Fitness Seller

Slaap supps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.722
Waardering
15.470
Hi!

Laatste tijd veel problemen met inslapen(nee geen tren). Neem nu wat magnesium voor het slapen maar merk daar niet perse wat van.
Las nu wat over GABA+Melatonine combo, mensen daar ervaringen mee of andere aanraders?
 
Benzos😉. Maar misschien kan je hoge dosis valeriaan eraan toevoegen ?
 
Hi!

Laatste tijd veel problemen met inslapen(nee geen tren). Neem nu wat magnesium voor het slapen maar merk daar niet perse wat van.
Las nu wat over GABA+Melatonine combo, mensen daar ervaringen mee of andere aanraders?
Gaba en melatonine werkte bij mij en mijn vriendin maar na een tijdje doet 't niets.. ookal neem ik er steeds meer

Plus mijn vriendin is waardeloos moe de dag erop als ze meer dan 3 x 0.3mg melatonine pak
 
Plus mijn vriendin is waardeloos moe de dag erop als ze meer dan 3 x 0.3mg melatonine pak
3x0.3 is nog geen 1mg is echt heel weinig. Pak zelf elke dag 3mg 30min voor ik wil gaan slapen en je slaapt echt als een roosje. Zorg er wel voor in die 30min dat je de kamer al “slaap” klaar maakt, licht dimmen, geluid wat zachter, liefst een koele kamer etc. Liefst ook geen tv/mobiel en anders draag je een blue light filter bril.

Eet zelf ook ruim 2 uur voordat ik ga slapen me laatste maaltijd die geen/heel weinig koolhydraten bevatten zodat me maag ook wat rustiger word.
 
Hi!

Laatste tijd veel problemen met inslapen(nee geen tren). Neem nu wat magnesium voor het slapen maar merk daar niet perse wat van.
Las nu wat over GABA+Melatonine combo, mensen daar ervaringen mee of andere aanraders?
Natural trainen (voordat het te laat is).
 
Magnesium is toch voor doorslapen, meer rem slaap? Daarom kan je er zo van gaan dromen?

Melatonine maak je zelf ook aan, en er is best wel wat je kan doen wat er invloed op heeft. Overdag genoeg daglicht, in de avond zo weinig mogelijk blauw licht, vast slaap ritme, koude slaapkamer, ect. Maar als jij niet kan slapen omdat je, ik noem maar wat, ligt te piekeren, dan heb je daar niets aan. Als je overdag moet gaan slapen, heb je waarschijnlijk ook niets aan melatonine.

Dus beetje zon kut antwoord, maar kijk eens of je de oorzaak kan vinden.
 
Half theelepeltje glycine voor het slapen. Super goedkoop en gaat maandenlang mee.
 
Ik slaap nog steeds kut, maar wel een stuk minder kut door:
Eet zelf ook ruim 2 uur voordat ik ga slapen me laatste maaltijd die geen/heel weinig koolhydraten bevatten zodat me maag ook wat rustiger word.
dit

Valeriaan extract en melatonine neem ik nu ook maar merk niet veel verschil daarvan tbh
 
Valeriaan doet niks op inslapen. Je kunt dus beter iets nemen met melatonine erin. Maar je kloot dan eigenlijk wel met je eigen biologische klok, die breng je in de war zei een dokter ooit tegen mij. Lukt inslapen helemaal niet dan kun je overwegen om hiervoor medicatie te slikken. Dan heb je 2 soorten eigenlijk die als eerste keus worden voorgeschreven.
1. Quetiapine 25mg (is van origine een antipsychotica, maar heeft op deze lage dosis ook een gunstig effect op het inslapen. Daarom word hij off label hiervoor voorgeschreven.
2. Temapezam (dit is een benzodiazepine en dus verslavend. Gewenning treed snel op, maar het is wel een middel dat goed werkt)
 
Valeriaan doet niks op inslapen. Je kunt dus beter iets nemen met melatonine erin. Maar je kloot dan eigenlijk wel met je eigen biologische klok, die breng je in de war zei een dokter ooit tegen mij. Lukt inslapen helemaal niet dan kun je overwegen om hiervoor medicatie te slikken. Dan heb je 2 soorten eigenlijk die als eerste keus worden voorgeschreven.
1. Quetiapine 25mg (is van origine een antipsychotica, maar heeft op deze lage dosis ook een gunstig effect op het inslapen. Daarom word hij off label hiervoor voorgeschreven.
2. Temapezam (dit is een benzodiazepine en dus verslavend. Gewenning treed snel op, maar het is wel een middel dat goed werkt)
Dat maakt het probleem van TS alleen maar erger en hij zit al aan de gevaarlijke troep.
 
