MuscleMeat

Voeding voor cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_110723

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2022
Berichten
1.412
Waardering
2.216
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Ik ben vorige week begonnen met cutten voor het verminderen van vet. Hierbij kreeg ik de advies om 140 gram eiwitten en 50 gram vet binnen te nemen (ik weeg 70) in een dag. Terwijl ik onder de 2000kcal blijf.

Ik heb tot nu toe nog nooit gecut, dus voor mij is dit erg lastig. Hebben jullie wellicht aangeraden maaltijden/snacks voor het verkrijgen van goede aantallen eiwitten met weinig calorieën? Ik zie veel topics over bulken maar zag luttele topics over cutten.

Ik vul mijn eetschema nu vooral met tonijn en zalm maar toch red ik 140 gram erg lastig, vooral doordat ik onder de 2000 kcal moet blijven.
 
Ik ben vorige week begonnen met cutten voor het verminderen van vet. Hierbij kreeg ik de advies om 140 gram eiwitten en 50 gram vet binnen te nemen (ik weeg 70) in een dag. Terwijl ik onder de 2000kcal blijf.

Ik heb tot nu toe nog nooit gecut, dus voor mij is dit erg lastig. Hebben jullie wellicht aangeraden maaltijden/snacks voor het verkrijgen van goede aantallen eiwitten met weinig calorieën? Ik zie veel topics over bulken maar zag luttele topics over cutten.

Ik vul mijn eetschema nu vooral met tonijn en zalm maar toch red ik 140 gram erg lastig, vooral doordat ik onder de 2000 kcal moet blijven.
raar, eiwitten is net iets waar ik zeer makkelijk aan kom, het zijn de vetten die het soms lastig maken om eraan te komen.
maar het zou iets handiger zijn als je meer info kan geven over jezelf.
waarom die 2000 kcal per dag trouwens?
hoeveel x train je pw? hoeveel cardio? ... allemaal van belang.
 
raar, eiwitten is net iets waar ik zeer makkelijk aan kom, het zijn de vetten die het soms lastig maken om eraan te komen.
maar het zou iets handiger zijn als je meer info kan geven over jezelf.
waarom die 2000 kcal per dag trouwens?
hoeveel x train je pw? hoeveel cardio? ... allemaal van belang.
Ik train 4/5 keer per week. Hierbij volg ik een Push, Pull, Legs schema. Verder verbrand ik zelf 200 kcal per dag door middel van cardio (meestal hardlopen). Dit is een begin, ik wil dit naarmate de tijd verhogen. Ik merk vaak dat ik eet voor avondeten en dan naar de sportschool ga en na de sportschool weer avondeten kan eten.

Ik ben ook kieskeurig qua eten maar ik kan mijzelf het meeste wel forceren en laten wennen.

2000 kcal omdat dit binnen mijn deficit valt (via zo een online test)
 
Enigste wat je moet weten in een cut is onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten. Op 70kg bw is 2000kcal nog vrij riant en val je waars niks af. Wellicht eerste weken wel maar dat is vocht en maaginhoud doordat je nu minder eet en minder koolhydraten binnen krijgt toz van voordat je begon.

Indien je eiwitten tekort komt dan eet je gewoon vlees. 100gr kip is 20 eiwitten, uiteraard wit vis kan ook. Kwark is ook een goede toevoeging qua eiwitten/kcal balans.

Overigens met 70kg bw op 1.70m kan je nooit heel “dik” zijn. Wellicht drop je een fysiek foto, kunt hem anoniem maken en dan krijg je vrijwel altijd beter advies.
 
Ik train 4/5 keer per week. Hierbij volg ik een Push, Pull, Legs schema. Verder verbrand ik zelf 200 kcal per dag door middel van cardio (meestal hardlopen). Dit is een begin, ik wil dit naarmate de tijd verhogen. Ik merk vaak dat ik eet voor avondeten en dan naar de sportschool ga en na de sportschool weer avondeten kan eten.

