Fitness Seller

On-ervaren. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

verdeel je die 500gram wokgroente dan ook over de 5 prepmeals of gewoon bij elke maaltijd zak wok erin en gaan
Ik koop meestal 400gr groente en dan voor 2 dagen, maar kan ook voor 1 keer. Ligt eraan wat je doel is.
 
verdeel je die 500gram wokgroente dan ook over de 5 prepmeals of gewoon bij elke maaltijd zak wok erin en gaan
Eat your vegetables! Gewoon je dagelijkse minstens 250g groente pakken.

En wat Chris1989 (en ik ook) zegt: ga je niet te hard en ben je niet al erg licht?
 
Maximaal 1% gewicht per week word er gezegd, je bent nu in 2 weken 3,8% afgevallen dus je gaat bijna dubbel zo snel dan maximaal word aangeraden op een gewicht wat al onder je lengte (-1m) zit. Dat vind ik nogal hard gaan eerlijk gezegd.

Doe wat jezelf fijn vind, maar wie te snel afvalt heeft een grotere kans op terugval in de periode na de cut en sowieso is gewicht vasthouden na zo'n periode veel lastiger dan de cut an sich.

Maar wat wil je?
- Ben je een gast die extreem serieus en gediciplineerd als een militair zijn leven kan leiden of ben je iemand die kort vol gas gaat en dan weer vaak alles los laat?
- Wil je tijdens de cut compleet voor je doel gaan of wil je leren eten zodat je voor je gevoel op cut/maintanance en bulk de core dingen altijd hetzelfde kunt blijven eten?


Deze had ik op een ander topic staan die voor jou mogelijk ook toepasbaar is, 10% VP is je einddoel, maar je mist de mijlpalen voor elke periode.

Ik vond laatst een expert die zei dat hij nog nooit iemand had gezien die na een afvalperiode van langer dan 12 weken (8-12 weken is aan te raden als periode) niet een groot deel van het verloren gewicht terugviel in de periode daarna. Ik denk zelf dat hij misschien wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Edit:
MyFitnessPal is gewoon een zeer goede app, alles wat mis gaat is de mens aan de knoppen ;)

natuurlijk wil een het volhouden, om op de gezonde manier te blijven groeien.

Om terug te komen op het droog worden, ik wil nu nog 1 keer in mijn leven maximaal droog getraind zijn op de natty manier. daarna is het doel om geleidelijk groter te worden dan zal het stukje blokjesbuik wegvallen.

om antwoord te geven op de boven gestelde vraag; hoe gedisciplineerder hoe beter , rust en regelmaat werkt voor mij het beste . ik heb ook geen enkel probleem met bijv. saai en simpel eten.
Luik los en scheppen.

ik ben al heel erg blij met alle reacties op dit forum. ik probeer hier ook een beetje de fundering onder de knie te krijgen zodat ik fatsoenlijk kan bouwen met de informatie blokken die ik hier aangereikt krijg.
 
Eat your vegetables! Gewoon je dagelijkse minstens 250g groente pakken.

En wat Chris1989 (en ik ook) zegt: ga je niet te hard en ben je niet al erg licht?
is het toegestaan om bijvoorbeeld in dit topic een schema van de bodyblog te plaatsen >?
 
