XXL Nutrition

Bulken of cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chamien178

Novice
Lid geworden
6 apr 2022
Berichten
4
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
67kg
Vetpercentage
12%
Goeiemorgen

Ik train nu reeds een groot jaar specifiek fitness maar beoefen al een aantal jaar gevechtsporten en doe reeds een 3 tal jaar bodyweight workouts en loop regelmatig. Ik had een obsessie met het vermageren omdat ik vroeger wat zwaarder was, Ik woog uiteindelijk 56 kg aan een lengte van 178 zoals op de eerste foto zichtbaar is, ik heb vorig jaar beslist om de moed te nemen en in gewicht omhoog te gaan en te starten met fitness erbij te nemen, mijn voedingskennis is uitgebreid door die obsessie ik ben bijgekomen tot 72 kg en dan rond de zomer afgevallen naar 63 terug zoals op de 3de foto te zien is, ik heb altijd het probleem dat mijn buik vaak opgeblazen en moeilijk buikspieren zichtbaar te krijgen zijn, nu ben ik aan het bijkomen terug en momenteel weeg ik 69kg maar ik heb het gevoel dat ik weer te 'dik' ben, moet ik verder 'bulken' of cutten?. Ik ben 1m78 en weeg 69 kg zoals op de 4de foto, train 4x week krachttraining , 1 a 2x week lopen en core, 2x week Martial arts. Ondanks mijn correcte voeding en training, relatief laag gewicht denk ik toch alweer te veel vet te hebben, hebben jullie advies?

20200717_214507.jpg
20210312_104717.jpg
20211030_163252.jpg
20220212_113211_capture(0).jpg
 

Bijlagen

  • 20200717_214507.jpg
    20200717_214507.jpg
    140,9 KB · Weergaven: 134
  • 20210312_104717.jpg
    20210312_104717.jpg
    106,5 KB · Weergaven: 113
  • 20211030_163252.jpg
    20211030_163252.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 129
Je verhaal, fysiek en stats lijken erg op die van mij. Ik herken hierin een hoop van mijzelf. Ik weet dat het ongemakkelijk en niet fijn voelt als je gewicht en vet% toeneemt. Echter, als ik je foto's vergelijk zie je er echt 20x beter uit op de laatste foto. Dit is gelijk een eye opener voor mijzelf. Ik zou gewoon lekker zo door gaan man, je oogt veel groter en gespierder.. De 1e 3 foto's zie je er eerder ongezond mager uit. Ik zou je bulk doortrekken, hoe lastig (mentaal) dit misschien ook voor je is. :thumbup:
 
Zou zelf gaan bulken. Je bent droog genoeg en kunt wel tot oneindig door cutten, maar je mist gewoon de spiermassa. Indien je gaat bulken en wat massa pakt en daarna weer gaat cutten oogt het allemaal net wat voller. Je bent iig droog genoeg om een nette bulk te starten en dit lekker lang door te trekken 20/30 weken indien je pens niet over je boxer gaat hangen.

Je voeding zal wel top zijn, ga dus 200 kcal boven onderhoud zitten icm met stevige workouts om wat massa aan te zetten.

Succes!
 
Zou zelf gaan bulken. Je bent droog genoeg en kunt wel tot oneindig door cutten, maar je mist gewoon de spiermassa. Indien je gaat bulken en wat massa pakt en daarna weer gaat cutten oogt het allemaal net wat voller. Je bent iig droog genoeg om een nette bulk te starten en dit lekker lang door te trekken 20/30 weken indien je pens niet over je boxer gaat hangen.

Je voeding zal wel top zijn, ga dus 200 kcal boven onderhoud zitten icm met stevige workouts om wat massa aan te zetten.

Succes!
Precies wat ak zegt!! Hoe ziet je dagelijkse voeding eruit trouwens? Puur intresse
 
Je verhaal, fysiek en stats lijken erg op die van mij. Ik herken hierin een hoop van mijzelf. Ik weet dat het ongemakkelijk en niet fijn voelt als je gewicht en vet% toeneemt. Echter, als ik je foto's vergelijk zie je er echt 20x beter uit op de laatste foto. Dit is gelijk een eye opener voor mijzelf. Ik zou gewoon lekker zo door gaan man, je oogt veel groter en gespierder.. De 1e 3 foto's zie je er eerder ongezond mager uit. Ik zou je bulk doortrekken, hoe lastig (mentaal) dit misschien ook voor je is. :thumbup:
Dankuwel het is idd mentaal lastig voor mij om terug bij te komen en obsessief als ik terug wat vet zie, maar doorzetten moet het worden, het stelt mij gerust dat ik niet de enige ben met dat probleem maar idd het aankomen gwn verder zetten en mij proberen erover te zetten
 
Zou zelf gaan bulken. Je bent droog genoeg en kunt wel tot oneindig door cutten, maar je mist gewoon de spiermassa. Indien je gaat bulken en wat massa pakt en daarna weer gaat cutten oogt het allemaal net wat voller. Je bent iig droog genoeg om een nette bulk te starten en dit lekker lang door te trekken 20/30 weken indien je pens niet over je boxer gaat hangen.

Je voeding zal wel top zijn, ga dus 200 kcal boven onderhoud zitten icm met stevige workouts om wat massa aan te zetten.

Succes!
Merci voor de info! Zal ik doen
 
Merci voor de info! Zal ik doen
Bonus tip; indien je een log opent en alles bijhoud dan krijg je heel veel gratis tips om het maximale eruit te halen of jou te helpen met moeilijkheden die je tegen gaat komen. ✌️
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Bonus tip; indien je een log opent en alles bijhoud dan krijg je heel veel gratis tips om het maximale eruit te halen of jou te helpen met moeilijkheden die je tegen gaat komen. ✌️
+1
En mogelijk heb je aan dat laatste in jouw geval t meeste. Het zal mentaal nl zwaar zijn om door te zetten maar misschien kunnen we je hier dan in steunen om toch door te zetten. :)
 
+1
En mogelijk heb je aan dat laatste in jouw geval t meeste. Het zal mentaal nl zwaar zijn om door te zetten maar misschien kunnen we je hier dan in steunen om toch door te zetten. :)
Merci voor de steun! Het helpt mij echt en ik moet idd doorzetten ik twijfelde gwn of ik al te veel vet had bijgekomen om nog door te 'bulken' en dacht mss dat andere al meer ervaren personen dat beter zouden zien, maar idd moet ik doorzetten, ik denk te rap dat ik te ver bulk en daardoor stop ik dan veel te vroeg terwijl dat nog helemaal niet zo is.
 
Back
Naar boven