Dat maakt het probleem van TS alleen maar erger en hij zit al aan de gevaarlijke troep.
Ik zeg ook als inslapen helemaal niet lukt, zou je kunnen overwegen...

Kijk sommige kunnen er enorm veel baat bij hebben. Maar ik zou ook eerst melatonine / of melatonine met een ander kruidmiddel proberen voordat je voor medicatie gaat kiezen.
 
Ik zeg ook als inslapen helemaal niet lukt, zou je kunnen overwegen...

Kijk sommige kunnen er enorm veel baat bij hebben. Maar ik zou ook eerst melatonine / of melatonine met een ander kruidmiddel proberen voordat je voor medicatie gaat kiezen.
Melatonine werkt meestal erg goed inderdaad, maar raadt ajb geen antipsychotica aan.
 
250mg 5-HTP. 600mg Ashwaganda. 5mg melatonine. Soms wat Anti-histamine.

Dat was mijn slaap stack toen ik ging stoppen met blowen. Iedere nacht eigenlijk best redelijk prima kunnen slapen.
Anti-histamine is stiekem echt top spul om op te gaan slapen.
 
250mg 5-HTP. 600mg Ashwaganda. 5mg melatonine. Soms wat Anti-histamine.

Dat was mijn slaap stack toen ik ging stoppen met blowen. Iedere nacht eigenlijk best redelijk prima kunnen slapen.
Anti-histamine is stiekem echt top spul om op te gaan slapen.
Dat is promethazine geloof ik ook. Anti allergie middel
 
Dacht dat ik toentertijd wat desloratadine 5mg van m'n vriendin had gefixt. Combinatie met 5-htp, melatonine en ashwaganda werkte als een trein.
 
Koop Philips HUE lampen (of een soortgelijk alternatief) en dim anderhalf uur voor je wilt gaan slapen het licht naar oranje. Dit werkt bij mij perfect.
 
Dacht dat ik toentertijd wat desloratadine 5mg van m'n vriendin had gefixt. Combinatie met 5-htp, melatonine en ashwaganda werkte als een trein.
Zelfde stack hier.

5htp heeft niet zozeer effect op slaap. Helpt wel om door te slapen als je in de nacht wakker wordt door honger. Neemt dat gevoel weg.

Gebruik nu ashwaganda, Melatonine 5mg, desloratadine en sporadisch GABA.
 
Zelfde stack hier.

5htp heeft niet zozeer effect op slaap. Helpt wel om door te slapen als je in de nacht wakker wordt door honger. Neemt dat gevoel weg.

Gebruik nu ashwaganda, Melatonine 5mg, desloratadine en sporadisch GABA.
Wat is het effect van ashwaganda ? En hoe gebruik je het?
 
Promethazine kan je proberen. Ken mensen die er goed op slapen.

Dingen als quetiapine, slaapmedicatie (benzo's of andere zoals zoplicon, zolpidem) raad ik echt af. Tenzij op medisch indicatie.

Melatonine kan je best kortdurende gebruiken omdat t na bepaalde tijd vaak niet meer werkt. Bij sommige mensen doe t überhaupt niets.

Minder zwaar eten voor t slapen zou goed moeten helpen. Ga ik zelf ook weer eens proberen :o

Er zijn ook rustgevende thee soorten. Maar of t werkt is ook persoonsgebonden. En je moet ervan houden... De smaak is vaak niet echt het je van het (is ook persoonlijk)
 
Rustgevende thee soorten haha. Dat noem ik placebo thee.
 
Back
Naar boven