Je zou eens in de link van de sticky kunnen kijken naar de excel sheet.
Like hoor voor je reactie, maar het begint hier al te kriebelen als ik dat excel sheet zie, we leven in 2022 en zelfs gratis app's zijn beter en gemakkelijker. Om maar 1 van de vele voorbeelden te noemen - scannen van streepjescodes ;)
niet meer in boter bakken
Niets mis met een beetje boter, je moet toch aan je vetten komen, ik moet er niet aan denken om een mooi biefstuk in olie te bakken :D
Ik koop meestal 400gr groente en dan voor 2 dagen, maar kan ook voor 1 keer. Ligt eraan wat je doel is.
Hier 400g per dag voor de lunch met kipblokjes van musclemeat. Als je dit lekker kruid met wat zout en chili dan zorgt het volume ervoor dat je vol zit en doordat er niet veel carbs in zitten voel ik mij meer gefocust op het werk (geen after dinner dip), hierdoor kan ik met het avondeten en in de avond de carbs pakken waar ik dan vaak naar crave.... win win.
Om terug te komen op het droog worden, ik wil nu nog 1 keer in mijn leven maximaal droog getraind zijn op de natty manier
Oke als een soort rush naar een trouwdag datum? Dat kan natuurlijk ook en als je je bewust bent van de nadelen en gevolgen dan is daar helemaal niks mis mee. We zeggen het steeds omdat veel mensen allemaal kromme redenen geven aan dit verval nadien en dat is natuurlijk niet fair.
hoe gedisciplineerder hoe beter , rust en regelmaat werkt voor mij het beste . ik heb ook geen enkel probleem met bijv. saai en simpel eten.
Voor de rush snap ik dit, werkt ook vaak het beste, weinig nadenken gewoon doen.

daarna is het doel om geleidelijk groter te worden dan zal het stukje blokjesbuik wegvallen.
In combinatie met doel 1 gaat dit natuurlijk over meer dan een paar maanden, eerder voornemen voor de komende jaren. Heb je dan ook nog steeds geen probleem met jarenlang saai en simpel eten? ;)

Weer een gewetensvraag want iemand die 107kg kan wegen, zal imo toch stiekem wel van het ongezonde/veel eten houden haha (myself included). Je kunt beter hiermee leren werken, dan het wegstoppen en een keer tot uitbarsting komt.

Met een gezin is los eten van de rest natuurlijk voor een korte tijd mogelijk, maar wat natuurlijk voor de lange termijn goed zou zijn voor het hele gezin is dat je leert koken voor jullie allemaal. Aardappel - groente - vlees, rijst gerecht, pasta gerecht moet gewoon allemaal kunnen met normale Kcal. Niets fijner dan met het hele gezin van het diner kunnen genieten denk ik dan

1645277864837.png
 
Laatst bewerkt:
Oke als een soort rush naar een trouwdag datum? Dat kan natuurlijk ook en als je je bewust bent van de nadelen en gevolgen dan is daar helemaal niks mis mee. We zeggen het steeds omdat veel mensen allemaal kromme redenen geven aan dit verval nadien en dat is natuurlijk niet fair.

Voor de rush snap ik dit, werkt ook vaak het beste, weinig nadenken gewoon doen.


In combinatie met doel 1 gaat dit natuurlijk over meer dan een paar maanden, eerder voornemen voor de komende jaren. Heb je dan ook nog steeds geen probleem met jarenlang saai en simpel eten? ;)

Weer een gewetensvraag want iemand die 107kg kan wegen, zal imo toch stiekem wel van het ongezonde/veel eten houden haha (myself included). Je kunt beter hiermee leren werken, dan het wegstoppen en een keer tot uitbarsting komt.

Met een gezin is los eten van de rest natuurlijk voor een korte tijd mogelijk, maar wat natuurlijk voor de lange termijn goed zou zijn voor het hele gezin is dat je leert koken voor jullie allemaal. Aardappel - groente - vlees, rijst gerecht, pasta gerecht moet gewoon allemaal kunnen met normale Kcal. Niets fijner dan met het hele gezin van het diner kunnen genieten denk ik dan

Nee.. Het is natuurlijk de bedoeling om straks zo gevarieerd mogelijk te gaan eten, en idd u heeft gelijk ik hield vroeger van hoe vetter hoe beter. Het liefst die bal van de Shell wegspoelen met een fles olieHoorn Mayo. Pakken koeken en zakken snoep. En natuurlijk geen beweging.
Laat staan de alchol die er in ging op dagelijks nivieau.

Ik ga eens een aantal dingen proberen die jullie mij als advies gegeven hebben. En daar is mee aan de slag.
ALLEN tot zover bedankt voor de reacties en hulp op afstand 👍✌
 
verdeel je die 500gram wokgroente dan ook over de 5 prepmeals of gewoon bij elke maaltijd zak wok erin en gaan
5? Maximaal 2. Eet je groenten. Ik eet rustig een halve zak of meer. Berg kipfilet erbij en dan geen honger, maar wel een vol bord.

