AndroidHealthClinic

Calorie-arme saus voor bij de rijst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Limonadesiroop

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2022
Berichten
43
Waardering
13
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
20%
Ik ga binnenkort voor het eerst beginnen met mealpreppen. Alleen heb ik liever een soort saus die ik bij de rijst, kip en groente kan doen zodat het niet zo droog wordt.

Heeft iemand een goede saus (het liefst pittig) die goed werkt voor bij het cutten?

Edit: hoeveel gram groente moet je hebben voor een avondmaaltijd?

Alvast dankjewel
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort voor het eerst beginnen met mealpreppen. Alleen heb ik liever een soort saus die ik bij de rijst, kip en groente kan doen zodat het niet zo droog wordt.

Heeft iemand een goede saus (het liefst pittig) die goed werkt voor bij het cutten?

Alvast dankjewel
Sauzen van de sponsor
 
Zoals je ziet zijn pittige sauzen meestal calorie arm(er).
 
Ik ga binnenkort voor het eerst beginnen met mealpreppen. Alleen heb ik liever een soort saus die ik bij de rijst, kip en groente kan doen zodat het niet zo droog wordt.

Heeft iemand een goede saus (het liefst pittig) die goed werkt voor bij het cutten?

Edit: hoeveel gram groente moet je hebben voor een avondmaaltijd?

Alvast dankjewel
De sauzen van de inproba bij de Jumbo. Kost een euro of 2 voor half liter volgens mij als ik me niet vergis 6 kcl per lepel ( 15ml) half uurtje voor het bakken lepel bij de kip. Peper en knoflook poeder. Laten trekken in de koelkast. Droog bakken eventueel lepel water tijdens bakken erbij. Kan ook over de rijst. Succes
 
De sauzen van de inproba bij de Jumbo. Kost een euro of 2 voor half liter volgens mij als ik me niet vergis 6 kcl per lepel ( 15ml) half uurtje voor het bakken lepel bij de kip. Peper en knoflook poeder. Laten trekken in de koelkast. Droog bakken eventueel lepel water tijdens bakken erbij. Kan ook over de rijst. Succes
 

Bijlagen

  • 16469379672794415513760087636575.jpg
    16469379672794415513760087636575.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 121
Ayvar (Turkse sambal)
Sambal mengen met gezeefde tomaten. Scheutje ketjap erdoor.
Japanse sojasaus
Engelse Mosterd (colman) brand lekker je bek uit.
Piri piri saus van lidl (15 kcal per 100ml)
Neem een goede kerrie masala (poeder) en mengen met wat yoghurt/kwark.
De zakjes dipsausmix van duyvis mengen met yoghurt.
Klinkt gek... simpele transparante saladedressing (ong 40 kcal per 100ml) is lekker bij rijst.
Kook je rijst eens in 1 deel water en 1 deel gezeefde tomaten met wat kruiden. Krijg je een soort risotto achtig iets.
Perziksaus.... gewoon perziken uit blik pureren met wat bouillon. Zalig ook bij kip.
 
Ayvar (Turkse sambal)
Sambal mengen met gezeefde tomaten. Scheutje ketjap erdoor.
Japanse sojasaus
Engelse Mosterd (colman) brand lekker je bek uit.
Piri piri saus van lidl (15 kcal per 100ml)
Neem een goede kerrie masala (poeder) en mengen met wat yoghurt/kwark.
De zakjes dipsausmix van duyvis mengen met yoghurt.
Klinkt gek... simpele transparante saladedressing (ong 40 kcal per 100ml) is lekker bij rijst.
Kook je rijst eens in 1 deel water en 1 deel gezeefde tomaten met wat kruiden. Krijg je een soort risotto achtig iets.
Perziksaus.... gewoon perziken uit blik pureren met wat bouillon. Zalig ook bij kip.

Waarom post jij nooit iets in het post je maaltijd topic?
Ga dit zeker eens proberen na mijn prep
 
Waarom post jij nooit iets in het post je maaltijd topic?
Ga dit zeker eens proberen na mijn prep
T is vaak simpelweg door elkaar gemikt en niet echt een mooi plaatje ofzo en meestal is t al op voordat ik eraan denk om een foto te maken :o
 
Back
Naar boven