MuscleMeat

Stelling Zonnepanelen of niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je straks geen knaken meer krijgt voor het terugleveren moet je steeds gaan opletten dat je al je apparaten overdag aan hebt, right ?
Mijn vrouw draait de wasjes meestal savonds omdat ze overdag niet thuis is.

Zat er ook over na te denken, maar begon steeds meer te twijfelen.
Dat terugleveren is toch ook afhankelijk van je energiemaatschappij? Dacht dat je bij essent maar 10% van de marktwaarde krijgt
 
Als je straks geen knaken meer krijgt voor het terugleveren moet je steeds gaan opletten dat je al je apparaten overdag aan hebt, right ?
Mijn vrouw draait de wasjes meestal savonds omdat ze overdag niet thuis is.

Zat er ook over na te denken, maar begon steeds meer te twijfelen.
Ja, maar dat kan je (deels) oplossen met een accupakket of een warmtepompboiler.
 
Dat terugleveren is toch ook afhankelijk van je energiemaatschappij? Dacht dat je bij essent maar 10% van de marktwaarde krijgt
Geen idee hoeveel je dan krijgt, maar dat is pas als je op jaarbasis meer opwekt dan verbruikt.

Edit: Het levert je ca. €0,10 per kWh op, te weinig dus om overcapaciteit qua zonnepanelen goed rendabel te maken.
 
Laatst bewerkt:
Zo'n accu kost evenveel als 30 panelen ofzo toch?
 
Ongeveer 7,5k voor 10 kWh opslagcapaciteit, waar je dus geen flikker aan hebt.
Over een paar jaar komen er zoveel gebruikte accu’s van EV’s op de markt dat die prijs nog fors gaat dalen. Als dan het salderen ook nog eens wordt afgebouwd en op zonnige dagen het net overbelast raakt wordt het vanzelf financieel rendabel.
 
Over een paar jaar komen er zoveel gebruikte accu’s van EV’s op de markt dat die prijs nog fors gaat dalen. Als dan het salderen ook nog eens wordt afgebouwd en op zonnige dagen het net overbelast raakt wordt het vanzelf financieel rendabel.
Dan zijn we weer tig jaar verder, voor nu is het in ieder geval niet gunstig om een accupakketje neer te zetten.
 
Dan zijn we weer tig jaar verder, voor nu is het in ieder geval niet gunstig om een accupakketje neer te zetten.
Klopt, maar storten we ons nu niet als Lemmingen in een zelfvervullende voorspelling?
 
Over een paar jaar komen er zoveel gebruikte accu’s van EV’s op de markt dat die prijs nog fors gaat dalen. Als dan het salderen ook nog eens wordt afgebouwd en op zonnige dagen het net overbelast raakt wordt het vanzelf financieel rendabel.
Want die accu's gaan ze niet reviseren?
Volgens mij kun je beter je geld investeren in energiezuinige apparatuur. Ik verbruik amper stroom in huis.
 
Want die accu's gaan ze niet reviseren?
Volgens mij kun je beter je geld investeren in energiezuinige apparatuur. Ik verbruik amper stroom in huis.
Reviseren (recyclen) kan ook, maar als een andere bestemming er aan geven financieel aantrekkelijker is gaat dat laatste gewoon gebeuren.

Ik heb al een vrij zuinige warmtepomp droger en airco, maar blijf toch veel verbruiken. :D
 
Dan kun je beter je woning isoleren. Zo lang het niet goed geïsoleerd is zul je moeten verwarmen,
Mijn huis is van 2010, welke maatregelen zijn dan nog rendabel?
 
Ik zal waarschijnlijk meer werken dan jij.
Dat geloof ik meteen.

Aan de andere kant,

Ik zit vaker op de bank tv te kijken dan jou!
 
Dat geloof ik meteen.

Aan de andere kant,

Ik zit vaker op de bank tv te kijken dan jou!
Valt netflixen op mijn werk ook onder “op de bank tv kijken”? :grinny:
 
  • Haha
Waarderingen: ak
Back
Naar boven