MuscleMeat

Aantal vragen rondom krachttraining

Bezoekers in dit topic

J.

Cool Novice
Lid geworden
11 mei 2021
Berichten
52
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hallo,

Ik hanteer nu een trainingschema (split) waarin ik bijhoud hoeveel herhalingen ik heb gedaan, en met hoeveel gewicht.

Echter vraag ik mijzelf af of het wel zo slim is om precies het schema op te volgen.

Dit omdat ik het schema nooit letterlijk kan volgen. Ik train bij de basic fit en vaak zijn daar al veel apparaten bezet, waardoor ik dus niet de volgorde bij kan houden van het schema qua oefeningen. Dit zorg er voor dat het nut van een schema (in de zin van het volgen van het aantal herhalingen+ gewicht) minder effectief word.

Voorheen trainde ik op gevoel, wel met een schema (spiergroepen) en ook noteerde ik het aantal kilo / herhalingen. Dit gebruikte ik dan als richtlijn.
Vaak trainde ik in de richting van spierfalen.

Mijn vraag is dus, letterlijk het schema opvolgen (herhalingen / gewicht) of niet.

Ook merk ik dat mijn linker schouder minder sterk is dan mijn rechter schouder. Dit merk ik overigens alleen bij de oefeningen zoals de lateral raise.

Wat is handig om te doen, gewoon beide trainen richting spierfalen, ookal heeft de ene arm meer herhalingen nodig dan de ander of?



Hopelijk kunnnen julie mij verder helpen!

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
Waarom train je niet wat zwaarder? Gewoon iedere training een beetje ophogen
 
Schema en volgorde van oefeningen aan houden. Anders heeft bijhouden niet zo veel zin.
Gewoon wachten tot het toestel vrij is. En vragen hoeveel setjes iemand nog moet of vragen of je om en om kunt doen.
Trainen moet je goed doen, niet snel.
 
  • Like
Waarderingen: J.
Hallo,

Ik hanteer nu een trainingschema (split) waarin ik bijhoud hoeveel herhalingen ik heb gedaan, en met hoeveel gewicht.

Echter vraag ik mijzelf af of het wel zo slim is om precies het schema op te volgen.

Dit omdat ik het schema nooit letterlijk kan volgen. Ik train bij de basic fit en vaak zijn daar al veel apparaten bezet, waardoor ik dus niet de volgorde bij kan houden van het schema qua oefeningen. Dit zorg er voor dat het nut van een schema (in de zin van het volgen van het aantal herhalingen+ gewicht) minder effectief word.

Voorheen trainde ik op gevoel, wel met een schema (spiergroepen) en ook noteerde ik het aantal kilo / herhalingen. Dit gebruikte ik dan als richtlijn.
Vaak trainde ik in de richting van spierfalen.

Mijn vraag is dus, letterlijk het schema opvolgen (herhalingen / gewicht) of niet.

Ook merk ik dat mijn linker schouder minder sterk is dan mijn rechter schouder. Dit merk ik overigens alleen bij de oefeningen zoals de lateral raise.

Wat is handig om te doen, gewoon beide trainen richting spierfalen, ookal heeft de ene arm meer herhalingen nodig dan de ander of?



Hopelijk kunnnen julie mij verder helpen!

Groeten,
Als je push dag begint met bankdrukken en je kunt net zoveel drukken als je bankdrukken je laatste oefening is train je hard genoeg.

Als een machine bezet is vraag je gewoon of ie om en om wilt doen, vaak plateloaded of met een pin doet niemand moeilijk.

Enigste manier om Progressive overload te kunnen hanteren is om elke keer hetzelfde te doen zodat je net 1 rep meer kunt of wellicht meer gewicht.

Altijd beginnen met je zwakke kant en net zoveel reps doen met je sterke kant dan trekt dit wel bij.
 
Back
Naar boven