AndroidHealthClinic

Mijn zoon zit steeds teveel in sportschool (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alle meningen zijn helder. Had gehoopt op ietwat meer advies, maar waarschijnlijk ben ik op verkeerde plek. Fijne dag allemaal
 
Alle meningen zijn helder. Had gehoopt op ietwat meer advies, maar waarschijnlijk ben ik op verkeerde plek. Fijne dag allemaal
hier misschien ?
 
Krachtsport op jonge leeftijd is in tegenstelling tot vele mythes enorm goed voor de ontwikkeling van het lijf maar niet in de laatste plaats voor de ontwikkeling van het brein.
Dat je zoon nu volgens jou obsessief bezig is vertaal ik naar volhardend en verstandig.
Hij leert welke voeding goed voor hem is en hij wil zijn lijf in de juiste proporties laten groeien.
Dat groeien doe je in de eerste plaatst door te trainen door elke keer een stapje verder te gaan.
Dit doe je ook met voetballen elke keer weer een extra techniek of grotere conditie opbouwen.
Spierconditie is wat dat betreft hetzelfde. En nu richt hij zich op voeding. Je kan er ook naar kijken met een lerend doel.
Hij is ongetwijfeld op internet aan het zoeken welke voedingsmiddelen nu wel en welke niet goed zijn.
Dit kan je natuurlijk ook zelf oppakken ipv pakjes honig, knorr of weet ik veel welke gefabriceerde middelen je standaard gebruikt.

Ik zou dit juist toejuichen en vooral vertellen dat hij goed moet luisteren naar zijn lijf.
En ga eens met hem mee. Ga eens samen trainen. Leg je vaderrol eens opzij en wordt zijn leerling.

En als laatste je wordt niet dik omdat je clean voedsel tot je neemt. Je wordt dik omdat je meer kcals eet dan je dagelijks nodig hebt.
En een koekje bij de koffie is niet het verstandigste wat je als energie tot je neemt. Wel lekker maar niet nodig.
En je zoon is daar mee bezig dus angst om dik te worden laat dat maar varen. Die angst zou je zelf moeten hebben.
 
Alle meningen zijn helder. Had gehoopt op ietwat meer advies, maar waarschijnlijk ben ik op verkeerde plek. Fijne dag allemaal

Op het mcdonalds forum krijg je wss wel de antwoorden die je zoekt
 
Alle meningen zijn helder. Had gehoopt op ietwat meer advies, maar waarschijnlijk ben ik op verkeerde plek. Fijne dag allemaal
Ik zie genoeg advies voorbijkomen hier, het is blijkbaar alleen niet wat je wilde horen.
Je lijkt me het type waarbij 20 man roept neen, kan geen kwaad, je je zal vasthouden aan de enkeling die ja, dat kan kwaad roept.
 
Wees blij met zo een zoon👍
De andere 99,9% stouwt zich vol met mcdonalds / hamkaas croissants en energy drink.
Dit, super goed van je zoon dat hij ook zo met voeding bezig is. Zijn genoeg voetballer die ook 4 keer per week trainen en 1 wedstrijd dus ook 5 keer sporten. Niets mis mee. Ik heb zelf een zoon van 6 kan niet wachten tot hij mee kan gaan met mij trainen :).

Ben zelf sinds mijn 17de begonnen met krachttraining inmiddels 36. En als wat je leert over voeding neem je dat de rest van je leven mee, als ik ook het verschil zie met andere leeftijdsgenoten zijn dit bijna allemaal papzakken. Ik zou jou juist trots zijn op je zoon dat hij wel de discipline heeft en kennis probeert op te doen over een gezonde leefstijl.
 
Het is allereerst een pluim waard dat je er vragen over hebt en je probeert te informeren in plaats van je mening en eigen ideeën doordrukt!

Aan de uitstekende bijdragen van tymboo, die daar als vader, docent en trainer een vrij breed beeld van heeft, heb ik weinig toe te voegen.

In het algemeen is het juist voor mensen die als kind en/of puber te zwaar zijn lastig blijvend van dat vet afkomen.

De vraag is toch vooral wat wat precies bedoeld wordt met:
Pushen van het lichaam;
Eten aanpassen;
Veel in de sportschool?

Het eten aanpassen om aan voldoende eiwitten te komen is iets heel anders dan heel veel eiwitten eten met te weinig vet of allerlei vreemde supplementen te gebruiken die niet, of met goede voeding nauwelijks, nodig zijn.

