Fitness Seller

Bench (smith machine) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik bench altijd zonder spotter, doe meestal veel reps per set. Toch 1 keer blijven liggen bij schuinbankdrukken en toen moest ik behoorlijk hard roepen voordat er hulp kwam.
Tuurlijk kan dat iedereen gebeuren, heb ook wel eens gehad dat je de laatse rep net tegen de hook van de bench stoot en dat het net wel of niet goed gaat, of dat je barpath iets uit balans komt dan ben je hem ook zo kwijt maar over het algemeen leer je jezelf wel kennen gaande weg:cool: en zoals ik al aangaf zou ik de clips er mooi af laten als je helemaal alleen in de gym bent.
 
Incline bench is in de smith heerlijk. Flat bench in de smith is dan weer een schouder killer door de te rechte baan.
 
Flat bench in de smith doet pijn bij mij. Helemaal ruk.

Maar het kan wel, incline is denk ik beter te doen. Ik zie ook mensen squatter in de Smith. Snap ik ook niet helemaal, maar ieder zijn ding. En het mooie is dat ze iig niet het powerrack bezet houden.
 
Flat bench in de smith doet pijn bij mij. Helemaal ruk.

Maar het kan wel, incline is denk ik beter te doen. Ik zie ook mensen squatter in de Smith. Snap ik ook niet helemaal, maar ieder zijn ding. En het mooie is dat ze iig niet het powerrack bezet houden.
Ja klopt sommige mensen squatten op een smith machine voor een alternatief voor een hacksquat vgm
 
Ja klopt sommige mensen squatten op een smith machine voor een alternatief voor een hacksquat vgm
In 99% van de gevallen omdat het ze zo is aangeleerd.
 
Flat bench in de smith doet pijn bij mij. Helemaal ruk.

Maar het kan wel, incline is denk ik beter te doen. Ik zie ook mensen squatter in de Smith. Snap ik ook niet helemaal, maar ieder zijn ding. En het mooie is dat ze iig niet het powerrack bezet houden.
O.a Chris bumstead doet het ook, maarja zelf ben ik er ook geen voorstander van.
 
Klopt! Vandaar dat die ook nooit geen wedstrijd zal winnen! Laat staan mr. Olympia worden! Dat kan die wel helemaal vergeten!
Hij heeft ook rare biceps. Een andere Chris, Dickerson, had vergelijkbaar mislukte armen en benen. Mr O 1982, niet te geloven.
 
Laatst bewerkt:
Smith machine benchen/ squaten is veiliger en kunt beter focussen op de spier aangezien je geen evenwicht hoeft te houden, vaak zie je mensen in een cut als ze kracht verliezen overstappen naar een smith.

Squaten in een smith machine moet je wel je voeten stance heel anders plaatsen dan een reguliere barbell squat.
 
Update

Vandaag weer voor t eerst in een tijdje normaal gebencht. Voelt veel fijner aan dan flat in een smith machine en ik denk nu ook dat ik vaker ga benchen zonder. Alleen even wennen met balans etc maar dat komt weer
 
Update

Vandaag weer voor t eerst in een tijdje normaal gebencht. Voelt veel fijner aan dan flat in een smith machine en ik denk nu ook dat ik vaker ga benchen zonder. Alleen even wennen met balans etc maar dat komt weer
Gewoon ff een tijdje doen en niet teveel op gewicht focussen maar op correcte uitvoering. Hier krijg je op langer termijn alleen maar profijt van:cool: en als ballans een issue is zou je eventueel ook kunnen dumbell drukken. Als je dat onder controle hebt stelt benchen niks meer voor.
 
Gewoon ff een tijdje doen en niet teveel op gewicht focussen maar op correcte uitvoering. Hier krijg je op langer termijn alleen maar profijt van:cool: en als ballans een issue is zou je eventueel ook kunnen dumbell drukken. Als je dat onder controle hebt stelt benchen niks meer voor.
Klopt ik merk wel dat wat ik vroeger deed bij benchen dat ik dat nu voor minder reps kan maar dat komt wel weer goed. Ik denk zelf omdat ik was overgestapt van bench naar smith maar bench dat het daarin zat maar het kunnen ook andere factoren zijn
 
Back
Naar boven