MuscleMeat

Verstelbare Dumbells - keuzestress (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Hi allemaal,

Gezien de hoge aanschafwaarde wil ik een goede keuze maken van verstelbare dumbells.
Ik heb de volgende op het oog:

1. Powerblock Pro Exp stage 1+2+3 --> Tot 41kg uit te breiden / platte zijkant / in gradaties van 2kg / 43x18x18cm
* https://fitwinkel.nl/artikel/22350/...-verstelbare-dumbbellset-2-2-tot-40-8-kg.html


2. Pumpbells --> Tot 32kg uit te breiden / platte zijkant/ in gradaties van 1kg / 48x18x18 cm
* https://www.pumpbells.com/product/32kg-30dumbbells/
* Te krijgen voor 500 EUR

3. Nuobell --> Tot 32kg uit te breiden / platte zijkant / in gradaties van 1kg / 48x18x18 cm / Pakt niet hele lengte vd 48 cm als minder dan 32 kg nodig is!
* https://www.bol.com/nl/nl/p/nuobell...MIlajg8rPk-AIVcI9oCR2bMg_ZEAQYASABEgLZ5vD_BwE
Te krijgen voor 700 EUR

Heb zelf ook 2 olympische dumbells liggen, die ik eventueel zou kunnen gebruiken > 32 kg van de pumpbells. Lengte is 50cm van de dumbell (als referentie)

Iemand ervaring met bovenstaande? Hoor zeer graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Powerblocks. Simpel misschien minder mooi maar erg praktisch
 
Ik heb die van pumpbells ook op het oog! Alleen vind ik dat ik er te weinig over kan vinden wat me een beetje zorgen maakt.. iemand anders wel ervaring hiermee?
 
Tijdje terug voor eenzelfde dilemma gestaan.
Hoop filmpjes en reviews gelezen, oa van

Uiteindelijk voor de powerblocks gegaan.
Echt top dingen.

Enige nadeel is dat je 'm niet zoals bij andere /schijven kan oppakken omdat het een meer afgesloten kooi is. Maarja genoeg alternatieve oefeningen die je dan kan pakken .

En soms zou ik en kilootje erop willen plakken om wat kleinere stappen te nemen (afgezien van de kleine gedichtjes in de dumbell die je kan wisselen) Maar daar heb ik helaas nog niks voor gevonden. Andere dumbells hebben dat trouwens ook, soms met nog grotere tussenstappen.
 
En soms zou ik en kilootje erop willen plakken om wat kleinere stappen te nemen (afgezien van de kleine gedichtjes in de dumbell die je kan wisselen) Maar daar heb ik helaas nog niks voor gevonden. Andere dumbells hebben dat trouwens ook, soms met nog grotere tussenstappen.
Ervan uitgaande dat je dumbbells van staal/ijzer zijn zou je wellicht onze magneetgewichten kunnen gebruiken:

 
Ik train zelf nog wekelijks met de Ironmaster dumbbells, onverwoestbaar en makkelijk op je benen te zetten voor het bankdrukken. Alleen het verstellen kost wat meer tijd dan bij sommige andere merken.
 
Ervan uitgaande dat je dumbbells van staal/ijzer zijn zou je wellicht onze magneetgewichten kunnen gebruiken:

Helaas al maanden niet leverbaar :(

Met deze optie is gen1 nuobell anders nog wel interessant qua pricing.
 
Helaas al maanden niet leverbaar :(

Met deze optie is gen1 nuobell anders nog wel interessant qua pricing.
Jammer. Als je gaat googlen naar alternatieve magneetgewichten krijg je alleen maar tepelklemmen met gewichten dus dat schiet ook niet op :o
 
Jammer. Als je gaat googlen naar alternatieve magneetgewichten krijg je alleen maar tepelklemmen met gewichten dus dat schiet ook niet op :o
Straps aan doen en daar gewicht aan hangen
 
Paar setjes hex dumbbells voor de lichtere gewichten en de Olympische voor zwaar?
 
Ik heb die Nuobells (ATX) met bijbehorend opbergrek. Vind ze verder perfect, liggen goed in de hand, makkelijk verstelbaar. Voor mij was destijds de keuze tussen deze of de Ironmaster verstelbare. Heb uiteindelijk voor ATX gekozen omdat je sneller van gewicht wisselt. 32kg is voor mij genoeg, omdat ik ze alleen voor accessoirewerk gebruik, voor de rest train ik met de lange halter. Heb je meer gewicht nodig dan kun je beter Ironmaster nemen.
 
Ik train zelf nog wekelijks met de Ironmaster dumbbells, onverwoestbaar en makkelijk op je benen te zetten voor het bankdrukken. Alleen het verstellen kost wat meer tijd dan bij sommige andere merken.

Helemaal mee eens. Ironmaster is toch wel de beste keuze. Comfortabel en onverwoestbaar.
 
Die pumpbells zien er wel cute uit, eens overwegen..
Die powerblocks altijd spuuglelijk gevonden.
Komt er bij mij niet in.
Het oogje mag ook wat, toch?
 
Back
Naar boven