MuscleMeat

One Cycle Won't Hurt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarschijnlijk ergens vermeld, maar denk dat ik je log toen nog niet volgde, welke wedstrijd ga je deelnemen?
 
Nice! Lekker bezig nu, dus komt vast shinend op het podium! :flexbiceps:
 
Shape gaat ondanks fucking weinig slaap en echt een shit dieet (atm echt IIFYM aan het abusen, meal timing is nergens te bekennen en drink bijna al m'n kcal en veel junk food) wel echt lekker imo
Woensdag begravenis, hopelijk gaat het daarna allemaal wat beter
Wel een soort van extra motivatie om nog harder te knallen voor September, gezien hij ook erg into fitness was

1652624107343.png


Ochtendgewicht: 82,2KG

Flat
1x10x46
1x6x46

Incline
2x10x30

Shoulder
2x6x32
 
Shape gaat ondanks fucking weinig slaap en echt een shit dieet (atm echt IIFYM aan het abusen, meal timing is nergens te bekennen en drink bijna al m'n kcal en veel junk food) wel echt lekker imo
Woensdag begravenis, hopelijk gaat het daarna allemaal wat beter
Wel een soort van extra motivatie om nog harder te knallen voor September, gezien hij ook erg into fitness was

Bekijk bijlage 555833

Ochtendgewicht: 82,2KG

Flat
1x10x46
1x6x46

Incline
2x10x30

Shoulder
2x6x32
Is dat dan je hele workout? waarom zo weinig?

Same @ IIFYM abusen :p
 
1652705342267.png

Mid januari vs nu

Squat
1x8x142,5
1x4x142,5

Uni leg press 4 sec n
1x12x80
1x10x80

Leg Ext
1x15x84
1x12x84

Adductor
1x15x58
1x11x58

LLC
2x12x56

RDL dumbell TuT
2x12x38

Calf Raise
3x15x80
 
Bekijk bijlage 555874
Mid januari vs nu

Squat
1x8x142,5
1x4x142,5

Uni leg press 4 sec n
1x12x80
1x10x80

Leg Ext
1x15x84
1x12x84

Adductor
1x15x58
1x11x58

LLC
2x12x56

RDL dumbell TuT
2x12x38

Calf Raise
3x15x80
hele zieke poten. ben erg jelly

Waarom
A: maar 2 sets squat
B: van 8 reps naar 4.
 
Volgens mij echt goed bezig. Je raakt ze goed blijkbaar.
Wat vinden je pa en ma ervan ? Dat je nu echt een grote jongen wordt :thumb:
Hahahaha ja thanks
Mn pa vind het sowieso leuk want die fitnessed al heel zn leven
Mn ma boeit t allemaal niet zo
Alleen de standaard “Oeh je word wel breed nu” eens in de zoveel tijd
 
hele zieke poten. ben erg jelly

Waarom
A: maar 2 sets squat
B: van 8 reps naar 4.
Doel is 8 reps maar kan dat nog niet aan dus zo doende dat 2e set maar 4 was
2 sets omdat ja, 3 sets zou helemaal niet goed komen als ik dat ook nog eens 8 reps zou moeten halen
 
Poeh die poten zijn goed gegroeid! Lekker bezig pik.
 
Doel is 8 reps maar kan dat nog niet aan dus zo doende dat 2e set maar 4 was
2 sets omdat ja, 3 sets zou helemaal niet goed komen als ik dat ook nog eens 8 reps zou moeten halen
Intensity gang:cool:

Quads groeien goed man!
 
Waarom anders?
Ik ben gewend om 3 of 5 working sets voorbij te komen. Dan ga je er vanuit dat dat optimaal is. Dus ik was benieuwd waarom hij er maar 2 doet.

En nee, ik weet niet waarom 3 of 5 sets dan het beste zou zijn. Heb me er nooit in verdiept, ben het simpelweg gewoon gaan doen.

Ook toen mensen voor mij schema's gingen maken, altijd minstens 3 sets.
 
Als je met intensiteit traint ben je blij dat je 2 setjes klaar zijn.
Op compounds laat jij mensen tot rpe 10 gaan altijd? Met mijn vorige coach hielden we het op 8. En dan 4 sets. Zoiezo zei hij dat je beter niet tot 10 moet gaan op compounds ivm herstel (die compounds kwamen 2x pw aan bod). Nu ga ik zelf overigens wel graag tot failure en dan doe ik 3 sets.
 
Als je met intensiteit traint ben je blij dat je 2 setjes klaar zijn.

Mij persoonlijk ligt heel het 1 topset + 1 back off set - principe niet zo goed.

Altijd als ik die low rep feeder sets doe in aanloop naar de topset en vervolgens de zware topset doe, voel ik me nooit lekker op die topset. Dunno why, alsof mijn CNS er dan niet klaar voor is ofzo.

En als ik nu gewoon steeds straight sets doe van bijvoorbeeld 8 reps in aanloop naar de topset, voel ik me juist super lekker en klaar voor de topset. Ja, je bent dan misschien iets zwakker door het volume wat je er voor hebt gedaan, maar het voelt wel veel beter.
 
Als je met intensiteit traint ben je blij dat je 2 setjes klaar zijn.
Hoe denk jij over het aantal sets per week?

Maximaal aantal sets doen waar je van kan herstellen?
Of juist het minimale aantal sets waar je ook progress op maakt (bijv 1 top + 1 backoff)

Hoop dat ik het goed heb verwoord
 
Is afhankelijk van frequentie, doelen, welke spiergroep etc etc. Veel mensen hebben in elk geval veel minder setjes nodig dan ze denken. En dan kun je er beter 8 per week doen die er echt toe doen dan 20 die allemaal maar half werk zijn.
Top man, bedankt voor je antwoord
 
Kan ik geen algemeen antwoord op geven. Ligt aan hoe ervaren iemand is, het totaal volume, het doel van een bepaalde oefening. Als ik jouw squats zie zou ik inderdaad zeggen: eerst focussen op techniek en zodra dat on point is kun je prima 2 setjes op rpe 9-10 draaien als massa je doel is. Vorm moet 100% zijn, dat is het aller aller belangrijkste.

Straight warmup sets is prima als jij je dan beter voelt. Maar ik zie bijvoorbeeld het nut niet zo in om dan bijvoorbeeld 4 topsets te draaien.


Is afhankelijk van frequentie, doelen, welke spiergroep etc etc. Veel mensen hebben in elk geval veel minder setjes nodig dan ze denken. En dan kun je er beter 8 per week doen die er echt toe doen dan 20 die allemaal maar half werk zijn.

4 topsets is idd bullshit, dat kan ook helemaal niet.

Maar ik tel dan meestal de laatste 3 sets wel als zijnde werksets.

Dus bijvoorbeeld in een squat:
WU: 60x8 / 80x8 / 100x8
WS: 120x8 / 130x8 / 140x8

Hoewel die 120 en 130 geen topsets zijn, vind ik ze wel tellen als worksets.
 
Back
Naar boven