AndroidHealthClinic

Aromasin/letro/nolva? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het is natuurlijk niet gek dat schijven die er al 10 jaar zitten, dat die niet zomaar weg gaan tijdens een kuur test op 300mg en wat nolva/aro. Wat had je verwacht dan? Jouw probleem lijkt chronisch en/of in elk geval lang bestaand, vervolgens ga je vanwege een kuur dan van alles er tegenaan gooien in de hoop dat het ineens helemaal weg gaat? Ik begrijp de logica hier ook even niet. Zeker als die schijven er al zolang zitten, zou je het beste kunnen proberen die te bestrijden als je off bent en niet ineens als je 10 jaar later weer on gaat. Gaan ze off niet weg met de juiste middelen, dan eventueel een operatie overwegen. Maar als jij er al 10 jaar vrede mee hebt, begrijp ik ook het topic niet zo goed. Net als 10 jaar geleden zal je lichaam bij het stoppen met AAS weer terugkeren naar haar eigen ideale hormonale balans. Als dat 10 jaar geleden betekende dat de schijven weer kleiner werden en daarmee acceptabel (je loopt er immers al 10 jaar mee), dan is de kans groot dat dit nu weer zal gebeuren nadat je stopt.



Ja meten is weten, wat natuurlijk altijd aan te raden is. Maar in sommige situaties hoef je geen meting te hebben om te weten waar een eventuele oorzaak ligt. Het bewijs is er al, gaat het dan alleen om die ene bevestiging? Die je in deze specifieke situatie toch niet gaat krijgen door alles wat TS er inmiddels tegenaan probeert te gooien. Het zal wel aan mij liggen :dunno:
Misschien heb ik dit verkeerd verwoord maar ik doelde nooit op dat ik ze volledig weg wilde hebben alleen dat ik de gevoelige sides weg kon houden en de verdere groei kon tegenhouden (in bedwang houden) tepels werden gevoelig tijdens de kuur dus daarom ben ik toen preventief de aro/nolva gaan gebruiken
 
Misschien heb ik dit verkeerd verwoord maar ik doelde nooit op dat ik ze volledig weg wilde hebben alleen dat ik de gevoelige sides weg kon houden en de verdere groei kon tegenhouden (in bedwang houden) tepels werden gevoelig tijdens de kuur dus daarom ben ik toen preventief de aro/nolva gaan gebruiken

Helder, dank voor de extra toelichting. Als je enkel af moet gaan op sides zoals gevoelige tepels en op basis daarvan middelen moet innemen die deze bewuste sides of erger moeten tegengaan wordt het erg lastig. Maar een bloedtest zoals hier wordt gesuggereerd, is nu een beetje mosterd na de maaltijd. Dan moet je de waardes weten van pre kuur, tijdens kuur zonder SERM/AI en eventueel tijdens kuur met SERM/AI.

Het helpt zulke vragen te stellen vóór je begint met de kuur en vóór aanvang start middelen om de sides tegen te gaan.
 
Als je niet vooraf je bloed hebt laten testen, heb je geen vergelijkingsmateriaal. alleen met de 'ooit´ laatste keer.
 
Ik snap het nut van bloedtesten ook niet helemaal in deze situatie.

Het is nochtans vrij simpel allemaal: opkomende gyno tijdens kuur -> tamoxifen

Wanneer tamoxifen niet helpt (grote kans dat het dan fake is, maar dat ff terzijde) -> stoppen met kuur, kuur aanpassen òf je laten opereren.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Back
Naar boven