Ik ben ook kieskeurig qua eten maar ik kan mijzelf het meeste wel forceren en laten wennen.

2000 kcal omdat dit binnen mijn deficit valt (via zo een online test)
Joggen elke dag bevorderd je herstel niet en krijg je alleen maar meer honger van. Cardio op begin van een cut al maximaal doen is geen verstandige aanpak aangezien je dit dus gedurende de hele cut moet voortzetten. Indien je een cardio junk bent is het verstandiger dat je 2/3x pw doet joggen en de rest van de dagen doet wandelen, aangezien wandelen er niet voor zorgt dat je honger krijgt. Dagelijks 10k stappen zit je al erg goed. Dag voor leg day altijd wandelen ipv joggen.
 
1,70 en 70 kg
Met 4/5 x per week sport
En elke dag hardlopen...
Dan is 2000 voor een cut echt wel minimaal.
Op 70 kg ca 70 gram vet inname is prima.
50 gr vind ik Naar mijn mening erg weinig.

Post Je voeding eens? Want 140 gr eiwit moet makkelijk te halen zijn.
 
Enigste wat je moet weten in een cut is onder je dagelijkse kcal behoefte te zitten. Op 70kg bw is 2000kcal nog vrij riant en val je waars niks af. Wellicht eerste weken wel maar dat is vocht en maaginhoud doordat je nu minder eet en minder koolhydraten binnen krijgt toz van voordat je begon.

Indien je eiwitten tekort komt dan eet je gewoon vlees. 100gr kip is 20 eiwitten, uiteraard wit vis kan ook. Kwark is ook een goede toevoeging qua eiwitten/kcal balans.

Overigens met 70kg bw op 1.70m kan je nooit heel “dik” zijn. Wellicht drop je een fysiek foto, kunt hem anoniem maken en dan krijg je vrijwel altijd beter advies.
Ik zie mijzelf ook niet als 'dik' hoor, wil enkel een lagere vetpercentage hebben voor de zomer. Ik krijg wel altijd te horen dat ik een snelle metabolisme heb, vandaar dat ik 2k nam. Misschien is 1700kcal dan een betere optie (plus nog dagelijks 10K stappen). Ik heb je in een prive conversatie foto's van mijn lichaam verstuurt.

Kwark, kip en tonijn is wel goed voor macro's maar ik zoek naar meer variatie, of is dit simpelweg gewoon niet mogelijk? Ik vind het lastig om dit elke dag te eten
 
  • Like
Waarderingen: ak
1,70 en 70 kg
Met 4/5 x per week sport
En elke dag hardlopen...
Dan is 2000 voor een cut echt wel minimaal.
Op 70 kg ca 70 gram vet inname is prima.
50 gr vind ik Naar mijn mening erg weinig.

Post Je voeding eens? Want 140 gr eiwit moet makkelijk te halen zijn.
Ontbijt: sla ik meestal over (normaal gesproken weetabix, maar nu door mijn cut dit laten vallen)
Lunch: 4 gebakken eieren met beetje vloeibare eiwit en theelepel honing
Avondeten: kip met rijst/pasta/groentemix (af en toe gehakt in plaats van kip)
Na avondeten: blikje tonijn in water en zalmfilet (165G)

Tussendoortjes: 2 eiwitten shakes/kwark van 20gram (van melkunie) en Oppo ijs om mijn 'suikerkicks' te stillen. Banaan en appel (wil de banaan vervangen met mandarijn)
 
Ontbijt: sla ik meestal over (normaal gesproken weetabix, maar nu door mijn cut dit laten vallen)
Lunch: 4 gebakken eieren met beetje vloeibare eiwit en theelepel honing
Avondeten: kip met rijst/pasta/groentemix (af en toe gehakt in plaats van kip)
Na avondeten: blikje tonijn in water en zalmfilet (165G)

Tussendoortjes: 2 eiwitten shakes/kwark van 20gram (van melkunie) en Oppo ijs om mijn 'suikerkicks' te stillen. Banaan en appel (wil de banaan vervangen met mandarijn)
en dit alles is al 2000 kcal? hoeveel rijst aka pasta eet je dan?
ik zit aan 2300 kcal per dag en mijn schema lijkt dubbel zoveel.
 
