AndroidHealthClinic

Schema veranderen?deload? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Da777n

Cool Novice
Lid geworden
14 apr 2022
Berichten
74
Waardering
16
Lengte
1m52
Massa
143kg
Vetpercentage
3%
Ik ben nu al 8, 9 weken ub/lb split van de stickies aan het volgen, ik had ergens gelezen dat je ergens na 8 weken om met dit schema door te gaan een deload te gaan volgen of een weekje gewoon niet trainen. Ik ben met de volgende lifts zo omhoog gegaan:
Bench: 5kg
Squat 22,5 kg per kant
Deadlift: 30kg
Dit zijn allemaal werksets btw.
Wat is jullie mening hierover?

Zelf dacht ik eraan om nog 1 weekje te trainen dan even een deload volgen omdat ik merk dat de gewichten minder snel vooruitgaan en ook die werksets minder gaan dan eerst. Na mijn deload zal ik nog steeds de ub/lb split volgen met een paar aanpassingen erin.
 
Ik ben nu al 8, 9 weken ub/lb split van de stickies aan het volgen, ik had ergens gelezen dat je ergens na 8 weken om met dit schema door te gaan een deload te gaan volgen of een weekje gewoon niet trainen. Ik ben met de volgende lifts zo omhoog gegaan:
Bench: 5kg
Squat 22,5 kg per kant
Deadlift: 30kg
Dit zijn allemaal werksets btw.
Wat is jullie mening hierover?

Zelf dacht ik eraan om nog 1 weekje te trainen dan even een deload volgen omdat ik merk dat de gewichten minder snel vooruitgaan en ook die werksets minder gaan dan eerst. Na mijn deload zal ik nog steeds de ub/lb split volgen met een paar aanpassingen erin.
Gewichten liever incl bargewicht geven.
Deloaden hoeft niet structureel in dit schema, als jij je genoeg hersteld gewoon lekker doortrainen. Dat de progressie langzamer wordt is logisch en goed, je wordt immers sterker. Als de gewichten altijd maar omhoog konden zou iedereen na twee jaar 200kg squatten :D.
Zou zelf pas deloaden als je lichaam het aangeeft, of als je merkt dat je op (bijna) alle oefeningen vastloopt. Als je slechts op een oefening vastloopt, verlaag het gewicht met 10% en bouw weer op.
 
Bench: 5kg
Squat 22,5 kg per kant
Deadlift: 30kg
Dit zijn allemaal werksets btw.
Wat is jullie mening hierover?
Mooie progessie man! Lekker gewerkt :)
ik had ergens gelezen dat je ergens na 8 weken om met dit schema door te gaan een deload te gaan volgen
Ik ben zelf wel een voorstander van om de x aantal weken een deload in te voeren. Ik doe zelf altijd 12 weken. Mocht je je eerder helemaal sore, vermoeid en overbelast voelen, kun je hem altijd vervroegen. Maar zelf schrijf ik m'n aankomende beoogde deloadweek 3 maanden van te voren in de agenda.
 
Heb het gevoel dat iedereen dit beetje voor zichzelf beslist..
Je hebt er bij die gaan deloaden nadat ze een week elke keer voor de sessie zich niet fit voelen, of wanneer ze merken geen progress meer te maken.
Of je hebt er bij zoals PartyMarty hierboven zegt periodieke deloads maken, beetje zoeken wat je zelf fijn vind.
Merk bij mezelf nu al minstens 18 weken bezig te zijn dat de fun/zin om te trainen gewoon weg is, maar het is mijn laatste week voor vakantie dus ga toch proberen deze week gewoon uit te doen.
 
Heb het gevoel dat iedereen dit beetje voor zichzelf beslist..
Je hebt er bij die gaan deloaden nadat ze een week elke keer voor de sessie zich niet fit voelen, of wanneer ze merken geen progress meer te maken.
Of je hebt er bij zoals PartyMarty hierboven zegt periodieke deloads maken, beetje zoeken wat je zelf fijn vind.
Merk bij mezelf nu al minstens 18 weken bezig te zijn dat de fun/zin om te trainen gewoon weg is, maar het is mijn laatste week voor vakantie dus ga toch proberen deze week gewoon uit te doen.
....niet proberen gewoon doen!
 
