AndroidHealthClinic

Slaap supps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wel grappig dat mensen in het obesitas topic het symptoom bestrijding vonden om er een pilletje tegen te nemen. Maar dat voor slapen schijnbaar niet geld. Als je niet kunt slapen heb je waarschijnlijk een druk hoofd, dan kun je beter daar wat aan doen dan pilletjes slikken.
 
Wel grappig dat mensen in het obesitas topic het symptoom bestrijding vonden om er een pilletje tegen te nemen. Maar dat voor slapen schijnbaar niet geld. Als je niet kunt slapen heb je waarschijnlijk een druk hoofd, dan kun je beter daar wat aan doen dan pilletjes slikken.
Nee helaas niet een drukhoofd maar slaap niet goed door, is irritant maar gebeurt wel. Zou een pilletje melatonine niet echt kunnen vergelijken met een pil die je honger 'weghaalt'
 
Waar kopen jullie melatonine pillen die goed gedoseerd zijn? Ik heb nu 0,1 pilletjes maar ga er niet 300
1652381389294.png

Hoger doseren word ook niet echt aanbevolen. Ik had laatst iets gelezen dat ze in slaapklinieken, tot max 5mg. Gaan maar dat ze beginnen bij 2mg en ophogen naar 3mg.
 
Wel grappig dat mensen in het obesitas topic het symptoom bestrijding vonden om er een pilletje tegen te nemen. Maar dat voor slapen schijnbaar niet geld. Als je niet kunt slapen heb je waarschijnlijk een druk hoofd, dan kun je beter daar wat aan doen dan pilletjes slikken.
Op je 16e aan de melatonine pillen omdat je niet kan slapen.

Is dat niet mogelijk schadelijk? Lijkt mij iig niet heel bueno.
 
Probeer nu maar dat half theelepeltje glycine voor het slapen voor je andere dingen probeert. En ook checken dat je na de middag niet teveel cafeïne neemt. Ook niet van cola.
 
Of gewoon je telefoon een uur voor je gaat slapen wegleggen, het licht dimmen en moeder natuur zijn werk laten doen?

Zorgen dat je in een goed ritme komt en dan doet je biologische klok de rest. Een verstoort slaapritme is op lange termijn nogal fucked up voor zo'n beetje alles in je lichaam.



En vermijd 'blauw' licht.

Op je telefoon kan je blauw licht filteren. Dat helpt al heel veel tegen wakker en actief blijven. Als het begint te schemeren zet ik mijn telefoon altijd op blauw licht filteren. Mij bij werkt het top. Ik was vroeger echt een nachtbraker maar lig tegenwoordig lkkr op tijd in m'n nest, heb al heel lang geen moeite meer met moe worden en in slaap vallen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je melatonine gebruiken icm 5-HTP L-Tryptofaan (aangezien hier ook al melatonine inzit)? Of heeft dat geen nut?

Ik slik 5-HTP voornamelijk voor Serotonine, maar wil soms na een stressvolle dag wat extra's toevoegen voor betere slaapkwaliteit.
 
Kan je melatonine gebruiken icm 5-HTP L-Tryptofaan (aangezien hier ook al melatonine inzit)? Of heeft dat geen nut?

Ik slik 5-HTP voornamelijk voor Serotonine, maar wil soms na een stressvolle dag wat extra's toevoegen voor betere slaapkwaliteit.
Ja. Melatonine is een soort hormoon wat aangemaakt word wanneer het begint te schemeren. Indien dat te laat voor jou op gang komt, kan melatonine helpen om je sneller in slaap te laten vallen.

Maar ik zou dit alles afraden als je zelf al medicatie slikt. Staat geloof ik ook op potjes zoals 5-HTP om niet te combineren met medicatie wat neurotransmitters beïnvloed.
 
Zelf zou ik trouwens niet op eigen houtje gaan klooien met producten die serotonine aanspreekt. Ik zou als je echt klachten hebt dit altijd met arts overleggen, wat raadzaam is.
 
Ja. Melatonine is een soort hormoon wat aangemaakt word wanneer het begint te schemeren. Indien dat te laat voor jou op gang komt, kan melatonine helpen om je sneller in slaap te laten vallen.

Maar ik zou dit alles afraden als je zelf al medicatie slikt. Staat geloof ik ook op potjes zoals 5-HTP om niet te combineren met medicatie wat neurotransmitters beïnvloed.
Zelf zou ik trouwens niet op eigen houtje gaan klooien met producten die serotonine aanspreekt. Ik zou als je echt klachten hebt dit altijd met arts overleggen, wat raadzaam is.

Thanks, ben begonnen met 5HTP om de winterdip tegen te gaan, beviel goed en sindsdien erin gehouden. Heb verder geen serieuze mentale issues ofzo :p
 
Miqidavinci
Het aminozuur glycine beïnvloedt je slaap op een aantal verschillende manieren, namelijk:

  • Het helpt je sneller in slaap te vallen
  • Je slaapt efficiënter
  • Dieper slapen en een betere slaapkwaliteit
  • Minder kans op slapeloosheid
  • https://slaapgoeroe.nl/glycine/
 
Kan je melatonine gebruiken icm 5-HTP L-Tryptofaan (aangezien hier ook al melatonine inzit)? Of heeft dat geen nut?

Ik slik 5-HTP voornamelijk voor Serotonine, maar wil soms na een stressvolle dag wat extra's toevoegen voor betere slaapkwaliteit.
Geen idee of het nut heeft, maar heb zelf best lang melatonine, 5-HTP en Ashwaganda gecombineerd. Werkte best prima.
 
Back
Naar boven