Fitness Seller

Extra supplementen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen,

Ik neem eigenlijk alleen:
- Whey proteine
- Creatine
- Omega 3
- vitamine d

Zijn er nog meer supplementen die jullie zelf aanraden. Ik ga over een week beginnen met een clean bulk.

En wat is bijvoorbeeld je mening over 1x in de week pre workout? Dit neem ik niet, maar zat ik over na te denken.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Pre wo gewoon proberen als je wil, word je hoogstens resistent tegen na verloop van tijd.

Zou er nog een multi vitamine bij doen just in case en magnesium (kan ook zma maar dan moet je uitkijken met zink als je ook multi gebruikt).
Indien gewenst nog een gewrichtsbeschermer als glucosamine.
Dat zijn wel de basics denk ik
 
Supplementen vormen een toevoeging waar jij tekort in schiet met jou voeding schema. Whey en omega 3 kan je verwijderen indien je genoeg eiwitten uit andere voeding haalt en omega 3 zit in vette vis.

Indien je geen groente fruit eet kan je een vitamine pil nemen. Wanneer je weinig zuivel eet kan je wellicht magnesium/zink extra nemen, maar wederom dit zijn de puntjes op de i.

Supplementen gaan niet het verschil uitmaken. Jou voeding icm met jou trainingen zijn doorslaggevend. Of je nou wel of geen creatine neemt maak heel weinig uit.
 
Supplementen vormen een toevoeging waar jij tekort in schiet met jou voeding schema. Whey en omega 3 kan je verwijderen indien je genoeg eiwitten uit andere voeding haalt en omega 3 zit in vette vis.

Indien je geen groente fruit eet kan je een vitamine pil nemen. Wanneer je weinig zuivel eet kan je wellicht magnesium/zink extra nemen, maar wederom dit zijn de puntjes op de i.

Supplementen gaan niet het verschil uitmaken. Jou voeding icm met jou trainingen zijn doorslaggevend. Of je nou wel of geen creatine neemt maak heel weinig uit.
Naar ik weet moet je vrij veel vette vis eten om je omega 3 te halen. Zeker als je gekweekte vis (bijv. zalm wat vrijwel alleen maar in de supermarkt ligt) eet
Sowieso is het nog wat gecompliceerder met alle verschillende types :o
 
Naar ik weet moet je vrij veel vette vis eten om je omega 3 te halen. Zeker als je gekweekte vis (bijv. zalm wat vrijwel alleen maar in de supermarkt ligt) eet
Sowieso is het nog wat gecompliceerder met alle verschillende types :o
1,6g uit 100g Makreel oa
 
Naar ik weet moet je vrij veel vette vis eten om je omega 3 te halen. Zeker als je gekweekte vis (bijv. zalm wat vrijwel alleen maar in de supermarkt ligt) eet
Sowieso is het nog wat gecompliceerder met alle verschillende types :o
Ruw gezegd elke dag 200gr vette vis heb 3000mg epa/dha, wat mijn dagelijkse target is. Ik eet dit dmv omega 3 caps aangezien ik vis niet zo lekker vind.
 
Ruw gezegd elke dag 200gr vette vis heb 3000mg epa/dha, wat mijn dagelijkse target is. Ik eet dit dmv omega 3 caps aangezien ik vis niet zo lekker vind.
3000mg Omega3 is niet 3000mg EPA/DHA
 
3000mg Omega3 is niet 3000mg EPA/DHA
Meen te herinneren dat er in de meeste vette vis 100gr / 1.5gr epa / dha gecombineerd in zat, dus 200gr vette vis zit je ruw gezegd aan die 3gr epa/dha combi.
 
uit 3000mg Visolie uit Makreel komt 1.2g EPA en 0.6g DHA.
Het DHA-gehalte verschilt trouwens per weefsel en orgaan, en is het hoogste in de hersenen en het oog.
 
Back
Naar boven