XXL Nutrition

massa (bulk) kuur advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gymRick

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
17 jun 2022
Berichten
254
Waardering
778
Hi allemaal,

Na heel lang zonder account van alles meegelezen te hebben is het tijd om zelf ook eens iets te posten.
Ik doe al een jaar of 5 aan krachttraining en zou heel graag in de toekomst het podium een keer opstappen, maar wel wanneer ik echt tevreden ben over mijn fysiek.

Vorig jaar heb ik een kuurtje afgerond bestaande uit 375mg test-e + 300mg mast. (12 weken). pct nolva 20mg ed.
Tevreden over de resultaten, heb er achteraf zo'n 5kg aan overgehouden.

Nu is het plan om een kuurtje in een goede surplus te gaan doen om zo veel mogelijk kwaliteit massa aan te komen, nu snap ik dat dat voornamelijk natuurlijk ook met het dieet te maken heeft.
Qua dieet heb ik geen zorgen, ik weet dat ik geen problemen heb hier strict mee te zijn om zo veel mogelijk progressie te boeken.
Nu ben ik niet helemaal zeker of ik de test in de volgende kuur weer op 375mg zal houden of toch te verhogen naar bijv 500mg? zoals ik zei ben ik niet ontevreden over de vorige resultaten maar is meer altijd welkom.
Ook dacht ik eraan om 200-250mg deca toe te voegen, dit lijkt mij genoeg toch? of raden jullie een andere compound aan in een dergelijke kuur?

Na de aankomende kuur ga ik door op 125mg test-e per week tot de volgende blast weer is gepland. Uiteraard worden er vooraf, tussen en na de kuur + in de cruise periode bloedtesten gedaan.
Heb er goed over nagedacht en besloten dus geen pct te doen en niet off te gaan dit keer.

kuur staat op de planning ergens begin sep indien ik tegen die tijd een goede source heb.
van plan om 12-14 weken te kuren. Wil dit ook zeker gaan loggen lijkt me leuk om een keer te doen mocht daar animo voor zijn. Met foto's, maakt me geen reet uit of mensen met herkennen. Tegenwoordig is het helemaal niet zo erg meer toch? :D

Zit nu trouwens op zo'n 3250kcal per dag. Ik blijf ten alle tijden LISS cardio erbij doen puur omdat het goed voelt, zo'n 20-30 min per dag.
kcal worden in kuur verhoogd in stappen van 200-250 mocht ik niet meer zwaarder worden.

Ik kijk uit naar de reacties! :flexing:
 
Laatst bewerkt:
Je plan lijkt me goed ;) zou hem gewoon op 500 test 200 deca doen. Kan eventueel ook beginnen op 375 test en mocht je stil blijven staan dit altijd naar 500 brengen.
 
kuur langer doortrekken(16w) en na 12 weken test naar 500mg EW. evt deca er uit na 10-11 weken
 
kuur langer doortrekken(16w) en na 12 weken test naar 500mg EW. evt deca er uit na 10-11 weken
thx voor je reactie. Deca dus niet de volledige kuur doortrekken? ivm herstel?
 
thx voor je reactie. Deca dus niet de volledige kuur doortrekken? ivm herstel?
Week of 11 deca is genoeg en je gaat ook je test verhogen.
 
Je plan lijkt me goed ;) zou hem gewoon op 500 test 200 deca doen. Kan eventueel ook beginnen op 375 test en mocht je stil blijven staan dit altijd naar 500 brengen.

Klinkt goed! Thx voor je reply 👊🏼
 
Test verhogen, deca introduceren en mast eruit gooien is wel vragen om oestrogene sides mocht je daar gevoelig voor zijn.

Ik zou liever een variabele tegelijk veranderen:
375 test 300 mast 200 deca.

En 2x500iu hcg pw erbij is ook zeker aan te raden als je ooit nog off wilt gaan, nog een normale hoeveelheid zaad in het gezicht van je vriendin wilt kunnen spuiten of een kinderwens hebt.
 
Test verhogen, deca introduceren en mast eruit gooien is wel vragen om oestrogene sides mocht je daar gevoelig voor zijn.

Ik zou liever een variabele tegelijk veranderen:
375 test 300 mast 200 deca.

En 2x500iu hcg pw erbij is ook zeker aan te raden als je ooit nog off wilt gaan, nog een normale hoeveelheid zaad in het gezicht van je vriendin wilt kunnen spuiten of een kinderwens hebt.

Dus eigenlijk gewoon dezelfde kuur als vorig jaar pakken + 200 deca. Mocht dat de sides kunnen beperken is dat mooi meegenomen inderdaad.

M’n kleine is net 4 weken oud dus ik zit wel ff gebakken 😂. Maar inderdaad, ik ga hcg toevoegen. Better safe then sorry
 
Misschien denk ik anders maar ik zou nog helemaal niet kuren met die stats.
 
Misschien denk ik anders maar ik zou nog helemaal niet kuren met die stats.
Op zich valt het hier nog mee, maar zoals je weet is het al jaren de mode om snel te gaan kuren. Sommige met deze stats hebben al meerdere kuren achter de rug.
 
(nog) niet kuren is in principe ook het beste wat ik zou kunnen doen, 100% mee eens. Toch een andere keuze gemaakt, probeer het zo verstandig mogelijk te doen en waardeer al het advies!
 
Slecht is het niet hoor ik heb wel gekkere verhalen meegemaakt iemand van 180 en 60 kg die zwaar ging kuren.
Mij vervolgens met uitgaan vragen hoe het kan dat hij niet groeit terwijl hij drinkt, xtc neemt en nauwelijks eet.
 
Slecht is het niet hoor ik heb wel gekkere verhalen meegemaakt iemand van 180 en 60 kg die zwaar ging kuren.
Mij vervolgens met uitgaan vragen hoe het kan dat hij niet groeit terwijl hij drinkt, xtc neemt en nauwelijks eet.
Het is tegenwoordig gebruikelijk om te gaan kuren voor je Überhaupt een Gym Abo af gaat sluiten.
Heb pas nog een Aziaat begeleid van 1.86m en 62kg(droog als Bruce Lee) bij start. Extra voeding, slagroom met kwark voor het slapengaan en hij gaat lekker nu.(heeft alleen acne nu door zuivel waarsch.)
 
Back
Naar boven