Fitness Seller

Wordt BB een “elite” sport? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Altijd als ik het woord consumeergedrag zie of hoor voelt het alsof iemand mij ergens voor op het matje wil roepen.
Veel consumeren staat gelijk aan niet deugen.
Het leuke is dat al die rijke linkse rakkers wel lekker veel consumeren dus het is een gevoelige kwestie. De dure biologische producten moet hen redden alsnog te kunnen deugen en wel te blijven consumeren.
Tegenwoordig probeert men je overal voor op het matje te roepen. Er wordt steeds een schuldgevoel aangepraat.

Als je tegenwoordig langer dan 5 minuten douched wordt je al indirect verantwoordelijk gehouden voor de oorlog in Oekraïne.

Vermoeiend al die vingerwijzende deugmenschjes. Ik ga er juist eerder nog meer van consumeren. De tyfus maar voor iedereen :).
 
Dat is niet zo zwart wit. Hele akkers vol aardappelen zijn weggegooid omdat vanwege de lockdowns de horeca dicht was en er dus geen patat (frietjes!) werden verkocht. Paar jaar daarvoor was het te nat waardoor een groot deelt last had van schimmels (en toen was er weer een tekort aan bruikbare frietaardappelen).


En bananen verbouwen wij hier natuurlijk niet. Een biologische banaan. Ok. Leuk. Wat is het verschil dan met een gewoon chiquita? Wat is gezonder? Duurzamer? Minder belastend voor het milieu waar de plantage staat? Wie kan dat vertellen als hij voor het schap staat en moet kiezen? Men heeft geen flauw idee.

Dus tja. Wordt men daadwerkelijk bewuster van hun keuzes en hun consumeergedrag, of voelt het slechts zo en houdt iedereen zichzelf voor de gek.

Je word ermee doodgegooid op tv en in de media. "Maak een bewuste keuze, kies duurzaam".
Ok.

Hoezo haal je biologische producten?
"Ja, ik maak graag een bewuste keuze die beter is voor mens, dier en milieu."

Ok, dat is top. Maar waarin verschilt jouw biologische product van het soortgelijke niet-biologische product waardoor het duurzamer en beter is voor mens, dier en milieu?

"Eh... er staat biologisch op"..
:o
En biologisch levert per hectare veel minder opbrengst op. Dus meer grond nodig en veel meer werk voor dezelfde hoeveelheid product. Ze gebruiken wel minder gif (niet nul). Het lijkt duurzamer dan het is. Want het gebruik van meer brandstof en grond is aardig veel verspilling.

Voor de directe omgeving is het waarschijnlijk iets beter, want minder gif… in totaal heeft het dus echt nadelen.

Daarnaast kunnen ze alleen bestaan door alle niet biologische boerderijen eromheen, anders zou alles kapot gaan aan ziektes en plagen. Ze hebben baat bij gewasbeschermingsproducten van de buurman.

Maar ja. Uiteindelijk is voedsel heel lang heel goedkoop geweest. Dat verandert. Met alle arme sloebers in India en China die net iets minder arm worden en vlees gaan eten, melk drinken…

Daarnaast is alles wat gedroogd is duur door de energieprijzen. En zonnebloemolie is gewoon helemaal niet te krijgen door Rusland zijn feestje in Oekraïne.

Ik zag trouwens laatst die René en Beukers samen een fotoshoot doen voor de quote, dus echt medelijden hoeven we denk ik niet te hebben.
 
Maar ja. Uiteindelijk is voedsel heel lang heel goedkoop geweest. Dat verandert. Met alle arme sloebers in India en China die net iets minder arm worden en vlees gaan eten, melk drinken…
Dus we moeten ze eigenlijk weer armer maken zodat wij weer goedkoop kunnen eten?

Beter zou het zijn als er 2 miljard de pijp uitgaan.. maar dat is weer een andere dicussie.
 
Dus we moeten ze eigenlijk weer armer maken zodat wij weer goedkoop kunnen eten?

Beter zou het zijn als er 2 miljard de pijp uitgaan.. maar dat is weer een andere dicussie.

Die mening deel ik met je
 
Dus we moeten ze eigenlijk weer armer maken zodat wij weer goedkoop kunnen eten?