Ontbijt: sla ik meestal over (normaal gesproken weetabix, maar nu door mijn cut dit laten vallen)
Lunch: 4 gebakken eieren met beetje vloeibare eiwit en theelepel honing
Avondeten: kip met rijst/pasta/groentemix (af en toe gehakt in plaats van kip)
Na avondeten: blikje tonijn in water en zalmfilet (165G)

Tussendoortjes: 2 eiwitten shakes/kwark van 20gram (van melkunie) en Oppo ijs om mijn 'suikerkicks' te stillen. Banaan en appel (wil de banaan vervangen met mandarijn)
Met 2000 kcal pd sla je niks over. Zodra je wakker word neem je eiwitten aangezien je heel de nacht dit niet hebt kunnen doen. Pot kwark of een boterham met kipfilet kan je dan beter smorgens pakken. En niet 2 plakjes kipfilet daar groeit je pink niet eens van, meteen 100gr of meer erop gooien.
 
en dit alles is al 2000 kcal? hoeveel rijst aka pasta eet je dan?
ik zit aan 2300 kcal per dag en mijn schema lijkt dubbel zoveel.
Lunch (4 eieren) = 260 kcal
Zalmfilet = 360 kcal
2 Shakes = 340 kcal
Appel en banaan = 140 kcal
Blikje tonijn = 200 kcal
Oppo ijs = 150~ kcal

Dit is al 1450 kcal. Met de pasta/rijst en kip blijf ik nog wel onder de 2K maar ook niet genoeg eiwitten
 
Lunch (4 eieren) = 260 kcal
Zalmfilet = 360 kcal
2 Shakes = 340 kcal
Appel en banaan = 140 kcal
Blikje tonijn = 200 kcal
Oppo ijs = 150~ kcal

Dit is al 1450 kcal. Met de pasta/rijst en kip blijf ik nog wel onder de 2K maar ook niet genoeg eiwitten
bij mij is banaan (120gram = middel) 115 kcal al en een middel doorsnee appel 90-100 kcal.
maar misschien kan je die shakes al evt veranderen door magere kwark? of bv voor het slapen gaan nog magere kwark zodat je eiwitten hebt voor in de nacht?
denk oppo ijs dat je daar niet veel eiwitten uit krijgt? kan je mss al vervangen met hele bak magere kwark (500gr = 260kcal) = 45g eiwit
 
bij mij is banaan (120gram = middel) 115 kcal al en een middel doorsnee appel 90-100 kcal.
maar misschien kan je die shakes al evt veranderen door magere kwark? of bv voor het slapen gaan nog magere kwark zodat je eiwitten hebt voor in de nacht?
denk oppo ijs dat je daar niet veel eiwitten uit krijgt? kan je mss al vervangen met hele bak magere kwark (500gr = 260kcal) = 45g eiwit
De oppo ijs voegt verder geen eiwitten toe, het is in principe wel nutteloze calorieen. Ik eet dit eigenlijk alleen om mijn kick voor snoep te stillen, maar ik zal het inderdaad proberen te vervangen met kwark. De banaan en appel was snel even gegoogled. Ik wil de banaan ook vervangen met mandarijn om wat calorieen te besparen
 
om je misschien even snel een voorbeeld of beetje inspiratie te geven, dit is wat ik zowat bijna elke dag eet, met hier en daar wel variatie. kan je misschien wat op weg helpen :)
2300 kcal / ±180g eiwit & 70-80g vet

morgend :
banaan
2x hard gekookt ei 13g eiwit + 11g vet

Tussendoor morgend :
Volle kwark 40g eiwit + 40g vet
appel

Lunch :
100g groenten
71g pasta
120g kip/nuggets/kip sticks/etc etc (20-25g eiwit)
zero saus.