Sowieso is mijn eigen motto wel een beetje dat je het lekker moet maken. Ik heb vandaag 15km hardgelopen en na een goed ontbijt nu geen lunch (banaantje genomen en een blik monster) maar straks wel een heel grote pizza tonijn. En dan ook geen gezeik over kaas of kcals. Ik eet het vandaag niet meer bij. En die pizza maakt het allemaal beter vol te houden. (Het hardlopen was trouwens 1700kcal, dus daarmee kom je sowieso een eind.

Morgen weer met genoeg energie de gym in op die manier.
 
5? Maximaal 2. Eet je groenten. Ik eet rustig een halve zak of meer. Berg kipfilet erbij en dan geen honger, maar wel een vol bord.

Sowieso is mijn eigen motto wel een beetje dat je het lekker moet maken. Ik heb vandaag 15km hardgelopen en na een goed ontbijt nu geen lunch (banaantje genomen en een blik monster) maar straks wel een heel grote pizza tonijn. En dan ook geen gezeik over kaas of kcals. Ik eet het vandaag niet meer bij. En die pizza maakt het allemaal beter vol te houden. (Het hardlopen was trouwens 1700kcal, dus daarmee kom je sowieso een eind.

Morgen weer met genoeg energie de gym in op die manier.
Hoeveel kcal moet je dan in totaal vandaag?
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Het liefst die bal van de Shell wegspoelen met een fles olieHoorn Mayo. Pakken koeken en zakken snoep. En natuurlijk geen beweging.
Qua gewicht is die branche ook wel echt een ramp. Ik heb ook een tijd vrachtwagenchauffeur + sport + mealpreppen gecombineerd en het is verdacht lastig.
De ene dag sta je om 01:30u langs je bed, de andere dag om 0300 dan weer om 0530. De ene keer ben je om 1500u klaar, dan weer om 1700u met pech soms pas om 2200u.
Heb je te weinig eten bij? Zul je langs de pomp moeten... En daar gaat het al fout. Met wat geluk vind je een banaan maar vaak genoeg kun je ook niet veel anders dan een broodje crap pakken of chips/snoep.

De ene dag beweeg je vrij veel, als ik bijv. de bakwagen + ahw moest lossen bij een DC waar je ver moest lopen dan liep je makkelijk 20.000 stappen op een dag. De andere dag zit je alleen maar te wachten in de wagen totdat je eens een keer mag lossen.

Wat ik na een tijdje deed was gewoon alles meenemen, ontbijt #1, ontbijt #2, lunch en zelfs m'n avondeten ging in een bakkie koud mee de wagen op. Maar zodra je de habit hebt om regelmatig wat bij de pomp te pakken ben je gewoon de lul. Doordat, in mijn geval, de wekker vaak al ging rond 0300u en je dan door moest werken tot uur of 1900u, eet je ook eerder 4 maaltijden dan 3.

Ik ging ontbijten voordat ik ging werken of zodra je op de snelweg zit, wat in de praktijk eigenlijk gewoon een nacht snack is. Daarna ga je voor de 2e keer ontbijten rond 0900u, dan sta je dus al ruim 6 uur langs je bed (normaal eten mensen wanneer ze een uur of 5-6 wakker zijn hun lunch). Daarna ga je nog eens rond een uur of 1300u lunchen en dan eet je nog ergens in de avond je diner. Met de wekker die gaat om 0300u en je komt eens thuis ergens tussen 1700u en 2200u heb je gewoon 4 eet momenten op een dag. Wat op gewicht blijven, zelfs met fatsoenlijke maaltijden best een forse uitdaging maakt. Dat vond ik zelf het grootste probleem met gewicht + logistiek.

