AndroidHealthClinic

Kcal zwaar werk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Solway Firth

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
13 apr 2021
Berichten
2.661
Waardering
2.862
Lengte
1m73
Massa
70kg
Hallo misschien een beetje rare vraag.
Ik ga binnenkort een dagje zwaar werk verrichten in de tuin. Zware compacte grond affrezen en graven en naar de container kruien. Altijd lekker, al die extra kcal verbranden in de cut, maar ik wil geen deficit van 1000kcal, er moet natuurlijk ook weer getrained worden de dag er na.
Nou heb ik gelezen dat werk als houthakken ca 350 kcal p/u verbrand @70kg bw. Als dit enigszins klopt kom ik al gauw op >2000 kcal voor mijn dagje werk en dat is toch wel veel.
Zijn er mensen die hier toevallig ervaring mee hebben? Of ben ik nu een :mier: en kan ik beter gewoon een schatting maken en daar wat onder blijven?
 
Misschien handig om erbij te vermelden dat ik een paar weken geleden nog veel problemen had met mijn energiebalans, of hoe je het ook wil noemen. Cutten, laag bw en hard trainen hadden zijn tol geëist. Ben een beetje huiverig om straks weer in te kakken en progressie mis te lopen:bang:
 
Misschien regent het die dag wel en kan je verkouden worden.

Godamm menn, je maakt het jezelf zo ingewikkeld dat je er haast niet van kunt slapen ofwa.
 
Man vreet dan gewoon wat lekkers als beloning
 
Misschien regent het die dag wel en kan je verkouden worden.

Godamm menn, je maakt het jezelf zo ingewikkeld dat je er haast niet van kunt slapen ofwa.
Klopt, aard van het beestje. Meestal kan ik het een plekje geven, maar dit blijft knagen :o
 
  • Haha
Waarderingen: LJ
Gewoon de hele dag een hartslagmeter dragen. Ano_281122 kan je dan wel helpen met het bereken van het aantal calorieën dat je verbrand hebt.
 
Gewoon de hele dag een hartslagmeter dragen. Ano_281122 kan je dan wel helpen met het bereken van het aantal calorieën dat je verbrand hebt.
mister rogers middle finger GIF
 
Toen ik op de bouw werkte kon ik op een dag redelijk eenvoudig 3800-4200kcal eten zonder aan te komen... De hele dag fysiek werk tikt vlot door.
Gewoon goed eten, honger = meer eten, anders heb je zo'n kut werkdag.

Maar behalve dat, maak je het jezelf voor 1 zo'n dagje uitzonderlijk moeilijk en zit je inderdaad een beetje mieren te neuken :roflol:
 
kan ik beter gewoon een schatting maken en daar wat onder blijven?
Gezien de feedback zal dit het worden:D. Hartslagmeter of i.d. zou zeker een oplossing zijn, maar meteen weer een obsessie worden:gek:
 
Als je er zeker van bent dat je veel meer gaat verbranden die dag dan eet je toch gewoon iets meer dan je normaal doet :eating:
 
Toen ik op de bouw werkte kon ik op een dag redelijk eenvoudig 3800-4200kcal eten zonder aan te komen... De hele dag fysiek werk tikt vlot door.
Gewoon goed eten, honger = meer eten, anders heb je zo'n kut werkdag.

Maar behalve dat, maak je het jezelf voor 1 zo'n dagje uitzonderlijk moeilijk en zit je inderdaad een beetje mieren te neuken :roflol:
En dan toch weer een antwoord waar ik op hoopte:D thanks! Dat vind ik het mooie aan dit forum, veel geleuter en af en toe iets zinnigs tussendoor:allright:
 

Als je er zeker van bent dat je veel meer gaat verbranden die dag dan eet je toch gewoon iets meer dan je normaal doet :eating:
hij wil weten hoeveel hij dan precies kan eten en wat hij precies verbrandt :coffeepc:
 
Houd er ook rekening mee dat je de dagen er na minder actief zou kunnen zijn door de spierpijn.
 
Back
Naar boven