AndroidHealthClinic

Being coached: heeft begeleid worden zo een voordeel?

Bezoekers in dit topic

R.juicy

Cool Novice
Lid geworden
10 feb 2022
Berichten
125
Waardering
64
Lengte
1m84
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Persoonlijk: ik vind voor iemand die erkend programma en een "goed" voedingschema heeft. Een coach vaak een kost die overbodig is.. meeste mensen moeten gewoon consistent zijn zowel in trainingen (intensiteit en volume vooral) als in hun voeding (proteins en calorieën).

In mijn iets old school achtige gym is de eigenaar en vriend van mij een personal trainer. Ik weet dat hij wat cliënten heeft en deze doen ook mee aan wedstrijden.

Sommige halen wel echt mooie resultaten. Bv: iemand van 72.5 kg 19% bf naar 80.5 kg en 11.5% bf. Op 8 maanden tijd.

Geen "extreem" voorbeeld.. Deels muscle memory en geen fit startpunt. Maar 12.5 "lean" body mass op 8 maanden wat veel is.

De coach in kwestie deelt wel vaker zo resultaten vaak binnen het jaar omdat newbie gains wel echt extreem kunnen zijn.

De coach gaat vaak met de veren lopen. Deels terecht maar heeft gecoacht worden zo een voordeel of selecteert de coach gewoon de beste resultaten ( mensen met de betere genetics en work ethic) en de beste voor en na periode van clientèel te scoren?

Hij beweerd namelijk dat iedereen zo een resultaten kan hebben. Maar ben er vrij zeker van als ik zoveel honderden neerleg voor personal coaching.. een trainingschema die copy paste is van de andere en een strict voedingschema ik wel wat resultaten ga boeken maar niet zo extreem en dat dit niet aan de "coaching" ligt..

Of hebben die kleine dingetjes zoals het exact juiste voedingschema.. juiste vet/protein/koolhydraten verhouding en een strict trainingsprogramma zoveel effect?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat voor mensen met bepaalde eigenschappen coaching heel waardevol kan zijn:
1- Mensen die niet zo goed zijn in dingen zelf bedenken maar enorm goed zijn in uitvoeren.
2- Mensen die de neiging hebben veel te veel na te denken en daardoor in een "majoring the minors" positie belanden en daardoor weinig progressie boeken omdat ze alleen maar nadenken.
3- Mensen die het super ideaal vinden om nergens over na te hoeven denken en/of het druk genoeg hebben met hun dagelijkse dingen.

Maar de resultaten liggen in mijn ogen voor 10% aan de coaching en voor 90% aan de motivatie van de cliënt. Bij gebrekkige motivatie kan de coaching nog zo goed zijn, maar bereik je niks. Wel heb ik het idee dat als je mensen bijvoorbeeld een paar honderd euro per maand laat betalen voor coaching, ze daardoor ook automatisch meer gemotiveerd zijn om het plan uit te voeren omdat ze het anders weggegooid geld vinden.

Maar die cliënten die zo'n coach deelt zullen verwacht ik wel cherry picked zijn, ze kiezen natuurlijk de beste en mooiste resultaten om die op hun instagram te delen voor reclame doeleinden.
 
Maar die cliënten die zo'n coach deelt zullen verwacht ik wel cherry picked zijn, ze kiezen natuurlijk de beste en mooiste resultaten om die op hun instagram te delen voor reclame doeleinden
Kan ik je volledig in vinden en vind het voor veel beginners wel handig maar na zoveel resultaten te zien passeren en zelf op een plateau te belanden ga je je wel vragen stellen natuurlijk 😅
 
Gewoon doen wat de coach zegt, en als iemand vraagt waarom je dit of dat doet. Tja, me coach zegt dat ik het moet doen 😉
 
Of hebben die kleine dingetjes zoals het exact juiste voedingschema.. juiste vet/protein/koolhydraten verhouding
Die kleine dingetjes zijn juist de basis. Als je je eten, training en rust op orde hebt ga je resultaten boeken.
 
Ik denk dat voor mensen met bepaalde eigenschappen coaching heel waardevol kan zijn:
1- Mensen die niet zo goed zijn in dingen zelf bedenken maar enorm goed zijn in uitvoeren.
2- Mensen die de neiging hebben veel te veel na te denken en daardoor in een "majoring the minors" positie belanden en daardoor weinig progressie boeken omdat ze alleen maar nadenken.
3- Mensen die het super ideaal vinden om nergens over na te hoeven denken en/of het druk genoeg hebben met hun dagelijkse dingen.

Maar de resultaten liggen in mijn ogen voor 10% aan de coaching en voor 90% aan de motivatie van de cliënt. Bij gebrekkige motivatie kan de coaching nog zo goed zijn, maar bereik je niks.

Wel heb ik het idee dat als je mensen bijvoorbeeld een paar honderd euro per maand laat betalen voor coaching, ze daardoor ook automatisch meer gemotiveerd zijn om het plan uit te voeren omdat ze het anders weggegooid geld vinden.
Bovenstaand is een bekend principe uit de psychologie.
Maar die cliënten die zo'n coach deelt zullen verwacht ik wel cherry picked zijn, ze kiezen natuurlijk de beste en mooiste resultaten om die op hun instagram te delen voor reclame doeleinden.
Goede punten.

Mensen zijn vaak veel beter om wat objectiever te kijken naar een ander dan naar zichzelf. De meeste mensen zullen met een coach en een individueel schema verder komen dan alleen.
 
Back
Naar boven