Geen flauw idee wanneer je moet beginnen. Geen flauw idee wanneer je eens thuis komt, zelfs halverwege de werkdag had je bij ons geen flauw idee. Aangezien het altijd kan gebeuren dat je 6 uur staat te wachten voordat je eens een keer mag lossen of dat je nog "even" halverwege de middag op en neer naar Kleve moet.

Qua sport vond ik net zo'n ramp. Nam vaak hardloop kleding/schoenen mee om in mijn verplichte rusttijd maar rondjes te gaan rennen over een parkeerplaats. Had een yoga matje bij om achter in de wagen te leggen voor wat oefeningen. Stapelde pallets op voor dips en elevated push-ups. Gebruikte de laadklep voor bulgarian split squats. Opzich werkte dat wel enigszins maar niet echt geweldig. De enige dagen dat ik echt reliable kon trainen waren zaterdag en zondag, waarvan zaterdag altijd een beetje een halve trainingsdag was omdat je het belachelijke slaaptekort van de hele werkweek in aan het halen was die dag.

Ik vond eten managen vooral op de werkdagen die richting de 15 uur gingen echt heel erg moeilijk. De vermoeidheid pakt je op een gegeven moment zo hard aan dat ik alleen maar wilde eten, liefst simpele koolhydraten (dat is overigens ook de rede waarom veel mensen 's avonds op de bank veel eten, ze worden moe en neigen dan naar koolhydraatrijk eten). Dus op dat soort dagen was je met pech gewoon 5-6 uur aan het vechten om niet ergens iets te gaan eten.
 
Laatst bewerkt:
Qua gewicht is die branche ook wel echt een ramp. Ik heb ook een tijd vrachtwagenchauffeur + sport + mealpreppen gecombineerd en het is verdacht lastig.
De ene dag sta je om 01:30u langs je bed, de andere dag om 0300 dan weer om 0530. De ene keer ben je om 1500u klaar, dan weer om 1700u met pech soms pas om 2200u.
Heb je te weinig eten bij? Zul je langs de pomp moeten... En daar gaat het al fout. Met wat geluk vind je een banaan maar vaak genoeg kun je ook niet veel anders dan een broodje crap pakken of chips/snoep.

De ene dag beweeg je vrij veel, als ik bijv. de bakwagen + ahw moest lossen bij een DC waar je ver moest lopen dan liep je makkelijk 20.000 stappen op een dag. De andere dag zit je alleen maar te wachten in de wagen totdat je eens een keer mag lossen.

Wat ik na een tijdje deed was gewoon alles meenemen, ontbijt #1, ontbijt #2, lunch en zelfs m'n avondeten ging in een bakkie koud mee de wagen op. Maar zodra je de habit hebt om regelmatig wat bij de pomp te pakken ben je gewoon de lul. Doordat, in mijn geval, de wekker vaak al ging rond 0300u en je dan door moest werken tot uur of 1900u, eet je ook eerder 4 maaltijden dan 3.

Ik ging ontbijten voordat ik ging werken of zodra je op de snelweg zit, wat in de praktijk eigenlijk gewoon een nacht snack is. Daarna ga je voor de 2e keer ontbijten rond 0900u, dan sta je dus al ruim 6 uur langs je bed (normaal eten mensen wanneer ze een uur of 5-6 wakker zijn hun lunch. Daarna ga je nog eens rond een uur of 1300u lunchen en dan eet je nog ergens in de avond je diner. Met de wekker die gaat om 0300u en je komt eens thuis ergens tussen 1700u en 2200u heb je gewoon 4 eet momenten op een dag. Wat op gewicht blijven, zelfs met fatsoenlijke maaltijden best een forse uitdaging maakt. Dat vond ik zelf het grootste probleem met gewicht + logistiek.

Geen flauw idee wanneer je moet beginnen. Geen flauw idee wanneer je eens thuis komt, zelfs halverwege de werkdag had je bij ons geen flauw idee. Aangezien het altijd kan gebeuren dat je 6 uur staat te wachten voordat je eens een keer mag lossen of dat je nog "even" halverwege de middag op en neer naar Kleve moet.

