Fitness Seller

Mijn zoon zit steeds teveel in sportschool

Bezoekers in dit topic

Tja, mijn jongste zoon is 17 en ik leg hem uit dat het niet gezond is. Dat is met meer natuurlijk, ook buiten de sportschool. Als je jong bent denk je daar niet veel bij na, vaak pas als je zelf vader bent.
Het verschil met jou en andere ouders is dat jij kennis hebt van de sport tov andere ouders waarvan hun kennis bestaat uit mythes van 1990
 
Het verschil met jou en andere ouders is dat jij kennis hebt van de sport tov andere ouders waarvan hun kennis bestaat uit mythes van 1990
Je kunt je als ouder ook inlezen natuurlijk, net waar je interesse en belang bij ligt. Denk aan gebruik van lachgas tegenwoordig, wat vroeger ook niet was. Niet iedere zoon gaat voetballen net als hun pa..
 
Je ziet vaak dat mensen die op jonge leeftijd veel sporten op latere leeftijd juist dik worden. Daarbij is het toch niet gezond dat iemand die in de pubertijd zit zijn lijf zo ontzettend pushed? Of zie ik dat verkeerd.
Je ziet het verkeerd. Beter sporten dan gamen, liever op voeding letten dan ongecontroleerd vreten en zuipen. Maar complimenten dat je advies komt vragen.

Door nu gezonde gewoontes aan te leren, heeft hij zijn leven profijt van meer spiermassa, betere kichasmscoordinatie, sterkere gewrichten, pezen etc. Sporten is zelfs goed voor zijn hersenontwikkeling.

Wat wel belangrijk is, is dat het een beetje in balans blijft. Dus een feestje en lekker eten af en toe moet kunnen, rustdagen zijn ook nodig en het us ook leuk als je niet alleen in de gym hangt maar misschien ook nog iets anders doet.

Goede begeleiding en wegblijven van anabolen (zeker in de puberteit).
 
Ano_081222 is het levende voorbeeld van eerst gamen en nu sporten
Klopt helemaal, van 150kg gameverslaafde naar 82kg sporter. 0% spijt! (Ben nu 16)
InCollage_20220424_091847311.jpg
 
Klopt helemaal, van 150kg gameverslaafde naar 82kg sporter. 0% spijt! (Ben nu 16)Bekijk bijlage 554452
Kleine aanvulling: sporten heeft me laten zien dat ik altijd beter kan zijn als ik er maar voor de 100% voor ga, nu ga ik met die gedachte ook naar school en presteer zeker beter dan eerst!
 
Hallo allemaal,

Ik ben een trotse vader van een zoon van 14 jaar oud. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik mij heb aangemeld op dit forum. In mijn tijd was je een soort van natuurlijk gespierd en waren er maar weinig zogenaamde bodybuilder lijven. Echter is dat tegenwoordig een compleet ander verhaal. Niet dat ik er iets op tegen heb hoor! Alleen ben ik van mening dat het niet goed is voor een kind om op zo'n jonge leeftijd zoveel in de sportschool te zitten. In het begin hebben wij het toegejuicht, echter wordt hij nu steeds serieuzer en begint hij ook al op zijn voeding te passen. Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.

Mijn vraag is of er ook meer ouders zijn met dezelfde uitdaging of misschien heeft iemand goede tips?
Ik begrijp niet waarom hij later makkelijker dik zou worden als hij nu veel sport. Hoe kom je erop?

Wees blij dat je zoontje ermee bezig is en niet zo'n dikke pisnicht wordt zoals 99% van de jeugd van tegenwoordig.
 
Ok jullie mening is vrij helder.
Wellicht dat ik dan samen met hem kan kijken of er vanuit de sportschool een begeleider is die hem kan helpen met voeding e.d. Misschien dat ons dat rust geeft en dat hij juist lekker door kan gaan met waar hij mee bezig is.
Probeer niet een ouder te zijn die overal boven op zit, alles wil overzien en controleren. Krijg je juist problemen door.
Leren doe je door vallen opstaan, niet door ouders die je 'veilig' houden.
Ik denk dat jouw zoon al laat zien dat ie het prima zelf kan :thumb:
 
Hallo allemaal,

Ik ben een trotse vader van een zoon van 14 jaar oud. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik mij heb aangemeld op dit forum. In mijn tijd was je een soort van natuurlijk gespierd en waren er maar weinig zogenaamde bodybuilder lijven. Echter is dat tegenwoordig een compleet ander verhaal. Niet dat ik er iets op tegen heb hoor! Alleen ben ik van mening dat het niet goed is voor een kind om op zo'n jonge leeftijd zoveel in de sportschool te zitten. In het begin hebben wij het toegejuicht, echter wordt hij nu steeds serieuzer en begint hij ook al op zijn voeding te passen. Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.

Mijn vraag is of er ook meer ouders zijn met dezelfde uitdaging of misschien heeft iemand goede tips?
Ik vind het wel een legitieme vraag.
Komt waarschijnlijk voort uit onbekendheid met krachttraining in het algemeen. Ik kan me ook voorstellen dat hij door de gekregen antwoorden, zich afvraagt of hij hier nu wel of niet serieuse antwoorden heeft gekregen.
De goeie man, uit zijn bezorgdheid en stelt enkele vragen.

Hoe zit het dan o.a.met veel trainen en de stagnatie in lengte groei ? Of is dit niet meer zo, door nieuwe inzichten?
 
Wij zijn bang dat hij later spijt krijgt, omdat zijn lijf nu groeit en de kans groter is dat hij op latere leeftijd daardoor makkelijker dik wordt.
Spier kan niet omzetten naar vet, als je dat bedoelt. Het is ander weefsel
 
Ik zou wensen dat ik toen al begonnen was.
 
Forums zijn al nog amper populair tegenwoordig, arme man kan niet eens uit onwetendheid een vraag stellen zonder een hele berg over zich heen te krijgen.. :o
 
Als je geluk heb vang je tussen de fietsen een dooie vis.
Delft_-_Visbrug.jpg
 
Ok jullie mening is vrij helder.
Wellicht dat ik dan samen met hem kan kijken of er vanuit de sportschool een begeleider is die hem kan helpen met voeding e.d. Misschien dat ons dat rust geeft en dat hij juist lekker door kan gaan met waar hij mee bezig is.
Leuk dat jullie hem willen helpen in zijn traject.
Goede begeleiding is wel belangrijk, want die zal dan wel helpen met alles.

Zolang je zoon zich kan vermaken en het een gezonde uitlaatklep blijft is hier niks aan de hand.
 
Back
Naar boven