MuscleMeat

Extra eten tijdens verbranden calorieën? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_110723

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
10 jun 2022
Berichten
1.412
Waardering
2.216
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hallo allemaal, ik zit momenteel in een caloric deficit. Ik eet niet meer dan 1700kcal per dag en zorg er altijd voor dat ik minimaal 140gr aan proteïne binnen neem. Ik merk dat ik minder let op vet inname (carbs nog wel, ik probeer in ochtend en middag vooral carbs in te nemen). Maakt dit veel uit? Dit afbeelding is wel een extreme voorbeeld, meestal neem ik 20-30gram vet in.

Nu merk ik dat ik vaak rond de 1000kcal al 140gr aan proteïne heb. Dus de resterende 500kcal eet ik veel aan gezonde snacks (banaan, appel, aardappelpartjes, af en toe suikervrije zoute drop). Hiernaast verbrand ik vaak ook 300-500kcal. Dus volgens de app die ik gebruik (lifesum) zijn er erg veel calorieën dat ik mag eten. Mijn vraag is: moet ik de kcal die ik verbrand ook daadwerkelijk terug eten om minder spier kwijt te raken.

1700kcal is al mijn deficit, door wandelingetjes en/of fietsen brand ik nogmaals rond de 500. Dus ik zit in theorie op de 1200kcal, dat is voor mij erg weinig. Wat is het beste om op te zitten? Ik wil zoveel mogelijk vet verliezen en zo min mogelijk/geen spiermassa kwijtraken. Verder maakt het niet zoveel uit als ik blijf op mijn huidige gewicht (68KG) of afval.

FEC53683-8086-4A55-8C6F-23B3B07D37AE.png
 
1000Kcals aan eiwit is 250gram, niet 140 gram dat is 560Kcals.
btw; 1.70m in cut mag wel op 40g vet 360Kcals
 
Als je vet kwijt wil moet je afvallen en zal je gewicht dalen.
Hoeveel val je nu per week af op die 1700 kcal?
Richt je op maximaal 0,5 kg per week afvallen. Zeker niet meer.
Hou je eiwitten wel op 2gr per kg lichaamsgewicht. Probeer vetten toch wel op minimaal 0,8 gr per kg be te houden. Dus toch wel rond 56 gr. Om alle processen on je lijf goed op gang te houden heb je ook vetten nodig.
 
1000Kcals aan eiwit is 250gram, niet 140 gram dat is 560Kcals.
Ja dat is gwn puur eiwit. Ik bedoel gewoon met 1000kcal aan eten verkrijg ik persoonlijk 140gram aan eiwitten, zullen vast betere manieren zijn om meer eiwitten uit de calorieën te krijgen hoor, maar dit lijkt me wel voldoende
 
Als je vet kwijt wil moet je afvallen en zal je gewicht dalen.
Hoeveel val je nu per week af op die 1700 kcal?
Richt je op maximaal 0,5 kg per week afvallen. Zeker niet meer.
Hou je eiwitten wel op 2gr per kg lichaamsgewicht. Probeer vetten toch wel op minimaal 0,8 gr per kg be te houden. Dus toch wel rond 56 gr. Om alle processen on je lijf goed op gang te houden heb je ook vetten nodig.
Het wiebelt erg veel merk ik. week van 19-06 was ik 68,9. Week daarop 68,5. Deze week weer 68,9 (kan komen omdat ik 2 dagen buiten at, alhoewel ik alleen kip at wist ik niet de macros). Qua vet verlies ik nu gemiddeld 0,1% vet per dag (volgens weegschaal, vanaf morgen zal ik het berekenen met een huidplooimeter)
 
Wat laat de spiegel zien ?
weegschaal boeit niet zoveel
 
Wat laat de spiegel zien ?
weegschaal boeit niet zoveel
De spiegel laat niet veel speciaal zien. Af en toe merk ik wel dat er wat meer sixpack tevoorschijn komt, maar niks 'wauw's. Ik weet ook niet of ik dat moet verwachten na 3 weken serieus cutten
 
Upload eens een foto van je fysiek?
 
820BB984-BDA8-465A-91DD-CCB4D6F157C4.png

Dit waren mn macros voor gisteren. Ik word ochtend wakker ik zie het volgende:
+0,5kg gewicht
+0,1% bf
+0,4kg spiermassa

Ik snap het echt niet, sinds vrijdag ben ik helaas niet naar de gym kunnen gaan en dan zie ik dit in een cut. Ik geloof geen bal van wat weegschaal zegt. Alhoewel gewicht wel accuraat zou moeten zijn toch
 
Klassieke fout, de kcal die je smartwatch aangeeft wat je verbrand bijeten. Gooi die smartwatch weg en houd je aan die 1700 kcal, verdeel de eiwitten gelijkmatig over de dag en koolhydraten meeste voor/na training voor prestatie/herstel en de vetten als laatste avond meal het meest icm eiwitten dat die langzamer worden opgenomen in je slaap.

Zijn de puntjes op de i, maar jou kcal limiet niet overschrijven of compenseer gedrag doen dmv bij eten/ extra cardio.
 
