MuscleMeat

Hoeveel zijn jullie kwijt aan voeding per maand ?

Bezoekers in dit topic

Dik 10% meer als dezelfde tijd vorig jaar :fire:
 
Al een jaar tussen de 650 en 750 Euro. Gezin van 4.
 
Dit jaar gemiddeld 44 euro in de week incl honden eten en botjes en deo en tandpasta enzo.
 
Ja een goede 10% omhoog wekelijks is wel werkelijkheid.
Maar goed met high en low days variërend tussen de 3000 en 4500 kcal loopt het goed op.
 
~15% meer dan vorige maand.


Skip vanaf nu Biologisch, niet meer te doen. 10 eitjes 50ct duurder :treuren: (net of die scharrelkippen mais uit Oekraïne eten..)
 
Laatst bewerkt:
Halal kip is ook niet opgespoten met varkenseiwit, en slecht 5 euro de kilo (nu inmiddels 6 vanwege Putin).
Net alsof gewone kip dat wel is. Tenzij je gemarineerde kip haalt, zit dat er echt niet in. Wat een kul.

Bij de Lidl is het ook maar €7/kg. En al was halal gratis, dat eet ik niet
 
Net alsof gewone kip dat wel is. Tenzij je gemarineerde kip haalt, zit dat er echt niet in. Wat een kul.

Bij de Lidl is het ook maar €7/kg. En al was halal gratis, dat eet ik niet
Frozen ?
Net was 'verse' 7,50 voor 800gram
 
Bij de Lidl is het ook maar €7/kg. En al was halal gratis, dat eet ik niet
Er zijn ook producten die niet een halal keurmerk hebben, maar het wel zijn. Het is dan simpelweg goedkoper om de hele productielijn halal of kosher op te zetten.
 
Yes

Ei 12 voor €2,20 en dacht 30 voor €4
Klopt, heb net 12 voor 2,19 maat L lag er gelukkig. 99% ligt er maat M, en verkopen ze L/XL voor 2,19 a 10 st. Dit is vaak net aan L (~60-62gram)
 
Er zijn ook producten die niet een halal keurmerk hebben, maar het wel zijn. Het is dan simpelweg goedkoper om de hele productielijn halal of kosher op te zetten.
Ik weet 't, maar vind dat nogal lastig te achterhalen
 
Als ze het gratis krijgt moet ze het nog niet

Gvd vegan
20220519_155324.jpg
 
Dat zal niet eenvoudig zijn nee, maar wat heb je tegen halal?
Manier van slachten. En door halal te kopen stimuleer je dat. Onverdoofd of onbedwelmd slachten mag alleen bij de rituele slacht.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar dat is gewoon niet het mijne. Haal m'n rund lokaal dat ik weet dat t buiten gelopen heeft. Heb daar een fijner gevoel bij
 
Net alsof gewone kip dat wel is. Tenzij je gemarineerde kip haalt, zit dat er echt niet in. Wat een kul.

Bij de Lidl is het ook maar €7/kg. En al was halal gratis, dat eet ik niet
Ik claim ook niet dat het wel zo is ;).
Bio scharrelkip is duur, maar wel lekker en niet opgespoten met vocht en varkenseiwit.

edit: eet ook wel scharrel maiskip, ook lekker €21,-
Gremlin hoe weet je trouwens dat dit bij gemarineerde kip wel zo is? Wat versta je onder 'gewone' kip?
 
Net alsof gewone kip dat wel is. Tenzij je gemarineerde kip haalt, zit dat er echt niet in. Wat een kul.

Bij de Lidl is het ook maar €7/kg. En al was halal gratis, dat eet ik niet
Welke kip is €7 de kilo bij de Lidl?

Kippendij is uit m'n hoofd iets van €8,50 de kilo bij de Lidl (bij de grootste verpakking die ze hebben van 800 gram). Kipfilet is duurder.

Ik heb nooit eerder gezien of gehoord dat ze gemarineerde kip bij de Lidl inspuiten met varkenseiwit. Kzou ook niet weten wat het nut is van inspuiten met varkenseiwit. Misschien gebruiken ze het als component van de marinade, misschien ook niet, maar inspuiten met eiwitten lijkt mij totaal niet logisch.
 
Back
Naar boven