Fitness Seller

Rick's homegym log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zo 20 feb 2022 (2 weken post-blessure)

Zwelling is weg, fysio heeft een klein scheurtje in de binnenband en een klein scheurtje in de kruisband gediagnosticeerd. Overdag is de pijn nu 1 à 2 uit 10. Moet over een week of twee helemaal pijnvrij zijn.

Ik mag op de echo bike en unilateraal leg curl/leg extension wat bewegen tot pijnscore 4 tijdens de training, zolang het daarna maar weer afzakt. Vandaag tijdens de trainingssessie van m'n vriendin ~20min op de echo bike gezeten en wat leg extensions met 2,5kg gedaan. Is allemaal goed te doen.

Voetbal is de komende 9 maanden een no-go omdat het zo'n pivot en acceleratie/deceleratie sport is.
 
Di 1 mrt 2022 (3 weken post-blessure)

Weinig bijzonders te loggen sinds vorige week. Pijn is vrijwel weg en speelt alleen op als ik te lang in dezelfde houding zit of lig. Lopen, staan en traplopen gaat allemaal prima en de krukken zijn niet meer nodig. Afgelopen week 3x beetje losgefietst op de echo bike en wat lichte leg extensions. Leg curls irriteert nog steeds een beetje omdat aan het begin van de ROM toch een overstrekking van het kniegewricht is.

Afgelopen weekend was ik twee dagen grieperig en ben ik maandagochtend voorafgaand aan de werkdag positief getest. Inmiddels ben ik al wel weer vrijwel de oude en is mijn nachtrust en eetlust ook weer terug. Al met al viel dat gelukkig wel mee en als ik het dan toch moest krijgen, dan maar tijdens een blessure.
 
Valt idd dan gelukkig mee als je het krijgt tijdens de blessure.
Upperbody kan je toch wel gewoon trainen?
 
Upperbody kan je toch wel gewoon trainen?
Dat is zo en ga ik zeker ook snel weer doen.

Afgelopen weken sliep ik slecht door de knie en vond ik het ook wel even lekker om van mezelf niet te moeten trainen.
 
Ma 28 mrt 2022 (7 weken post-blessure)

Afgelopen maand ±3 keer per week getraind. Vooral cardio op echo bike, licht unilateraal leg curl/extension en regulier UB werk op somewhat gebruikelijke intensiteit en load. Squat en hinge bewegingen zijn under (lichte) load nog niet pijnvrij maar kan ik langzaam wel weer aan beginnen. Laatste tijd veel avonden bezig geweest met vrijwilligerswerk i.p.v. trainen. Dat is over ongeveer vier weken voorbij, tegen die tijd maar weer iets meer aandacht en structuur voor trainingen creëren.
 
Za 7 mei 2022 (12 weken post-blessure)

Warming up
3min steady state Echo bike

SSB beltless
Opwerken naar 3x8x50kg

Dumbell bench
3x12x22,3kg

Superset dumbell seal toe
3x12x22,3kg

Leg curls
3x12x20kg

Vrijwilligerswerk project zit erop en knie herstelt langzaam, er is weer tijd en motivatie om te trainen. Langzaam bouwen en focus op uitvoering, dit gewicht is bij SSB goed en pijnloos op diepte te brengen.

Zit voor de komende tijd aan een hypertrofie schema te denken. Plan is om wel ff stukje te cutten en wat conditiewerk toe te voegen, shape is er afgelopen tijd niet beter op geworden.
 
Goed herstel gewenst man! Steady en slow wins the race
 
Wo 11 mei 2022

Squat
Opwerken naar 3x8x70

OHP
Opwerken naar 3x8x45

Seal row
3x12x22,7

Superset Leg extension
3x20x30

Had afgelopen dagen beetje reactie in m’n knie, 1 à 2 dagen later getraind dan ik had gewild. Low bar squat ging wel goed vandaag, kon met 70kg op diepte komen zonder al te veel pijn.
 
Wo 11 mei 2022

Squat
Opwerken naar 3x8x70

OHP
Opwerken naar 3x8x45

Seal row
3x12x22,7

Superset Leg extension
3x20x30

Had afgelopen dagen beetje reactie in m’n knie, 1 à 2 dagen later getraind dan ik had gewild. Low bar squat ging wel goed vandaag, kon met 70kg op diepte komen zonder al te veel pijn.
En als je niet tot diepte geraakt squat je voorlopig toch gewoon hoog. Da's beter dan niet squatten. 🙂
 
Do 12 mei 2022

Bench TnG
Opwerken naar 3x8x65

Pin squat
Opwerken naar 3x10x60

Dumbell bench
3x18x20,4

Dumbell chest flye
2x20x11,3

Pin squats iets boven parallel gedaan, ochtend erna geen reactie in knie:)
 
Do 12 mei 2022

Bench TnG
Opwerken naar 3x8x65

Pin squat
Opwerken naar 3x10x60

Dumbell bench
3x18x20,4

Dumbell chest flye
2x20x11,3

Pin squats iets boven parallel gedaan, ochtend erna geen reactie in knie:)
Nice! Tzt de ROM langzaam vergroten met de pin Squats is de aanpak lijkt me..?
 
Gefeliciteerd met je verjaardag kerel! Geniet van de dag :cool:
 
Wo 18 mei 2022

Deadlift
Opwerken naar 3x8x110

CGBP
Opwerken naar 3x10x60

High incline DB bench
18x16
2x12x16

DB lat raise
2x12x9

Janken om wat er over is van m'n werkcapaciteit. Was trouwens ook 25 graden / 59% luchtvochtigheid in de gym.
 
Back
Naar boven