Beter zou het zijn als er 2 miljard de pijp uitgaan.. maar dat is weer een andere dicussie.
Beter ?
Dat ligt maar net aan die 5 miljard die je overhoudt. Laten we Afrika en India offeren voor een beter leven hier of in ' nieuw Afrika ' .
 
Dus we moeten ze eigenlijk weer armer maken zodat wij weer goedkoop kunnen eten?

Beter zou het zijn als er 2 miljard de pijp uitgaan.. maar dat is weer een andere dicussie.


bill gates nod GIF by Digg
 
Met betrekking tot huidige prijstijgingen,

Ik heb het gevoel dat veel bedrijven nu gewoon lekker hun marges omhooggooien onder het mom van de energiecrisis en de crisis in Oekraïne.

We worden allemaal keihard genaaid. Alles wordt duurder, maar dat komt door Putin :o.

Uh huh, waarom is onze inflatie dan velen malen hoger dan die in buurlanden?
 
En biologisch levert per hectare veel minder opbrengst op. Dus meer grond nodig en veel meer werk voor dezelfde hoeveelheid product. Ze gebruiken wel minder gif (niet nul). Het lijkt duurzamer dan het is. Want het gebruik van meer brandstof en grond is aardig veel verspilling.

Voor de directe omgeving is het waarschijnlijk iets beter, want minder gif… in totaal heeft het dus echt nadelen.

Daarnaast kunnen ze alleen bestaan door alle niet biologische boerderijen eromheen, anders zou alles kapot gaan aan ziektes en plagen. Ze hebben baat bij gewasbeschermingsproducten van de buurman.

Maar ja. Uiteindelijk is voedsel heel lang heel goedkoop geweest. Dat verandert. Met alle arme sloebers in India en China die net iets minder arm worden en vlees gaan eten, melk drinken…

Daarnaast is alles wat gedroogd is duur door de energieprijzen. En zonnebloemolie is gewoon helemaal niet te krijgen door Rusland zijn feestje in Oekraïne.

Ik zag trouwens laatst die René en Beukers samen een fotoshoot doen voor de quote, dus echt medelijden hoeven we denk ik niet te hebben.
Er is in beginsel voldoende voedsel, maar niet op de juiste plek of bij de juiste mensen.

Gisteravond toevallig Pointer gezien? Datging over de gevolgen van armoede op het onderwijs in Nederland. Die armoede is de laatste jaren alleen maar gegroeid en erger geworden door oa verduurzaming.
 
Beter ?
Dat ligt maar net aan die 5 miljard die je overhoudt. Laten we Afrika en India offeren voor een beter leven hier of in ' nieuw Afrika ' .
India en China zijn samen goed voor bijna 3 miljard.. daar 2 miljard minder van zou top zijn voor de wereld.

DAT is pas verduurzaming, daar kan geen warmtepomp tegenop.
 
Wij meten veel meer dan andere landen, daarom lijkt het alsof het hier zo slecht is. Wie niet meet die niet weet.

En met betrekking tot de grote rivieren is het natuurlijk ook niet vreemd, wij zijn de anus van West Europa. Landen dumpen hun shit in de rivieren en uiteindelijk komt het bij ons terecht. En dan moeten wij van de EU meer gaan betalen? Lol gtfo.

Volgens De Senerpont Domis verandert de biologie van het zoete water steeds sneller. Dat heeft onder meer te maken met klimaatverandering
:roflol:
In 2027 moet de waterkwaliteit in Europa een behoorlijk stuk zijn opgeknapt. Dat is afgesproken in de Kaderrichtlijn Water (KRW) van de EU. Volgens minister Harbers van Infrastructuur en Milieu voldoet het Nederlandse zoete water op dit moment vrijwel nergens aan die eisen.
Dus in heel Europa gaat het redelijk goed maar in het kapot gereguleerde Nederlandje voldoet de waterkwaliteit vrijwel nergens aan de gestelde eisen? Wat denk je nou zelf.. :o
 
Met betrekking tot huidige prijstijgingen,

Ik heb het gevoel dat veel bedrijven nu gewoon lekker hun marges omhooggooien onder het mom van de energiecrisis en de crisis in Oekraïne.

