AndroidHealthClinic

Eerste keer slin, vraag pwo. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 169531

Cool Novice
Lid geworden
8 jun 2020
Berichten
40
Waardering
9
Goedemorgen,

Vandaag wil ik gaan starten met insuline. Starten met 4iu en opbouwen naar 8iu (miss 10).

Een vriend van mij heeft suiker. Met hem gesprekken gevoerd over wat te doen bij een hypo. Overal dextro energy neergelegd. Auto, badkamer, tas voor werk. En heb een glucose meter in huis gehaald zodat ik de eerste dagen tijdens de actieve tijd van insuline kan meten wat het doet tegen over het aantal eenheden samen met het aantal koolhydraten. Heb de insuline van hem, novorapid.

Misschien vergeten erbij te zeggen maar ik wil de insuline methode voor pwo gebruiken. Dus direct zetten na het trainen.

Waar ik graag hulp bij zou willen. Ik heb 2 verschillende shifts op me werk, een vroege en een late. Heb in ieder uur 20min. 'Pauze' dus genoeg ruimte om te eten. De ene keer train il sochtends voor het werk, de andere keer smiddags na het werk. Mijn pwo is kwa voedingsschema dus iedere week anders.

Nu zie ik in de pwo methode van het sticky dat er vrijwel direct 0:05 (x aantal gram dextrose) word toegevoegd ten opzichte van het x aantal eenheden. En dat om 01:00 een maaltijd word gegeten.

Kan ik deze 2 omdraaien? Dus dan ziet het er zo uit:

0:00 start injectie (begin 4iu opbouw 8iu)
0:05 30gram whey shake 10gr creatine
0:15 350gram rijst (+/- 80gram koolhydraten) 100gr kip 150gr groente 10gr cocusolie 15gr amandelen.

1:00-1:15 dextrose 55 gram (49.5gr koolhydraten).

(Er staat vermijd vetten. Ik zit al hele me bb carriere op 8 procent bf en nooit boven de 9 gezeten. Vind het niet erg om in vet aan te komen).

Tussen mijn laatste maaltijd voor het trainen en de pwo maaltijd zit namelijk al 2-3 uur. Na het trainen heb ik altijd vreselijk honger dus wil dan graag in een kort tijdbestek een maaltijd eten.

In mijn opinion word de dextrose tegen het aantal eenheden afgezet om de glucosewaarde in het bloed weer in balans te brengen omdat er net een x aantal eenheden insuline aan het bloed is toegevoegd om een hypo te voorkomen.
Het lijkt me logisch dat dit ook met een maaltijd kan om 0:15 met hetzelfde aantal koolhydraten als de dextrose. En dan om 01:00 de dextrose met evenveel koolhydraten als de rijst (50 gram).

Nu is het zo dat de novorapid tussen de 1 en de 4-5 uur werkt en dat de insuline gevoeligheid het hoogst ligt tussen de 1 en de 3 uur. Is dit de reden dat de maaltijden gegeten worden om 01:00 en 02:30? En is het daarom niet handig om de maaltijd met de dextrose om te draaien? Die maat van mij zegt dat de novorapid na 20 minuten al begint te werken. Dus met het eten van de maaltijd om 0:15 lijkt me dit in theorie hetzelfde als de maaltijd eten op 01:00.

De reden van deze vraag is omdat ik met een ochtend dienst anders niet uit kom met dit schema. De maaltijd die ik zou moeten eten om 01:00 heeft meer koolhydraten dan 50 gram, en in de meeste gevallen zit ik om die tijd in de auto naar me werk. Dus als ik dan een shake met dextrose zou maken van 50 gram koolhydraten dan kan ik die opdrinken in de auto of als ik moet beginnen met werk.

Ik hoor graag jullie mening/advies.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
(Er staat vermijd vetten. Ik zit al hele me bb carriere op 8 procent bf en nooit boven de 9 gezeten. Vind het niet erg om in vet aan te komen).

Wat heeft het vermijden van vetten met je vetpercentage te maken?
 
Ik heb nooit slin gebruikt en heb mij er niet in verdiept, vandaar de vraag.
Geen probleem. Het is ook mijn eerste keer. Er zullen hier vast wel meer mensen zijn met meer ervaringen of kennis die je kunnen helpen bij deze vraag.

Er zit ook een verschil tussen verzadigde en onverzadigde vetten. Zo las ik ergens anders dat onverzadigde vetten juist de gevoeligheid van slin kunnen stimuleren. Of dit waar is laat ik in het midden want ik lees hier op het forum ook weer het tegenstrijdige.
 
Ik dacht dat het verhaal van geen vetten gedurende de slin window vooral bedoeld is vanwege de vertraging van de opname van de carbs oid. Maar goed, blijkbaar heeft het dus een andere reden.
 
Ik dacht dat het verhaal van geen vetten gedurende de slin window vooral bedoeld is vanwege de vertraging van de opname van de carbs oid. Maar goed, blijkbaar heeft het dus een andere reden.
Bedankt ik zal eens verder in het vetten verhaal duiken.
 
Ik neem aan dat als je vetten pakt als de insuline actief is dit meer aanzet op het lichaam?
Nee. Een calorie overschot maakt je dik.

Vetten maken geen drol uit vertraagd alleen wat de opname van carbs.
 
4iu tot 8iu novorapid terwijl je geen diabetes hebt en geen hgh gebruikt? Dat lijkt mij geen goed idee om daarmee te beginnen.