Maar zelf schrijf ik m'n aankomende beoogde deloadweek 3 maanden van te voren in de agenda.
En dan zul je zien dat je net die week enorme energie en motivatie hebt:p

Veel huis-tuin-en-keuken bb'ers deloaden eigenlijk al vaak genoeg vanzelf door vakanties, feestjes, werk,... Een slechte week hoeft ook niet meteen te betekenen dat je aan een deload toe bent.
Anderzijds is een weekje off, als je bv merkt dat motivatie laag is, niet slecht. Vind het zelf alleen klote om dan weer een of twee weken nodig te hebben om je oude niveau weer te halen.
 
Ik deload meestal na 6+ weken, meestal heb ik meer moeite met mezelf tot falen te pushen en motivatie is minder en gewichten gaan amper omhoog. Toch probeer ik het meestal te timen met vakanties enzo.
 
Laatst bewerkt:
Meestal ga ik 2-3 weken voor m'n deload zoveel gas geven qua trainen dat ik echt kruipend die deload in ga :roflol:
Ik denk dat dit wel handig is ja ben van plan om over 2 3 weekjes deload dan in te plannen en dan nu zoveel mogelijk gas geven
Gewichten liever incl bargewicht geven.
Begin schema
Bench 40 x 3x6 met moeite
Momenteel
45x6
45x8
45x6
Smith machine squat
35x 3x7
Momenteel
80x 3x6
Deadlift
60x 3x8
Momenteel
90x 1x3
Heb maand niet gedeadlift had last van me onderrug dus die zal ik vanaf deze week weer oppakken. Op de squat heb ik veel makkelijker kunnen progressive overloaden, ik denk dat dat komt omdat benen grotere spiergroepen hebben dan chest en synergists spieren bij bench bijv. Momenteel wil ik graag die 1 plate bench halen voor reps maar dat duurt nog wel fftjes. Ben erg benieuwd wat mn 1rep max is bij bench maar ik ben bang dat ik dan een blessure oploop en het is niet echt handig voor spieropbouw dus ja.
 
Heb maand niet gedeadlift had last van me onderrug dus die zal ik vanaf deze week weer oppakken.
Dan zou ik ook zeker even je techniek van deadliften onder de loep nemen :) Als je goed deadlift krijg je amper/geen last van je onderrug. Mocht deadliften eerder de reden zijn geweest van onderrug klachten en je brengt geen veranderingen aan in je techniek, zit je zo weer met die klachten.

Als je wil kun je me altijd een video van je deadlift sturen zodat ik met me je kan kijken of/waar er verbeterpunten zijn. Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen, kunnen we ook altijd samen een keer de gym in gaan.

Hoe is je mind-muscle connection met benchen?
 
Dan zou ik ook zeker even je techniek van deadliften onder de loep nemen :) Als je goed deadlift krijg je amper/geen last van je onderrug. Mocht deadliften eerder de reden zijn geweest van onderrug klachten en je brengt geen veranderingen aan in je techniek, zit je zo weer met die klachten.

Als je wil kun je me altijd een video van je deadlift sturen zodat ik met me je kan kijken of/waar er verbeterpunten zijn. Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen, kunnen we ook altijd samen een keer de gym in gaan.

Hoe is je mind-muscle connection met benchen?
Die is wel prima maar ik voel hem beter als ik rond de 8 reps zit. Bijv met db press voel ik hem wel veel beter
 
Die is wel prima maar ik voel hem beter als ik rond de 8 reps zit. Bijv met db press voel ik hem wel veel beter
Gister 3x gebencht tot falen, ik merk nu wel dat ik spierpijn heb als ik me chest aanspan
 
Back
Naar boven