avondeten :
varieert, om een voorbeeld te stellen :
aardappelen 200g / gebakken aardappelschijfjes / iets van wok / Pasta
vlees / kip
groenten +200gram

Voor slapen gaan :
500g Half volle kwark 45g eiwit

endan kan het zijn dat ik na de middag ergens shake neem als ik niet toekom met eiwitten maar meestal meer dan 20 gram heb ik dan zeker niet nodig, ook heb ik meestal wel plek om nog noten te eten om zo de vetten naar boven te schroeven.. hopelijk heb je er wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Check me log door onderstaande link te klikken pagina 82.
Kun je zien hoeveel volume je kunt eten met weinig kcal + wellicht wat tips voor jou schema wat te varieeren.
 
om je misschien even snel een voorbeeld of beetje inspiratie te geven, dit is wat ik zowat bijna elke dag eet, met hier en daar wel variatie. kan je misschien wat op weg helpen :)
2300 kcal / ±180g eiwit & 70-80g vet

morgend :
banaan
2x hard gekookt ei 13g eiwit + 11g vet

Tussendoor morgend :
Volle kwark 40g eiwit + 40g vet
appel

Lunch :
100g groenten
71g pasta
120g kip/nuggets/kip sticks/etc etc (20-25g eiwit)
zero saus.

avondeten :
varieert, om een voorbeeld te stellen :
aardappelen 200g / gebakken aardappelschijfjes / iets van wok / Pasta
vlees / kip
groenten +200gram

Voor slapen gaan :
500g Half volle kwark 45g eiwit

endan kan het zijn dat ik na de middag ergens shake neem als ik niet toekom met eiwitten maar meestal meer dan 20 gram heb ik dan zeker niet nodig, ook heb ik meestal wel plek om nog noten te eten om zo de vetten naar boven te schroeven.. hopelijk heb je er wat
Thanks, ik zie inderdaad aardig veel kwark in jouw dieet. Ik zal dit ook meer opnemen in mijn dieet. Verder zie ik 2x per dag kip/vlees. Ik heb 1x per dag, dus dit kan ik ook verbeteren!
 
Check me log door onderstaande link te klikken pagina 82.
Kun je zien hoeveel volume je kunt eten met weinig kcal + wellicht wat tips voor jou schema wat te varieeren.
Ik vind kipfilet echt niet lekker, maar ik zie wel de waarde hiervan in jouw voeding. Dit word dan iets wat ik mezelf moet leren forceren om te eten.
 
Ik vind kipfilet echt niet lekker, maar ik zie wel de waarde hiervan in jouw voeding. Dit word dan iets wat ik mezelf moet leren forceren om te eten.
Kalkoen filet, wit vis is allemaal hetzelfde,
Kwark zou ik mee oppassen ivm zuivel. De een merkt niks, de ander veranderd in een vulkaan met zijn huid. Bouw dit langzaam op voordat je straks dagelijks 1.5kg kwark naar binnen schept.
 
Thanks, ik zie inderdaad aardig veel kwark in jouw dieet. Ik zal dit ook meer opnemen in mijn dieet. Verder zie ik 2x per dag kip/vlees. Ik heb 1x per dag, dus dit kan ik ook verbeteren!
Ik las je bericht voor mn pauze, dus besloot kwark te halen door jou! 50g protein 300kcal (lunch)
 

Bijlagen

  • AA74232E-C03C-4709-9D7B-A7E1C62435DB.jpeg
    AA74232E-C03C-4709-9D7B-A7E1C62435DB.jpeg
    175,5 KB · Weergaven: 63
Back
Naar boven