Er word meestal juist niet teveel vet gegeten icm. insuline, als je insuline verkeerd gebruikt en je dieet ook niet on point is, kan je er juist dik van worden.

Heb je ook een glucosemeter en teststrips in huis?
Zorg je ervoor dat je altijd snelle suikers bij je hebt en weet je hoe een hypo aanvoeld?
Mocht je out gaan, weten de mensen om je heen dan wel dat je insuline gebruikt en wat ze moeten doen?
 
4iu tot 8iu novorapid terwijl je geen diabetes hebt en geen hgh gebruikt? Dat lijkt mij geen goed idee om daarmee te beginnen.

Er word meestal juist niet teveel vet gegeten icm. insuline, als je insuline verkeerd gebruikt en je dieet ook niet on point is, kan je er juist dik van worden.

Heb je ook een glucosemeter en teststrips in huis?
Zorg je ervoor dat je altijd snelle suikers bij je hebt en weet je hoe een hypo aanvoeld?
Mocht je out gaan, weten de mensen om je heen dan wel dat je insuline gebruikt en wat ze moeten doen?
Je bent posts aan het onderspammen van ruim een half jaar geleden 🤣 Waarvan TS al sinds oktober hier niet meer is geweest.
 
  • Like
Waarderingen: 777
Je bent posts aan het onderspammen van ruim een half jaar geleden 🤣 Waarvan TS al sinds oktober hier niet meer is geweest.
nu je het zegt... moet wat doen, wachtende in de wachtkamer, zal erop letten lol
 
4iu tot 8iu novorapid terwijl je geen diabetes hebt en geen hgh gebruikt? Dat lijkt mij geen goed idee om daarmee te beginnen.

Er word meestal juist niet teveel vet gegeten icm. insuline, als je insuline verkeerd gebruikt en je dieet ook niet on point is, kan je er juist dik van worden.

Heb je ook een glucosemeter en teststrips in huis?
Zorg je ervoor dat je altijd snelle suikers bij je hebt en weet je hoe een hypo aanvoeld?
Mocht je out gaan, weten de mensen om je heen dan wel dat je insuline gebruikt en wat ze moeten doen?
- vet maakt niks uit, te veel calorieën wel daarvan wordt je dik.
-hgh is geen must met insuline
 
  • Like
Waarderingen: 777
- vet maakt niks uit, te veel calorieën wel daarvan wordt je dik.
-hgh is geen must met insuline
Klopt, maar met (veel) hgh is er meestal wel meer insuline nodig, ik zou zelf niet met 4-8iu beginnen zonder hgh, zoals ts wilde doen.
 
Even een reactie op de oorspronkelijke vraag van de TS (ookal is deze niet actief en is het een ouder topic) aangezien insuline een riskant goedje is waar duidelijke informatie over nodig is voor toekomstige gebruikers;

Nee, de maaltijden kunnen niet omgedraaid worden. Snelle koolhydraten kort na de injectie zijn essentieel om een hypo te voorkomen.
 
Even een reactie op de oorspronkelijke vraag van de TS (ookal is deze niet actief en is het een ouder topic) aangezien insuline een riskant goedje is waar duidelijke informatie over nodig is voor toekomstige gebruikers;

Nee, de maaltijden kunnen niet omgedraaid worden. Snelle koolhydraten kort na de injectie zijn essentieel om een hypo te voorkomen.
Kan zelf 1.5 uur zonder eten na injectie voordat ik überhaupt pas een hypo krijg.

Snelle koolhydraten zijn sowieso geen must, zolang het maar koolhydraten zijn. Krijg je een hypo dan zou ik idd snelle koolhydraten nemen.
 
Kan zelf 1.5 uur zonder eten na injectie voordat ik überhaupt pas een hypo krijg.

Snelle koolhydraten zijn sowieso geen must, zolang het maar koolhydraten zijn. Krijg je een hypo dan zou ik idd snelle koolhydraten nemen.

Poeh dan ben je wel een uitzondering op de regel! Bij de meesten begint het koude hypo zweet na 20/30 min toch echt te lopen 😂 Buiten het hypo verhaal zie ik de snelle koolhydraten wel degelijk als must, met het oog op de glycogeen aanvulling en het stoppen van de verbranding. Waarom niet het maximale uit je anabolic window halen?
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Poeh dan ben je wel een uitzondering op de regel! Bij de meesten begint het koude hypo zweet na 20/30 min toch echt te lopen 😂 Buiten het hypo verhaal zie ik de snelle koolhydraten wel degelijk als must, met het oog op de glycogeen aanvulling en het stoppen van de verbranding. Waarom niet het maximale uit je anabolic window halen?
Tijdens trainen heb ik idd dextrose maar voor erna zie ik het nut niet echt en eet ik gewoon een meal of een shake met rijstpoeder.

Zet slin als ik het gebruik alleen pre workout heb wel eens 4x per dag gedaan maar zag niet echt meerwaarde tbh :')
 
Zet slin als ik het gebruik alleen pre workout heb wel eens 4x per dag gedaan maar zag niet echt meerwaarde tbh :')

Wellicht op de lange termijn, maar is dat je waard als recreatief gebruiker moet je je dan afvragen ;)

Ik kan me het beste vinden in postworkout, is toch het moment dat je het meeste aan een nutrientpusher hebt.
 
Back
Naar boven