XXL Nutrition

Bench press tot waar je stang houden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mij werd verteld dat je hormoonhuishouding slechter is bij een vetpercentage van 20% en niet ideaal is voor spiermassa
Strongmen hebben een slechte hormoonhuishouding en weinig spier?:o
 

Strongmen hebben een slechte hormoonhuishouding en weinig spier?:o
Hoe hoger jouw vetpercentage, des te groter de kans dat testosteron omgezet wordt in oestrogeen.

Uiteraard kan je dit dan weer compenseren dmv 💉💊
 
Je rug hol houden is het belangrijkste en liefst benen ook nog omhoog. Je moet echt puur je borstspier pakken en niks anders,

Gezien de vele spieren die meedoen is dat helaas niet mogelijk.

Mn armen en schouders spelen een grote rol in iedere pressbeweging.
 
We wisten niet beter
En met we bedoel je????

Ik ben 45 jaar geleden begonnen (midden in het Arnie tijdperk) maar heb altijd geleerd m’n voeten netjes op de grond te houden. Zeker als beginner was dat DE manier, variaties kwamen pas nadat je geleerd had het op de basis manier te doen
 
Beginner ben je zolang je (bijna) elke training gewicht kunt blijven toevoegen. Dat is meestal 1-2 jaar. Ik beschouw mezelf ook als beginner, ookal heb ik in het verleden enkele jaren getraind.
Een richtlijn die ik zelf aanhoud, is 1,5xbodyweight squatten (3 setjes van 5) = intermediate.
Of jij massa kunt opbouwen en tegelijk vet verbranden kan ik vanaf hier niet zeggen. Als je al laag in vet en/of hoog in spiermassa zit gaat dit sowieso niet op.
Als je een paar weekjes rond onderhoud eet merk je het vanzelf
Beginner ben je zolang je nog niet geleerd heb hoe je oefeningen zodanig uit moet voeren dat ze optimaal voor jou werken.

Sommigen leren dat in maanden anderen na jaaaaaaaren
 
Beginner ben je zolang je nog niet geleerd heb hoe je oefeningen zodanig uit moet voeren dat ze optimaal voor jou werken.

Sommigen leren dat in maanden anderen na jaaaaaaaren
En sommigen nooit ;)
 
Beginner zijn heeft ook weinig met gewicht te maken maar meer met kennis
 
Beginner ben je zolang je nog niet geleerd heb hoe je oefeningen zodanig uit moet voeren dat ze optimaal voor jou werken.

Sommigen leren dat in maanden anderen na jaaaaaaaren
Weet echt niet meer waar van, maar heb die wijsheid ook maar gejat. Denk dat de gedachte erachter is dat als lineaire progressie niet meer werkt, je zo ver gevordert bent dat je jezelf als intermediate mag beschouwen.
Heb ook wel eens tabellen langs zien komen met x maal lichaamsgewicht om beginner, gevorderde etc in te delen.
 
Weet echt niet meer waar van, maar heb die wijsheid ook maar gejat. Denk dat de gedachte erachter is dat als lineaire progressie niet meer werkt, je zo ver gevordert bent dat je jezelf als intermediate mag beschouwen.
Heb ook wel eens tabellen langs zien komen met x maal lichaamsgewicht om beginner, gevorderde etc in te delen.
Dan is waarschijnlijk iedereen een beginner.
 
Weet echt niet meer waar van, maar heb die wijsheid ook maar gejat. Denk dat de gedachte erachter is dat als lineaire progressie niet meer werkt, je zo ver gevordert bent dat je jezelf als intermediate mag beschouwen.
Heb ook wel eens tabellen langs zien komen met x maal lichaamsgewicht om beginner, gevorderde etc in te delen.
Wat jehier zegt is eigenlijk dat linair voor beginners is dat als linair niet meer werkt je naar een manier van trainen over moet stappen die meer gericht is op intermediates?
 
Correctie: zolang lineaire progressie -bijna- elke training mogelijk is
Dat zou betekenen dat de microplate aanhanger heeeeeeel lang beginner blijven.

Zou ook betekenen dat je nooit van schema mag wisselen want dat zou een onderbreking van het linaire proces betekenen?

Edit: ik ben trouwens geen aanhanger/believer van het linaire trainingsconcept
 
Wat jehier zegt is eigenlijk dat linair voor beginners is dat als linair niet meer werkt je naar een manier van trainen over moet stappen die meer gericht is op intermediates?
Het zal als indicatie bedoelt zijn, niet zo zwart/wit als jij het schetst. Ik zie er wel een kern van waarheid in.
Dat zou betekenen dat de microplate aanhanger heeeeeeel lang beginner blijven.

Zou ook betekenen dat je nooit van schema mag wisselen want dat zou een onderbreking van het linaire proces betekenen?

Edit: ik ben trouwens geen aanhanger/believer van het linaire trainingsconcept
Ook hier denk je te zwart/wit en geeft een extreem voorbeeld. Er zullen altijd uizonderingen en verschillende paden die tot hetzelfde doel leiden zijn.
 
Back
Naar boven