Gaat het ten koste van zijn schoolprestaties of levert het gedisciplineerde leven daar ook voordelen? Veel jeugdige atleten leren al heel vroeg beter met tijd om te gaan dan hun leeftijdsgenoten.

Proberen samen goede afspraken te maken en blijf jezelf informeren. Er is namelijk op internet en sociale media ook heel veel misinformatie waar zowel ouders als hun kinderen kunnen intrappen.
 
Proberen samen goede afspraken te maken en blijf jezelf informeren. Er is namelijk op internet en sociale media ook heel veel misinformatie waar zowel ouders als hun kinderen kunnen intrappen.
Je zou zelfs met je zoon een account maken en hier om advies vragen.
 
Ondertussen ik…..
Zal wel een dikkertje worden later dan!

E079DBD3-635F-4746-A296-DEBB533CC995.jpeg
 
Goed advies! Bedankt
 
Alle meningen zijn helder. Had gehoopt op ietwat meer advies, maar waarschijnlijk ben ik op verkeerde plek. Fijne dag allemaal
Ietwat vreemde opmerking. Er wordt toch allerlei advies gegeven?
Ik heb zelf een kind van 14 en ik werk elke dag met pubers. Als ik één ding er van weet dan is het dat het niet werkt om kinderen in die leeftijd allerlei restricties op te leggen en ze de hele dag te vertellen wat ze allemaal verkeerd doen of wat ze zouden móéten doen volgens jouw standaarden. Je hebt samen met je partner je kind al 13 jaar lang allerlei normen en waarden meegegeven (als het goed is). Nu gaat 'ie loskomen en ga jij redeneren vanuit een bepaalde angst. Laat gaan. Vertrouw er op dat jullie die jongen goed hebben opgevoed en dat je hem nog steeds kunt bijsturen mocht het (volledig) mis dreigen te gaan.
 
Joop0987 Enige waar je je zorgen om kunt maken, is anabolica gebruik op jonge leeftijd. Dat is nogal een modeverschijnsel de laatste 20jaar. Zeker als het zonnetje gaat schijnen.
Ik zie de bui nu al hangen dat er tegen het kind gezegd wordt:
Stop maar met sporten straks ga je aan de anabolen en dat is ongezond dus zoek maar een andere hobby
:o
 
Ik zie de bui nu al hangen dat er tegen het kind gezegd wordt:
Stop maar met sporten straks ga je aan de anabolen en dat is ongezond dus zoek maar een andere hobby
:o
Tja, mijn jongste zoon is 17 en ik leg hem uit dat het niet gezond is. Dat is met meer natuurlijk, ook buiten de sportschool. Als je jong bent denk je daar niet veel bij na, vaak pas als je zelf vader bent.
 
Ietwat vreemde opmerking. Er wordt toch allerlei advies gegeven?
Uit sommige reacties spreekt wel een bepaalde frustratie van leden die zelf ook met wat onbegrip te maken hebben (gehad).

Meer dan de helft van Nederland heeft overgewicht, de maatschappij nodigt uit tot vreten, maar als je met een bakje voorbereid eten komt dan wordt je al snel gezien als iemand die obsessief en bizar veel met sport bezig is. En ongezellig natuurlijk, omdat het feit dat het woensdag is geen reden meer is een kwart slagroomtaart uit de supermarkt weg te drukken.

Er is bij sommige (jonge) sporters wel terechte aanleiding tot zorg over het te ver doorslaan.

Nuance en het internet, het blijft vaak lastig.

Dat deze vader in ieder geval hier vragen stelt vind ik in de eerste plaats vooral positief.

Dat dit, eventueel door een gebrekkige informatiepositie en bezorgdheid om zijn zoon, komt met wat in de maatschappij algemeen heersende meningen is bijna onvermijdelijk.
 
Laatst bewerkt:
Uit sommige reacties spreekt wel een bepaalde frustratie van leden die zelf ook met wat onbegrip te maken hebben (gehad).

Meer dan de helft van Nederland heeft overgewicht, de maatschappij nodigt uit tot vreten, maar als je met een bakje voorbereid eten komt dan wordt je al snel gezien als iemand die obsessief en bizar veel met sport bezig is. En ongezellig natuurlijk, omdat het feit dat jet woensdag is geen reden meer is een kwart slagroomtaart uit de supermarkt weg te drukken.

Er is bij sommige (jonge) sporters wel terechte aanleiding tot zorg over het te ver doorslaan.

Nuance en het internet, het blijft vaak lastig.
Je word tegenwoordig sowieso raar aangekeken als je niet elk weekend 24 bier wegtikt
 
Back
Naar boven