Bekijk bijlage 561388
Dit waren mn macros voor gisteren. Ik word ochtend wakker ik zie het volgende:
+0,5kg gewicht
+0,1% bf
+0,4kg spiermassa

Ik snap het echt niet, sinds vrijdag ben ik helaas niet naar de gym kunnen gaan en dan zie ik dit in een cut. Ik geloof geen bal van wat weegschaal zegt. Alhoewel gewicht wel accuraat zou moeten zijn toch
Jou weegschaal is net als markt rutte, ene dag roept ie iets om jou blij te maken andere dag neukt ie jou in je kont. Gewoon weekgemiddelde blijven hanteren en als die daalt dan verlies je ook vet. Spiermassa verlies je als natty niet zo snel pas als je echt laag in bf% zit (10%) of je vetten ineens uit je schema gooit.
 
Klassieke fout, de kcal die je smartwatch aangeeft wat je verbrand bijeten. Gooi die smartwatch weg en houd je aan die 1700 kcal, verdeel de eiwitten gelijkmatig over de dag en koolhydraten meeste voor/na training voor prestatie/herstel en de vetten als laatste avond meal het meest icm eiwitten dat die langzamer worden opgenomen in je slaap.

Zijn de puntjes op de i, maar jou kcal limiet niet overschrijven of compenseer gedrag doen dmv bij eten/ extra cardio.
Iknow, ik kijk alleen naar de stappen (10k per dag) en niet echt naar de kcal die ik zogenaamd verbrand. Maar ik heb 1400kcal gegeten en wel gewoon 10k stappen gemaakt
 
Jou weegschaal is net als markt rutte, ene dag roept ie iets om jou blij te maken andere dag neukt ie jou in je kont. Gewoon weekgemiddelde blijven hanteren en als die daalt dan verlies je ook vet. Spiermassa verlies je als natty niet zo snel pas als je echt laag in bf% zit (10%) of je vetten ineens uit je schema gooit.
Ja fuck mijn weegschaal, krijg vandaag als het goed is huidplooimeter binnen. Zal daarmee eens even een meting doen. Ik ga gewoon verder met het hanteren van de weekgemiddelde
 
Ja fuck mijn weegschaal, krijg vandaag als het goed is huidplooimeter binnen. Zal daarmee eens even een meting doen. Ik ga gewoon verder met het hanteren van de weekgemiddelde
Ook die huidplooi meter heeft geen zin om elke week te doen. Consistent elke week onder vorige weekgemiddelde zitten en je verliest vet. Op begin verlies je maaginhoud/vocht/stront noem het maar op dat je misschien wel 1 a 2 kg pw kunt afvallen, maar dit stagneert en als je al 0.5kg pw afvalt na de begin fase is dit al een super prestatie. Dat je spier verliest is onzin, sterker nog als je net traint zou dit juist moeten toenemen ook in een cut.
 
Ik vind 24g vet en 1700kcal sowieso belachelijk weinig om op te cutten als man... Maar dat terzijde:

Met de waardes die zo'n horloge aangeeft kun je inderdaad niks, idem voor een weegschaal... Als je niet goed weet hoe je zo'n huidplooimeting moet doen, vooral met zo'n plastic meter, kun je daar ook niet zo heel veel mee. Vooral die subscapilaire & supra-iliacale vinden veel mensen moeilijk te meten, vooral omdat je daarvoor iemand anders nodig hebt.
Als je iedere dag 10.000 stappen zet, bijvoorbeeld 2u cardio per week doet, 5 trainingen per week en 1700kcal per dag.
Als je dat gewoon iedere week doet dan kun je je gewicht bijsturen met je kcal per dag.
 
Spiegel zegt alles, gewicht op de weegschaal kun je gebruiken als referentiepunt om je kcal inname te sturen. Vet% is maar een getal, totaal onbelangrijk en bijna altijd onnauwkeurig (tenzij je wedstrijdambities hebt of i.d.).
 
Ik vind 24g vet en 1700kcal sowieso belachelijk weinig om op te cutten als man...
Je hebt gelijk. Ik probeer minimaal 50gram aan te houden. Dit zal ook niet zo accuraat zijn hoor, hierbij is vet die ik gebruik voor marinade etc niet inbegrepen. Ik denk dat ik mijn vetten zal krijgen door nootjes. Ik kan veel nootjes eten zonder problemen
 
Ik denk dat ik mijn vetten zal krijgen door nootjes. Ik kan veel nootjes eten zonder problemen
Ja snap ik, dat je veel nootjes kunt eten zonder problemen. Maar je kunt niet veel nootjes eten voordat je tegen de 1700 dagelijkse kcal aan zit :)
 
Dan wordt het gewoon in de spiegel kijken. Ik ga ook niet meer deze weegschaal gebruiken. Wordt zo erg gedemotiveerd door die shit. Gewoon elke ochtend een weegschaal gebruiken die mijn gewicht meet en dan per week de gemiddelde bekijken. Hoop in ieder geval niet dat ik nog minder kcal moet eten, 1700 is al vrij weinig voor mijn gevoel. Ik denk dat ik een trainingslog zal starten om alles even op een rij te zetten. Trainingen en voeding. Zal ook overzicht voor mij zijn en dan staat alles echt 'op papier'
 
Back
Naar boven