1900kcal per dag terwijl dit nog steeds onder mijn calorie behoefte zit zou ik toch moeten afvallen? Ik fitness 5x per week en tijdens het fitnessen gooi ik alles er uit wat er in me zit zonder resultaat blijkbaar.

Weet iemand hoe ik alsnog van die kilos afkom?
Want afvallen hoort eigenlijk simpel te zijn “zit onder je caloriebehoefte en je valt af” blijkbaar niet bij mij..
Btw: volgens mijn weegschaal heb ik een bmr van 1709
Alvast bedankt!💪🏻
Ben je een vrouw of man?
Als er al vier maanden niets af gaat zit je niet in een calorietekort.
Hoe weet je überhaupt dat je spiermassa zou aankomen?
 
goedemiddag forum, ik train nu 4 maanden in de sportschool omdat ik wil afvallen. Ik begon op 85kg en ben nu 75kg maar helaas sinds 3 weken val ik niet meer af. Ik ben iets minder cardio gaan doen en meer met gewichten aangezien ik volgens mijn sporthorloge meer calorieën verbrand dan op de fiets (ook omdat ik gewichtheffen langer vol houdt). Volgens MyFitnessPal zou ik 0,8kg per week moeten kwijtraken mits ik me aan mijn calorieën en macros houdt. Ik houd me al 4 maanden aan mijn calorieën en macros maar sinds deze maand gaat er gewoon niks meer af maar ik kom juist in spiermassa aan terwijl ik juist droog wil worden. In de eerste 3 maanden verhongerde ik mij zelf door maar 1000/1100 calorieën op een dag te eten. En sinds begin januari eet ik 1900kcal per dag terwijl dit nog steeds onder mijn calorie behoefte zit zou ik toch moeten afvallen? Ik fitness 5x per week en tijdens het fitnessen gooi ik alles er uit wat er in me zit zonder resultaat blijkbaar.

Weet iemand hoe ik alsnog van die kilos afkom?
Want afvallen hoort eigenlijk simpel te zijn “zit onder je caloriebehoefte en je valt af” blijkbaar niet bij mij..
Btw: volgens mijn weegschaal heb ik een bmr van 1709
Alvast bedankt!💪🏻
Als beginner kan je spiermassa aanmaken EN vet verliezen.

Wellicht dat de weegschaal niet daalt, omdat je vet verliest en spiermassa opbouwt. 1900 kcal met 75kg is toch krap al helemaal als je ook nog eens 5x pw intensief sport.

Merk je in de spiegel dat je afgelopen 3 weken wel meer lijnen ziet in je fysiek?
 
Als beginner kan je spiermassa aanmaken EN vet verliezen.

Wellicht dat de weegschaal niet daalt, omdat je vet verliest en spiermassa opbouwt.
Dan ben je toch echt wel aan een immens traag tempo aan het cutten. Vet verliezen gaat veel sneller dan spiermassa ontwikkelen. Moest je in een cut nog wat spiermassa kunnen opbouwen zou je gewicht alsnog moeten zakken, zeker na vier maanden.
 
Dan ben je toch echt wel aan een immens traag tempo aan het cutten. Vet verliezen gaat veel sneller dan spiermassa ontwikkelen. Moest je in een cut nog wat spiermassa kunnen opbouwen zou je gewicht alsnog moeten zakken, zeker na vier maanden.
Hij gaf aan dat het probleem was dat ie afgelopen 3 weken niet meer afvalt. Hij is 4 maanden bezig en in die periode 10kg kwijt geraakt, sinds 3 weken stagneert het dramatisch.

Het is ook lastig om een oordeel te geven zonder foto's, dus TS om een zgm antwoord te krijgen drop je even een foto blur je gezicht weg om anoniem te blijven. ✌️
 
Vind je het heel gek dat je na zo'n idioot crashdieet opeens stagneert in het afvallen? 1100kcal is echt bizar om mee te beginnen. Met je huidige dieet met slechts 200kcal boven je BMR ga je ook echt geen spiermassa hebben opgebouwd hoor, ook niet als je weegschaal en horloge dat zeggen.
Ik raad je aan om op dit forum eens de stickies met betrekking tot voeding en training te lezen.
 
1. Als je niet afvalt dan zit je bijna per definitie niet onder je caloriebehoefte;
2. Het is me onduidelijk waarom je geen spiermassa zou willen. Je bent gestopt met cardio en geeft je lichaam wel het signaal om spieren te behouden en/of op te bouwen. Met een kcal evenwicht of tekort is dat opbouwen vrij rap afgelopen;
3. Als je al een paar weken niet afvalt kan je je kcals verlagen met 200 en dan kijken wat er in een week gebeurd;
4. Horloges en apps zijn benaderingen.

Succes!
 
Ben je een vrouw of man?
Als er al vier maanden niets af gaat zit je niet in een calorietekort.
Hoe weet je überhaupt dat je spiermassa zou aankomen?
Volgens mij kan je mijn gegevens zien op mijn account, ik ben 20 jaar en 75kg en ik ben al 4 maanden aan het sporten en alleen deze 4 weken gaat er niks af. Ik weet door mijn weegschaal dat ik in spiermassa ben aangekomen.
 
Back
Naar boven