Qua sport vond ik net zo'n ramp. Nam vaak hardloop kleding/schoenen mee om in mijn verplichte rusttijd maar rondjes te gaan rennen over een parkeerplaats. Had een yoga matje bij om achter in de wagen te leggen voor wat oefeningen. Stapelde pallets op voor dips en elevated push-ups. Gebruikte de laadklep voor bulgarian split squats. Opzich werkte dat wel enigszins maar niet echt geweldig. De enige dagen dat ik echt reliable kon trainen waren zaterdag en zondag, waarvan zaterdag altijd een beetje een halve trainingsdag was omdat je het belachelijke slaaptekort van de hele werkweek in aan het halen was die dag.

Ik vond eten managen vooral op de werkdagen die richting de 15 uur gingen echt heel erg moeilijk. De vermoeidheid pakt je op een gegeven moment zo hard aan dat ik alleen maar wilde eten, liefst simpele koolhydraten (dat is overigens ook de rede waarom veel mensen 's avonds op de bank veel eten, ze worden moe en neigen dan naar koolhydraatrijk eten). Dus op dat soort dagen was je met pech gewoon 5-6 uur aan het vechten om niet ergens iets te gaan eten.
Erg herkenbaar. Ik kwam doordeweeks nooit thuis en vond de restaurants te duur of smakeloos. Uiteindelijk zat ik dagelijks aan een kg spagethi met zak kaas en dan vaak savonds laat rond de klok van 22.00 . In de magnetron en klaar. Schuiven en slapen.. Gelukkig hebben we dat veranderd 👌👍
 
Erg herkenbaar. Ik kwam doordeweeks nooit thuis en vond de restaurants te duur of smakeloos. Uiteindelijk zat ik dagelijks aan een kg spagethi met zak kaas en dan vaak savonds laat rond de klok van 22.00 . In de magnetron en klaar. Schuiven en slapen.. Gelukkig hebben we dat veranderd 👌👍
Ahh, internationaal transport? Als je niet thuis komt en helemaal afhankelijk bent van eten langs de weg ben je uberhaupt compleet fucked qua dieet.
Vooral als je graag eet en redelijk makkelijk aan komt... En al helemaal als je het dan ook nog lekker vindt om na je werk lekker een pilsje open te trekken.

Wat in mijn ogen helemaal logisch is, bent de hele week in je uppie op pad en werkt vaak ruim 60 uur per week. Dus zo'n lekkere koude goudgele rakker gaat er dan wel in.
Heb zelf ook een aantal overnachtingsritten gereden (Eindhoven --> Groningen. Slapen bij Dr. Oetker en dan de dag erna via Duitsland terug) en dan zat je 's avonds met 1-2 collega's ook altijd wel een paar biertjes te drinken.

Mocht je die rit iedere week hebben en die gewoonte vasthouden dan ga je dat snel terug zien in de maat van je kleding.
 
Wat in mijn ogen helemaal logisch is, bent de hele week in je uppie op pad en werkt vaak ruim 60 uur per week. Dus zo'n lekkere koude goudgele rakker gaat er dan wel in.
Heb zelf ook een aantal overnachtingsritten gereden (Eindhoven --> Groningen. Slapen bij Dr. Oetker en dan de dag erna via Duitsland terug) en dan zat je 's avonds met 1-2 collega's ook altijd wel een paar biertjes te drinken.

Mocht je die rit iedere week hebben en die gewoonte vasthouden dan ga je dat snel terug zien in de maat van je kleding.
Ik deed het dus ook voornamelijk op binnenland lange dagen. Vaak met 1of 2 collegas en dan paar drinken idd. 😂. Gelukkig die duivelse gele jongens afgezworen. 😅✌
 
Yip. Ik heb eerst nog een bak isey caramel zeezout skyr tegoed. Daarna nog 1800 kcal tekort 🤣
Mega jaloers.. Ik moet maar op tyd naar bed vandaag 😂
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-02-19-18-50-17-917_com.myfitnesspal.android.jpg
    Screenshot_2022-02-19-18-50-17-917_com.myfitnesspal.android.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 52
Back
Naar boven