We worden allemaal keihard genaaid. Alles wordt duurder, maar dat komt door Putin :o.

Uh huh, waarom is onze inflatie dan velen malen hoger dan die in buurlanden?

Winstmarge misschien niet omhoog, maar wel gewoon dezelfde winstfactor tegenover inkoop/produceerprijs aanhouden ja. Zoals met de whey. Maar ik zou het ook doen, als iedereen gewoon mijn potjes blijft kopen.

Tankstations langs de snelweg zijn nog altijd 20 cent duurder dan in de stad. Je zou denken dat ze met deze prijzen het niet durven nog steeds die 20 cent er boven op te kunnen doen, maar is toch het publiek dat tankt omdat het niet even ergens anders kan.

Alleen de kleine ondernemers die echt klanten verliezen bij duurder worden zullen interen op hun eigen winst en de kosten voor eigen rekening nemen. Ze moeten wel.
 
Uh huh, waarom is onze inflatie dan velen malen hoger dan die in buurlanden?
Bepaalde typen voedsel zijn/waren verhoudingsgewijs goedkoop in Nederland. Daarintegen zijn de kosten voor huisvesting hier gemiddeld hoger dan andere landen.

Accijnzen in NL zijn vaak wel hoger.
 
Ik hoor en lees dat het im die heimat allemaal wel meevalt met de prijsstijgingen.
 
Alleen de kleine ondernemers die echt klanten verliezen bij duurder worden zullen interen op hun eigen winst en de kosten voor eigen rekening nemen. Ze moeten wel.
Ik zie veel kleine ondernemers briefjes ophangen "sorry voor de prijsstijging". Als een broodje 50 cent duurder wordt. Terwijl ondertussen fabrikanten gewoon de inhoud van verpakkingen met 25% terugdraaien.

Tja.
 
Er is in beginsel voldoende voedsel, maar niet op de juiste plek of bij de juiste mensen.

Gisteravond toevallig Pointer gezien? Datging over de gevolgen van armoede op het onderwijs in Nederland. Die armoede is de laatste jaren alleen maar gegroeid en erger geworden door oa verduurzaming.
We gooien heel veel weg ja. Pointer niet gezien, naar dat armoede ook schoolprestaties beïnvloedt is wel bekend. Armoede beïnvloedt alles door de stress die er bij hoort. Is zelfs onderzoek geweest dat hoe meer mensen stijgen op de sociale ladder hoe minder stress.
 
Ik zie veel kleine ondernemers briefjes ophangen "sorry voor de prijsstijging". Als een broodje 50 cent duurder wordt. Terwijl ondertussen fabrikanten gewoon de inhoud van verpakkingen met 25% terugdraaien.

Tja.
Veel fabrikanten verdienen niets dit jaar. De macht ligt toch echt bij de grote retailers en ketens zoals McDonald’s.

Die lijden geen verliezen, de rest mag de inflatie opvangen. Geloof me, dit is pas het begin.
 
Ik zie veel kleine ondernemers briefjes ophangen "sorry voor de prijsstijging". Als een broodje 50 cent duurder wordt. Terwijl ondertussen fabrikanten gewoon de inhoud van verpakkingen met 25% terugdraaien.

Tja.
Dat met de inhoud van de verpakkingen heeft ook met psychologie te maken. Iets kan beter 1,99 kosten dan 2,01. Dat zal ook een eis van de retailer zijn.
 
We gooien heel veel weg ja. Pointer niet gezien, naar dat armoede ook schoolprestaties beïnvloedt is wel bekend. Armoede beïnvloedt alles door de stress die er bij hoort. Is zelfs onderzoek geweest dat hoe meer mensen stijgen op de sociale ladder hoe minder stress.
En IQ heeft invloed op schoolprestaties. En tevens op armoede.

Zou er een correlatie zijn tussen dalende schoolprestaties en de stijgende immigratie van achterlijke zandbakmensen? Hoezo blijft de armoede zo hard stijgen in een welvarend land als Nederland? Onder welke doelgroep blijft die armoede stijgen?
 
Back
Naar boven