MuscleMeat

Suggesties gezocht vega(n) maaltijden hoog in ew, laag in kcal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mijn vraag, uit onwetendheid, is of je met zo weinig kcal op een rustdag niet liever de kcal gelijkmatiger zou willen uitsmeren?

Dat doe ik juist al wel:

Trainingsdagen zijn geen probleem, maar op mijn rustdagen zit ik op 1290 kcal en wil ik 144 gram eiwit, 42 gram vet en 84 gram koolhydraten binnenkrijgen, verdeeld over 4 maaltijden.
Dit houdt concreet in dat ik ongeveer 300kcal per maaltijd eet met de verdeling kev 20, 36, 10.

Of begrijp ik jou verkeerd?
 
Dat doe ik juist al wel:



Of begrijp ik jou verkeerd?
Zoals ik het lees krijg je op rustdagen 1300 veel minder binnen dan op traindagen 2400.

Mijn vraag is waarom je die keuze maakt en niet iedere dag op hetzelfde zit of het verschil minder groot maakt.
 
Zoals ik het lees krijg je op rustdagen 1300 veel minder binnen dan op traindagen 2400.

Mijn vraag is waarom je die keuze maakt en niet iedere dag op hetzelfde zit of het verschil minder groot maakt.
Ah zo, dan had ik je idd verkeerd begrepen.

Eigenlijk komt dat nog uit de tijd dat ik bij Bell zat. Het komt neer op calorie cycling en is over het algemeen goed vol te houden omdat ik weet dat er ook een high-day aankomt. Verder wordt het veelal gedaan omdat als je vergevorderd bent je anabolic window kleiner wordt, maar zover ben ik nog niet 😉.
 
Ah zo, dan had ik je idd verkeerd begrepen.

Eigenlijk komt dat nog uit de tijd dat ik bij Bell zat. Het komt neer op calorie cycling en is over het algemeen goed vol te houden omdat ik weet dat er ook een high-day aankomt. Verder wordt het veelal gedaan omdat als je vergevorderd bent je anabolic window kleiner wordt, maar zover ben ik nog niet 😉.
Anabolic window is onzin.
 
Anabolic window is onzin.
Ok, voor zover mijn kennis rijkt (maar ik weet zeker dat de kennis van jou groter is hieromtrent, of eigenlijk in bb algemeen 😀) kan dit wel een rol spelen (en dan heb ik het niet over het innemen van een eiwitshake binnen een uur na mijn training maar wel over voeding de 24 uur na een training). Maar ik zal me er eens verder in verdiepen.
 
Wat dacht je van Tempeh en kikkererwten?
Beide bevatten gemiddeld 19gr eiwit per 100gr en +/- 130 kcal per 100gr
 
Wat dacht je van Tempeh en kikkererwten?
Beide bevatten gemiddeld 19gr eiwit per 100gr en +/- 130 kcal per 100gr
Kikkererwten bevatten zo'n 7 gram eiwitten per 100 gram.
 
Wat dacht je van Tempeh en kikkererwten?
Beide bevatten gemiddeld 19gr eiwit per 100gr en +/- 130 kcal per 100gr
Wat dacht je van het lezen van het artikel uit de post waarop je reageert?

Het gaat niet eens over de (tegenvallende) hoeveelheid eiwit in veel vleesvervangers of vegetarische of vegan alternatieven.

Tempeh wordt wel genoemd als uitzondering, maar niet vanwege de hoeveelheid eiwit.
 
Wat dacht je van het lezen van het artikel uit de post waarop je reageert?

Het gaat niet eens over de (tegenvallende) hoeveelheid eiwit in veel vleesvervangers of vegetarische of vegan alternatieven.

Tempeh wordt wel genoemd als uitzondering, maar niet vanwege de hoeveelheid eiwit.
Hij reageert op Kloontje haar vraag van 1.5 jaar geleden vermoed ik, niet op Steks zijn artikel in haar topic :p
 
Hij reageert op Kloontje haar vraag van 1.5 jaar geleden vermoed ik, niet op Steks zijn artikel in haar topic :p
Dat kan natuurlijk ook, aanname van mij obv dat de post voor die van Steks van ruim een jaar geleden was. Dankjewel.

In dat geval heb ik niets gezegd michiel1981.

Sowieso is het dus weer de schuld van Steks! :D
 
Hij reageert op Kloontje haar vraag van 1.5 jaar geleden vermoed ik, niet op Steks zijn artikel in haar topic :p
beter laat dan nooit.

Wat betreft de kikkererwten heb je gelijk. blame Google…
 

Bijlagen

  • IMG_0706.jpeg
    IMG_0706.jpeg
    76,3 KB · Weergaven: 28
Wat betreft de kikkererwten heb je gelijk. blame Google…
Google geeft de voedingswaarden van onbereide kikkererwten. Die bevatten 19 gram eiwitten per 100 gram (en 300+ kcal).
100 gram onbereide kikkererwten zijn zo'n 250-350 gram bereide kikkererwten. Als het om de eiwitten te doen is kan je beter andere dingen kiezen.
 
Voor alle vegas & vegans (en voor alle mensen met weinig geld)

100gr linzen, laten koken tot het schuimt, in vergiet met koud water afspoelen. In blender gooien met 500ml water en scheutje siroop naar keuze, zeer goed te drinken, spot goedkoop (Nog geen 50 cent per shake) prachtige waardes.

  • Energie 1510 kiloJoules / 360 kcal
  • Vet 2,9 gram
    • waarvan verzadigde vetzuren 0 gram
  • Koolhydraten 58 gram
    • waarvan suikers 8 gram
  • Voedingsvezels 6,2 gram.
  • Eiwit 27 gram
  • Zout 0 gram

 
Voor alle vegas & vegans (en voor alle mensen met weinig geld)

100gr linzen, laten koken tot het schuimt, in vergiet met koud water afspoelen. In blender gooien met 500ml water en scheutje siroop naar keuze, zeer goed te drinken, spot goedkoop (Nog geen 50 cent per shake) prachtige waardes.

  • Energie 1510 kiloJoules / 360 kcal
  • Vet 2,9 gram
    • waarvan verzadigde vetzuren 0 gram
  • Koolhydraten 58 gram
    • waarvan suikers 8 gram
  • Voedingsvezels 6,2 gram.
  • Eiwit 27 gram
  • Zout 0 gram

what-did-i-just-read-reading.gif
 
Back
Naar boven