AndroidHealthClinic

Domme vragen bestaan niet. (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Een beetje Nederlandse slijter heeft dat gewoon.
Ja, maar veel supermarkten hebben ook een redelijk aanbod trappist-/abdijbier, dus voor bier ga ik niet naar een slijter.
 
Ja, maar veel supermarkten hebben ook een redelijk aanbod trappist-/abdijbier, dus voor bier ga ik niet naar een slijter.
Er is nogal een verschil tussen Trappistenbier en Abdijbier!

Foei.
 
Er is nogal een verschil tussen Trappistenbier en Abdijbier!

Foei.
Klopt, maar dat maakt een Trapist niet ineens lekkerder of beter.
 
Het maakt een Trappist tot op zekere hoogte wel authentieker en minder commercieel.

Een abdijbier kan gewoon een licensie zijn.
 
Welke dan?

Ik bedoel zelf alleen de erkende.
Er zijn toch aardig wat pas deze eeuw op de markt gebracht, echt authentiek kan je dat niet noemen.
 
Er zijn toch aardig wat pas deze eeuw op de markt gebracht, echt authentiek kan je dat niet noemen.
Authentiek bedoel ik in de zin van het ATP label.
 
Authentiek bedoel ik in de zin van het ATP label.
Zoals https://nl.wikipedia.org/wiki/Stift_Engelszell, die zijn sinds 2013 erkend of, Rochefort Triple Extra wat pas sinds 2021 bestaat?

In een persbericht laat de brouwerij weten dat de monniken al verschillende jaren overwogen om opnieuw een blond trappistenbier op de markt te brengen, maar ervoor gekozen hebben om ermee te wachten tot exact 100 jaar na de productie van de eerste blondine “Blonde extra-forte”. Vandaar ook de verwijzing 1920 – 2020 op het etiket van het flesje. Het recept is nog steeds geïnspireerd op het recept van 100 jaar geleden, maar is lichtjes aangepast naar de hedendaagse smaak.
Dit is toch wel vrij commercieel.
 
Zoals https://nl.wikipedia.org/wiki/Stift_Engelszell, die zijn sinds 2013 erkend of, Rochefort Triple Extra wat pas sinds 2021 bestaat?


Dit is toch wel vrij commercieel.
Het bier is niet-commercieel in de zin dat het niet gaat om winstmaximalisatie, maar het ondersteunen van het klooster.

Dat is iets heel anders dan de 100 smaken Leffe die er inmiddels zijn.
 
Het bier is niet-commercieel in de zin dat het niet gaat om winstmaximalisatie, maar het ondersteunen van het klooster.

Dat is iets heel anders dan de 100 smaken Leffe die er inmiddels zijn.
Ok, dan hadden wij een iets andere kijk op de termen commercieel en authentiek.
 
Ok, dan hadden wij een iets andere kijk op de termen commercieel en authentiek.
Ik kan mij ook best vinden in wat jij zegt en in principe is het zeker mogelijk dat een abdijbier, gebrouwen onder licentie door een grote speler "orgineler" is dan een Trappist. En ook kan een abdijbier onder dezelfde voorwaarden van het ATP label gemaakt zijn, met als enige uitzondering dat het een ander type monnik is die erbij betrokken zijn.

Daarbij vind ik het hele idee van Trappistenbier ook gewoon prachtig.
 
Dit verklaart het dan wel. Thanks!
Door de nagisting op fles en de brett cultuur schijnt hij ook zuurder te worden met de jaren. Orval fans vinden het leuk verschillende jaren naast elkaar te drinken om zo te kijken hoe de smaak is veranderd.
 
Door de nagisting op fles en de brett cultuur schijnt hij ook zuurder te worden met de jaren. Orval fans vinden het leuk verschillende jaren naast elkaar te drinken om zo te kijken hoe de smaak is veranderd.
Leuk idee, dan zullen we vanaf nu ook enkele flessen sparen elk jaar.
 
Back
Naar boven